Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dampvasker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 19:14   #21
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Dampvasker

Kan man bruke den på sofaen også? :hvitsofaogsmåbarn:

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:20   #22
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av dea, her.

Kan man bruke den på sofaen også? :hvitsofaogsmåbarn:

Ja på de aller fleste sofaer.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:23   #23
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dampvasker

Får mer og mer lyst på en sånn hver gang jeg er inne i tråden.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:01   #24
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av dea, her.

Kan man bruke den på sofaen også? :hvitsofaogsmåbarn:

Jeg gjør det ja. Lys sofa og sofahund.

Jeg bruker den også på madrassene i senga.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:48   #25
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dampvasker

Hvordan fungerer den på møbler?
Skiten blir ikke å renne mere inn i trekket eller løsner flekkene slik at en kan tørke det bort?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:33   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dampvasker

I går kjøpte vi denne dampvaskern på Jernia og har fått testet den på badet og gulvene i stuen og kjøkkenet. Fine maskinen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:47   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampvasker

Men det er vel ikke alle overflater som tåler fukt/ damp og høy temperatur?

Hva bruker dere den mest på? Og dere som nevner vask sv bad, hva på badet da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:55   #28
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dampvasker

Jeg har fått mannen til å ønske seg en i bursdagsgave. :lur:

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:02   #29
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

I går kjøpte vi denne dampvaskern på Jernia og har fått testet den på badet og gulvene i stuen og kjøkkenet. Fine maskinen.

Åh. Jeg må ut og handle neste uke.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 01:09   #30
husmora
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
Innlegg: 55
husmora er litt kul
Standard

Sv: Dampvasker

Eeeelsker dampvaskeren min! Kärcher jeg også har. Istedenfor å investere i dyre dommer i kluter, så har jeg kjøpt gjestehåndklærne til 2,- stk på IKEA, de funker like fint syns jeg. Bretter kluten tredobbelt, og det er helt toppers her i huset iallfall.
Har ikke turt å teste vinduene enda, men får prøve utover sommeren.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:09   #31
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Dampvasker

Dampvaskeren er bra den, men bør brukes med omhu. Vi har også en Kärcher og brukte den for å få rent et flisegulv i gangen på det forrige huset vårt, og endte opp med at det ble så fuktig i rommet at tapeten løsnet både i gangen og stuen i etasjen over i store bobler. Godt ikke kjøper klagde på det hele.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:16   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er vel ikke alle overflater som tåler fukt/ damp og høy temperatur?

Hva bruker dere den mest på? Og dere som nevner vask sv bad, hva på badet da?

Dette lurer jeg også på. Parkett, altså? Og sofaer? Det er jo fryktelig varmt, dette?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 01:47   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Du kan ikke bruke på ubehandlet tre. Jeg bruker på parkett og laminatgulv. Må bare ha dobbeltsett med kluter. Møbelstoffer tåler det fint.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 01:49   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Dampvaskeren er bra den, men bør brukes med omhu. Vi har også en Kärcher og brukte den for å få rent et flisegulv i gangen på det forrige huset vårt, og endte opp med at det ble så fuktig i rommet at tapeten løsnet både i gangen og stuen i etasjen over i store bobler. Godt ikke kjøper klagde på det hele.

Det må da ha vært en monstermaskin dere har hatt. Ville ikke greid å få tiø noe slik med den maskinen jeg har.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 01:52   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dampvasker

Kanskje på tide å pakke ut vår som vi fikk til jul for 4-5 år siden? Jeg har visst ikke satt meg inn i dette, jeg så bare Kärcher og tenkte i mitt stille sinn "not my cup of tea", trodde den tilhørte garasjen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:42   #36
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampvasker

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kanskje på tide å pakke ut vår som vi fikk til jul for 4-5 år siden? Jeg har visst ikke satt meg inn i dette, jeg så bare Kärcher og tenkte i mitt stille sinn "not my cup of tea", trodde den tilhørte garasjen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:55   #37
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampvasker

Jeg ble inspirert av denne tråden og kjøpte dampvasker forleden. Nå er fugene og flisene i dusjhjørnet skinnene rene, og det var nærmest en lek å rengjøre dem. Møkka ble blåst vekk på no-time, og det uten noen slags fæncy rengjøringsmidler. Tror ikke jeg tør å gå løs på verken parkettgulv eller sofa med dette utstyret, men på badet funker det fin-fint.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 10:24   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampvasker

Så det fungerer på laminat og parkett om man bruker dobbel klut?

:interessert som må ha ting inn med teskje:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 10:48   #39
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Åh! Hvorfor har jeg ikke visst om dette før? Jeg skal definitivt ha en slik!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 17:52   #40
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampvasker

Har dampvasker i esken, gleder meg til å teste den snart.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no