Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 18:57   #21
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Ellers er jeg sikkert ikke den rette til å svare i denne tråden all den tid jeg kun har ett barn, og han er stor nå, men slik har jeg gjort det siden han var liten: støvsuger annen hver dag, skifter på sengene annen hver onsdag, vasker badene, gangene og trappa hver torsdag, handler hver fredag. Når jeg drar på butikken tar jeg med ting som skal til resirkulering, panter flasker osv.

Vasker kjøkkenet grundig i månedsskiftet(utenpå alle skap, oppå kjøleskapet, bak komfyren, tar av alt av benkene og vasker de, skifter duker osv) Vasker sjelden alle gulvene på en gang men tørker over når det trengs. Mer grundig vask tar ca en gang i måneden, helst en fridag.

Rydder hver kveld/etter at noe er brukt, vasker klær jevnlig og tar kjøkkenet/oppvaskmaskinen fortløpende, ting får aldri hope seg opp. Da ser jeg for meg det hadde blitt mye mer uoverkommelig og jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 18:57   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi fant aldri ut av det, så vi kjøper hjelp.



(jeg vet at det ikke er et tips for alle, altså, enten fordi de ikke vil eller ikke kan, så det var ikke ment som et tips, men det kan jo være greit å høre at det er ikke alle som fikser fulle jobber, en haug med barn, trening og alt med seg, og det holde huset rent og pent og ryddig, utem hjelp. Vi fikset det i hvert fall ikke. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:00   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg er jo en selverklært sjuske, så du får ta svaret mitt for det det er verd.

Jeg holder kjøkkenet rent og ryddig, ved å ha oppvaskmaskin og sørge for at den blir tømt så snart den er ferdig. Jeg tørker av benker og vasker gulv veldig regelmessig. Det hjelper på følelsen av ryddighet i huset.

Vi har stor stue og dermed to stuebord. Jeg insisterer på at det ene, der vi sitter mest er ryddig, eller i hvert fall noenlunde, til enhver tid. Slik at det bare tar fem minutter å gjøre det klart til gjester. Da lever jeg greit med at det andre bordet lett flyter litt over.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:02   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Gjøre rent hva? Badet vaskes hver fredag. Gulv ytterst sjelden, flekker over ved behov. Bord og benk hver dag. Klær når jeg har en maskin full.
Støvsuger 3 ganger i uka omtrent.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:07   #25
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Hvordan jeg får tid? Vel - det ser ikke ut som jeg får tid til det, slik midt i uka..

Jeg prøver å ta litt hver dag, men det blir ikke nok. Blir noen jafs i helgene, og som regel torsdag ettermiddag. Nå har jeg blitt mye flinkere til å utnytte at ungene er større, og de skal snart få mer oppgaver fast mot litt ukepenger.

Har ikke råd til vaskehjelp, men kunne tenkt meg at det kom noen og vasket grundig en gang i mnd. Da både gulv, lister, støv, vinduer osv.. Da hadde jeg måttet rydde grundig først.. Jeg har tidligere sagt jeg skal stemme på det partiet som sponser vaskehjelp til fulltidsarbeidende aleneforsørgere

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:08   #26
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi fant aldri ut av det, så vi kjøper hjelp.



(jeg vet at det ikke er et tips for alle, altså, enten fordi de ikke vil eller ikke kan, så det var ikke ment som et tips, men det kan jo være greit å høre at det er ikke alle som fikser fulle jobber, en haug med barn, trening og alt med seg, og det holde huset rent og pent og ryddig, utem hjelp. Vi fikset det i hvert fall ikke. )

Jepp. Vi har hatt vaskehjelp i over tre år. Før vi gikk til innkjøp av hjelp hendte det at storebror lurte på om skulle ha besøk en dag vi holdt på å stormrydde og stormvaske huset.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:13   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Tja. Vi har prioritert noen områder vi synes er viktige. Det er badet (fordi det er ekkelt å komme til en skitten do og tannpuss-speil), kjøkkenet (for å ikke være helsefarlig) og gangen (for å ikke trekke støv og skitt overalt).
Det fungerer sånn tålelig bra, ved at mannen har ansvar for kjøkkenet, jeg har for badet og den som er først ferdig tar gangen. Har vi riktig overskudd mopper vi over gulvene også.

Resten blir ikke gjort med mindre noen andre gjør det.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:28   #28
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi kjører litt flylady-inspirert program, inspirert av en tråd her for et par år siden. Lurer på om det var Allium som la ut sin liste? Litt hver dag i hvertfall. Nå skal vi imidlertid straks flytte til dobbelt så mange kvadrat, så jeg er spent på hvordan det skal gå.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:29   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg sliter også litt på dette punktet.

Jeg har helt frem til Sumo ble født vasket hele huset en dag i uka. Da støvsuger, tørker støv og vasker jeg rubbel og bit.

Nå etter fødselen har energilageret mitt vært sånn ca halvfullt hele tiden, og jeg har prøvd litt forskjellig.

Å ikke støvsuge først (støvsuging er det desidert tyngste (og verste!) jeg gjør. - Funker ikke, blir bare merarbeid av sånt.

Å dele opp arbeidet. Støvsuge og vaske loftet en dag, og så underetasjen dagen etter. - Funker dårlig, da drar jo de alt støvet med seg dit det er gjort rent.

Et rom i ny og ne. - Funker dårlig. Da blir jo det husarbeid hele tiden, da, (regner ikke med daglig rydding, klesvask, handling og et lite sveip med den lette støvsugeren).

Barna har klare regler om å rydde loftet før barnetv, det følges opp sånn ca, med det ryddes når jeg ber om det, og storesøster støvsuger sånn halvveis bra. Det ryddes sånn etterhvert i underetasjen også, det er i grunnen aldri rotete her, annet enn rett etter lek, og det tar vi tak i ved endt lek/dag, pluss at det hjelper å småydde innimellom.

Så vasking og støvtørk er problemet. Har lyst på vaskehjelp, men da må jeg kutte ned på shopping av barneklær og interiør () og det vet jeg ikke om jeg vil. Nå er det slik at det bygger seg opp, og så en dag kvinner jeg meg opp og vasker hele huset i et jafs. Kvelden i forveien er jeg påpasselig med å få ungene til å rydde sin etasje grundig før leggetid.

Konklusjonen min er uansett at det beste er å ta alt på en gang. Minimere antall dager man bruker på det, rett og slett. Sånn bortsett fra å ha kommet til den konklusjonen, er jeg litt stuck.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:34   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vaskehjelp hver 14. dag.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:34   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg drømmer om vaskehjelp hver uke. DET hadde vært noe, det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:42   #32
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi rydder litt hver kveld.
Også vasker jeg en etasje hver helg, gulvvasken går fort.
Vinduer og støvtørking blir sjeldent tatt og badene taes minst en gang i uka.
Vi støvsuger ganske ofte, nede iallefall.
Sengetøy skiftes annenhver helg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:43   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Det er altså sist ankomne klegg som har velta lasset for oss. Det og at de to store har svømming på fredager, det kommer jo ikke til å vare evig, men hvertfall frem til sommeren. Og jeg skulle gjerne hatt toern enda mer vanntrygg før vi permitterer svømminga. Men noe får jeg da til fortsatt.

Kjøkkenet er så å si alltid rimelig ryddig. Jeg rydder det ved middagstider og om morgenen. Benkene blir tørket av under alle greier daglig og skap vaskes ved behov. Det jeg ikke gjør så ofte er å vaske stålfronter, så det er litt fingermerkete til tider.

Klesvasken er under kontroll. Jeg tar en runde med klesvask hver dag. Det har jeg system på, det går sin gang.

Så er det det som ikke fungerer, dvs resten. Joda vi rydder hver kveld. Men problemet er vel som noen skrev over at vi ikke har så stor plass, og det er på et vis bare jeg som rydder skikkelig (dvs legger ting på plass eller lager plass til ting istedenfor å flytte rot), og jeg blir sliten og lei av akkurat det. Mannen er for flink til å rydde for all del, men jeg har høyere krav til rene flater. Sånn har det alltid vært og vil nok alltid være.

Støvsuge får vi stort sett til et par ganger i uka. Det er mannen som gjør det.

Problemet er å få det "helgereint", altså et tidspunkt i uka hvor det både er ryddig nok og støvfritt nok til å faktisk få vasket. Og vasking innebærer ikke bare dra over gulv hos oss, for vi har unger som kliner noe innmari på inventaret. Vi bedriver barnearbeid da, idag har storebror vasket alle dørene og toern har vasket trappa og listene. Og de rydder, tørker støv og støvsuger sitt eget rom. Jeg må imidlertid ta det rommet innimellom, for de får det liksom ikke helt strøken og før eller siden bryter opplegget deres sammen. De har for mange ting på for liten plass.

Og badene rekker vi liksom aldri, det er panikkvask før vi får gjester. Vi tar do og speil rimelig ofte, men å vaske godt av fliser etc har vi så godt som aldri tid til. Vinduene ble vasket i helgen. De tas kanskje igjen til høsten. Men takk for tips om vaskemidler der de bor og ett rom av gangen. Vi har imidlertid så mye ting stående overalt at det aldri tar 10 minutter å fikse et rom. Det er mer snakk om en time. Og det er vel litt av sakens kjerne tror jeg. Det og baby som er klegg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:43   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Hva koster vaskehjelp?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:45   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vaskehjelp høres forlokkende ut, men hjelper det egentlig på problemet? Jeg mener, når barna trekker ALT utover gulvet i løpet av fem minutter etter rydding?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:47   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vaskehjelp høres forlokkende ut, men hjelper det egentlig på problemet? Jeg mener, når barna trekker ALT utover gulvet i løpet av fem minutter etter rydding?

Tja, hos oss er skitt et større problem enn rydding.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:48   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva koster vaskehjelp?

Vi betalte ca. 2500,- i måneden for to vask av 130 kvm.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:48   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Det var altså et hjertesukk over våre problemer.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:49   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi betaler 200 per time, og de bruker 3 timer hver gang. Det er hvitt. Med 2 ganger i måneden, blir det 1200 kroner. Det er ca 130 kvadrat.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 15-04-12 kl 19:54.
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:50   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi betalte ca. 2500,- i måneden for to vask av 130 kvm.

Mao 5000 kr hvis man vil ha det ukentlig. Jeg tror kanskje ikke annenhver uke gjør meg happy. Men vasker de da skikkelig eller er det kattevask?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no