Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 10:49   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Av plastbokser, drikkeflasker, barnekopper, matbokser osv osv osv.

Og mye av det er i jevnlig bruk, så det er ikke bare å kaste.
Men det er jo umulig å få til å stable.
Hvordan oppbevarer du drikkeflasker, matbokser, tomme isbokser, osv?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:57   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Eg har alt slikt samla i ei av kolonialskuffene mine. Dessuten kaste eg litt for ofte, så det KAN skje at eg ikkje har ei einaste isboks i hus.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:02   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Vi oppbevarer de som deg i et overfylt skap som man risikerer at ting faller ut av når man åpner skapdøren. Noen ganger (la meg si en gang annethvert år) så rydder jeg der og kaster en del. Snart skal jeg få meg ny bod til å ha sånne ting i.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:07   #4
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har hatt samme problemet tidligere. For to år siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Jeg tok noen store plastkasser og la oppi isbokser og plastgreier som jeg ikke bruker så veldig ofte (men som jeg likevel mente at jeg brukte en del) og satte på loftet. Nå to år etter fant jeg kassen og fant ut at jeg egentlig ikke hadde hatt bruk for disse tingene på to år likevel.

Vi har samme system. Det hender ting degraderes til prøvetid nede i kjellerboden. Brukes det ikke innen en viss tid (og ikke er ting som brukes type til jul og lignende) ryker det. Isbokser samler jeg faktisk ikke på.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:12   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Drikkeflasker og matbokser må man jo ha, og også noen plastbokser, men det er begrenset hvor mange man egentlig trenger av hver (sier hun som selger Tupperware...). Kast med hard hånd. Det er mitt råd iallefall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:25   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Eg har kjøpt ein stor gjennomsiktig plastboks på IKEA som eg har plastkoppar og greier i. Så kan eg i alle fall vippe den ut av skapet og rote rundt oppi boksen. Slepp at alt sprett rundt omkring.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:34   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Eg har slikt i dei to nederste skuffene på kjøkkenet, dvs. nederst + sokkelskuff, og i matboden. Elsker matboden min.
Ellers begrenser eg meg veldig på bokser og slikt, og prøver å tenka over om eg egentlig trenger da.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:40   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Tupperboksene som er i jevnlig bruk bor pent i nederste skuff, de litt større som brukes litt sjeldnere har plass i øverste hylle i hjørneskapet.
Sesongtupper har en hylle i kjelleren(og jeg har solgt Tupper).
Drikkeflasker står i hjørneskapet, korkene ligger i en boks i samme hylle. Der står også matboksene.

Isbokser og andre "ukurrante" plastbokser går enten rett i plastsøpla eller samles til en passende haug og tas med på jobben. Vi bruker isbokser til alt!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:49   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over....

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har kjøpt ein stor gjennomsiktig plastboks på IKEA som eg har plastkoppar og greier i. Så kan eg i alle fall vippe den ut av skapet og rote rundt oppi boksen. Slepp at alt sprett rundt omkring.

Jeg også, bare at jeg ha to. En til bokser, en til lokk. Drikkeflaskene står igrunnen greitt i skapet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 12:08   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Har matbokser og bokser i to ganske store kolonialskuffer. Det er et salig kaos, men det funker sånn passe ok. Drikkeflasker står i en egen hylle i skapet. Vi er seks stykker som trenger nistemat om dagene, men jeg passer på at ikke antallet matbokser og flasker sklir helt ut. De er tross alt vaskbare, og man trenger ikke fire ulike bokser hver.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 12:20   #11
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Matbokser og diverse andre bokser har jeg i ei skuff. Flasker og termoser står i et skap, det jeg er fornøyd med er at jeg har samlet alle korkene til flaskene i en egen boks. Flakser og termoser som står med korken på synes jeg ofte blir vond lukt i.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 12:23   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Ungene har aldri mer enn 2 matbokser og 2 drikkeflasker hver som får stå i skapet på kjøkkenet. Alt annet blir lagt i en stor plastkasse i boden og savner vi det ikke så kaster vi det etterhvert. Samme gjelder alt mulig av plastkopper og isbokser som vi ikke bruker i det daglige (en trenger ikke en hel haug).

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 09:12   #13
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Vi har en stor plastkasse, som alt kastes oppi. Veldig greit.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:53   #14
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Her flyter det også over i skapene..

Men når ny matbod er på plass skal jeg ha en egen hylle til denslags.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:55   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Og mye av det er i jevnlig bruk, så det er ikke bare å kaste.

Du sa det. MYE er i jevnlig bruk. Kast resten. (Det har jeg gjort).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:01   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Kasting og store skuffer er løsninga altså?
Vi skal bygge ny kjøkkenøy, så store, dype skuffer skal la seg gjøre.
Det høres egentlig veldig lurt ut.

En del kan kastes, men 3 (4) unger og en turglad familie betinger mange matbokser i div str og drikkeflasker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:04   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Kjøkkenskapene mine renner over

Jeg kaster med jernhånd, er det ikke brukt innen en veldig kort periode, for vi "produserer" jo somregel mer av isbokser o.l, så ryker det! Eldste har akkurat tatt en opprensk i glass, kopper og asjetter, flinkesen kastet masse!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no