Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 10:19   #741
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Nei, broren var psykisk syk så det jomet etter. Husker ikke akkurat hva det var, men han var på stadiet at han ikke visste hvilken planet han bodde på sånn ca - kjempedårlig. Tror ikke han ble straffet heller jeg.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:23   #742
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Men man trenger uansett ikke gå langt for å se at familier straffer døtre som er blitt for norske/ikke bekjenner seg til dydige skikker og regler som er satt opp for dem. På nyhetene i går var det om Samira som ble dumpet i Somalia og antageligvis bortgiftet, fordi hun var blitt for norsk, det var rykter om en norsk kjæreste (ulovlig!), osv.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:28   #743
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg hadde bare fått med meg at det var en begrunnelse om at de ikke oppførte seg som de skulle.

Er du helt frisk? Fins det noen grense for hva slags halvforstått, fremmedfientlig vås du og medløperne dine greier å vri ut av dere?

Ben "not really sure he wants to know" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:30   #744
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "not really sure he wants to know" Murphy

Jeg tar deg på ordet og tier. *er blitt immun mot rasisme-anklager*

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:32   #745
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Vi hører selvsagt i media om de tilfellene hvor muslimske kvinner blir lemlestet og drept fordi de er blitt for norske.

Vi hører ikke et pøkk om det store flertallet av muslimske kvinner som lever i fred og fordragelighet med sine familier og har et godt liv, hvor de får si hva de mener, tar utdannelse og jobber og lever et A4 liv, med eller uten hijab. Sterke kvinner, frie kvinner. Sterke, frie kvinner - muslimer eller ei - selger ikke Dagbladet/Vg/TV2-reportasjer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:34   #746
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Er du helt frisk? Fins det noen grense for hva slags halvforstått, fremmedfientlig vås du og medløperne dine greier å vri ut av dere?

Ben "not really sure he wants to know" Murphy

Benmurphy! Nå får det være grenser her 'a?
Det sto masse om mulig æresdrap i avisene i starten av denne saken. Det kan vel hende at man husker feil.

Og hvem er det som er medløpere her? Er det meg?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:35   #747
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi hører selvsagt i media om de tilfellene hvor muslimske kvinner blir lemlestet og drept fordi de er blitt for norske.

Vi hører ikke et pøkk om det store flertallet av muslimske kvinner som lever i fred og fordragelighet med sine familier og har et godt liv, hvor de får si hva de mener, tar utdannelse og jobber og lever et A4 liv, med eller uten hijab. Sterke kvinner, frie kvinner. Sterke, frie kvinner - muslimer eller ei - selger ikke Dagbladet/Vg/TV2-reportasjer.

Har du tall på at det gjelder flertallet altså?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:36   #748
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.438
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ok, det hadde ikke jeg fått med meg. Jeg hadde bare fått med meg at det var en begrunnelse om at de ikke oppførte seg som de skulle.

Det er vel den begrunnelsen de fleste norske menn som dreper koner, kjærester og andre damer har også, er det ikke?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:37   #749
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Selvsagt har jeg ikke tall på at det gjelder flertallet, men jeg velger altå å være blåøyd nok til å tro at flertallet av muslimske kvinner har det godt med sine familier, slik at jeg velger å tro at flertallet av ikke-muslimske kvinner lever i gode forhold.

Om du velger å tro at flertallet av muslimske kvinner er underkuede jenter som ikke våger opponere mot sine menn, så kom gjerne med tall som beviser dette.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:38   #750
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er vel den begrunnelsen de fleste norske menn som dreper koner, kjærester og andre damer har også, er det ikke?

Ja, det er det.
Men vi har ingen dydighetskultur som man trenger å gjøre opprør mot, den ble tatt for noen århundrer siden.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:41   #751
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.438
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men vi har ingen dydighetskultur som man trenger å gjøre opprør mot, den ble tatt for noen århundrer siden.

Århundrer siden?
Og at vi ikke har en dydighetskultur fremdeles er jeg uenig med deg i. De uskrevne reglene for hvordan jenter kan oppføre seg er ikke eksklusive for muslimske jenter, og håndheves ikke eksklusivt av muslimske gutter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:41   #752
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ja, det er det.
Men vi har ingen dydighetskultur som man trenger å gjøre opprør mot, den ble tatt for noen århundrer siden.

Så alle de muslimske mennene som ikke dreper konene sine opponerer mot kulturen sin?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:42   #753
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så alle de muslimske mennene som ikke dreper konene sine opponerer mot kulturen sin?

Jepp!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:44   #754
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Selvsagt har flertallet det bra. Men at det er et mindretall som har det dårlig er vel ikke noe argument? Eller er det noe jeg ikke skjønner her nå? Vi er ikke i mål før alle har det bra, sant?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:44   #755
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Selvsagt har jeg ikke tall på at det gjelder flertallet, men jeg velger altå å være blåøyd nok til å tro at flertallet av muslimske kvinner har det godt med sine familier, slik at jeg velger å tro at flertallet av ikke-muslimske kvinner lever i gode forhold.

Om du velger å tro at flertallet av muslimske kvinner er underkuede jenter som ikke våger opponere mot sine menn, så kom gjerne med tall som beviser dette.

Nei, jeg tror ingenting, jeg kan ikke bevise at det er et stort flertall på den ene eller andre siden. Men i forhold til norsk likestilling, så tror jeg det er et flertall blant muslimske kvinner som ikke kan og får lov til å gjøre det de ønsker mht fritid, venner, utdannelse og ekteskap. At mange muligens trives og har det godt med familien er sikkert riktig, i et kvinneperspektiv er det ikke mer riktig uansett.
Jeg gikk på videregående skole med jenter som plutselig ble tatt ut av skolen i 2 og 3 klasse for å (tvang)giftes i utlandet, og fikk derfor ikke fortsette skolegangen. Det var jenter som ikke kunne delta i gym, idrett, skoletilstelninger eller ha norsk venner. Men det var greit for brødrene. Jeg har hatt naboer der ektemannen flyr åpenlyst rundt med norsk 18 år gammel elskerinne, mens kone og barn faktisk var pålagt å være "stengt" inne i leiligheten størsteparten av tiden, ihvertfall ikke ha sosial omgang utenfor, mens han var en respektert businessmann som levde det gode "vestlige" liv på siden. Jeg vet også om mange vanlige familier som intergrerte seg ganske greit, samtidig som de tok vare på sin kultur, men ikke til det ekstreme, og ikke slik at ungene ikke kunne delta fritt i samfunnet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:47   #756
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jepp!


Altså; dette er jo like tabloid som å si at det ikke eksisterer noen dydighets-u-kultur; dvs at man er FOR kjønnslemlesting slik det foregår.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:47   #757
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Dersom du setter deg litt inn i Islam, vil du lære at tvangsgifte, å bli nektet å sosialiseres, nektet utdannelse, kjønnlemlestelse osv ikke har noe med Islam å gjøre. Dette er ukultur, som også bør bekjempes fra muslimsk side, og det er også muslimer, både menn og kvinner som jobber med å bekjempe dette.

Islam oppfordrer til at både kvinner og menn skal utdanne seg og ha gode jobber som krever utdannelse. At det finnes kulturer som undertrykker kvinner er skammelig, men det er kultur og ikke religion.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:47   #758
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Lykken det siste der er også viktig.

De fleste mennesker er som folk flest. (Visdomsord som er egnet til å få Benmurphy til å dåne av irritasjon antar jeg.)

De fleste er ikke fanatikere enten de skriver seg til den ene eller den andre grupperingen i samfunnet. Men innenfor noen grupper hender det at enkelte ukulturer får pågå og slikt er det grunn til å ta tak i selvom de fleste innenfor samme gruppering ikke praktiserer ukulturen. Som feks omskjæring, taleforbud i forsamlinger, tvangsgifting eller bruk av prevensjon for den sakens skyld.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:48   #759
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.


Altså; dette er jo like tabloid som å si at det ikke eksisterer noen dydighets-u-kultur; dvs at man er FOR kjønnslemlesting slik det foregår.

Hvorfor skal bare de som er mot Islam og hijab få lov å være tabolide?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:49   #760
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hvorfor skal bare de som er mot Islam og hijab få lov å være tabolide?

Nei, si det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no