Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 17:18   #1
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Minstegutt reagerer på melk, og nå har jeg fått høre av legen at det er proteinene han reagerer på. Selv om det ikke er allergi som gir utslag på prikktester, så er det intoleranse. (som han vil vokse av seg etterhvert, men det kommer til å ta tid)
Det var en stor lette å få vite at det var proteinene han reagerte på, da kan jeg se bort i fra laktose-rådene. Dvs det ikke er noen vist å prøve laktose-fri melk, og ting med lite laktose spiller liksom null rolle.

Men er det noen som vet om noe som kan være lett å fordøye i forhold melkeprotein-intoleranse? Pålegg, prim? ekte geitost? Er kokt melk lettere fordøyelig, dvs grøt?

(Grunnen til at legen utelukket laktose-intoleranse var at alle barn under tre år tåler laktose godt. Sånn er det, liksom. det var nytt for meg)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:37   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Minstegutt reagerer på melk, og nå har jeg fått høre av legen at det er proteinene han reagerer på. Selv om det ikke er allergi som gir utslag på prikktester, så er det intoleranse. (som han vil vokse av seg etterhvert, men det kommer til å ta tid)
Det var en stor lette å få vite at det var proteinene han reagerte på, da kan jeg se bort i fra laktose-rådene. Dvs det ikke er noen vist å prøve laktose-fri melk, og ting med lite laktose spiller liksom null rolle.

Men er det noen som vet om noe som kan være lett å fordøye i forhold melkeprotein-intoleranse? Pålegg, prim? ekte geitost? Er kokt melk lettere fordøyelig, dvs grøt?

(Grunnen til at legen utelukket laktose-intoleranse var at alle barn under tre år tåler laktose godt. Sånn er det, liksom. det var nytt for meg)

Først det jeg har uthevet. Pisspreik fra ende til annen. Jeg blir så sint av å høre om sånne leger for da vet jeg at det er andre der ute som kanskje må gå gjennom det samme som vi måtte. Jenta mi har medfødt laktoseintoleranse og tålte ikke engang morsmelk.

Så til resten. Jeg regner med at en med melkeproteinintoleranse må følge det samme som en med melkeproteinallergi. Jeg har en med allergi også og han kan ikke spise noe som helst som har melk i seg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:39   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.690
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Min kan ikke spise noe som helst med melk i heller.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:53   #4
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Vår minste har melkeproteinintoleranse og kan ikke ha noe med melk eller melkelignende produkter i.
Dvs at vi erstatter alt med alternative produkter, noe som går utmerket.

Kjøp inn blått smør og havremelk eller rismelk. Dette kan du erstatte vanlig smør og melk med.
Vi bruker også havrevaniljesaus når vi baker ting med vaniljesaus eller skal ha gele med vaniljesaus. Lillemor elsker den.

Vi har laget helt vanlig mat og bakt kaker og pannekaker, vafler og lapper med dette som erstatning, det smaker nøyaktig like godt.

Det eneste vi savner er en erstatning for ost.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:26   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Er ikke forskjellen på intoleranse og allergi alvorligheten på reaksjonen, slik at en allergiker vil ikke tåle alleregenet selv i små mengder, mens en med intoleranse vil kunne tåle litt av det? Eller er det andre forskjeller?

Vår minste var melkeproteinallergiker, og han reagerte spontant og kraftig ved inntak av melk. Han fikk også reaksjon i form av eksem når han drakk morsmelk og jeg hadde spist melkeprotein.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:41   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Mine barns lege sa at det het melkeproteinallergi, og laktoseintoleranse.
I alle melkeprodukter som jeg kjenner til er det melkeprotein.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:45   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det eneste vi savner er en erstatning for ost.

Signerer trøtts utsagn om pisspreik fra legen.

Vi bruker soyaost fra helsekost. Det finnes melkefri smøreost også.

Pizza og lasagne topper vi med knust potetgull/nachos.

HI - vær obs på at det er melk i Zendium tannkrem, og i en del typer potetgull og andre produkter du ikke regner med at det skal være melk i. Søk på melkefritt her inne, så vil du få en del gode tips.

www.utenmelk.com

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:08   #8
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Vår jente tåler ikke soya heller, så vi har ikke noen erstatning for ost.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:38   #9
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Tusen takk for svar!

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Er ikke forskjellen på intoleranse og allergi alvorligheten på reaksjonen, slik at en allergiker vil ikke tåle alleregenet selv i små mengder, mens en med intoleranse vil kunne tåle litt av det? Eller er det andre forskjeller?

Vår minste var melkeproteinallergiker, og han reagerte spontant og kraftig ved inntak av melk. Han fikk også reaksjon i form av eksem når han drakk morsmelk og jeg hadde spist melkeprotein.

Det er det jeg også trodde at intolerante kan spise noe med melkeprodukter i seg. Gutten min er ikke allergisk fordi han ikke slo ut på prikkttest,derfor blir diagnosen intolerant.

Men; det virker som om din gutt vokste det av seg? Når "begynte" han å tåle noe. Husker dere hva dere begynte med?




Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vår minste har melkeproteinintoleranse og kan ikke ha noe med melk eller melkelignende produkter i.
Dvs at vi erstatter alt med alternative produkter, noe som går utmerket.
Kjøp inn blått smør og havremelk eller rismelk. .

Har også god erfaring med havreproduktene! Det går i havremelk, havrefløte og vaniljesausen har vi ikke prøvd enda.
Men dere føler ikke som oss at det er et problem med pålegg, da? det er så lite å velge mellom når han er lei av leverpostei, salami/skinke/makrell i tomat liker han ikke, og da blir det bare syltetøy igjen..




Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mine barns lege sa at det het melkeproteinallergi, og laktoseintoleranse.
I alle melkeprodukter som jeg kjenner til er det melkeprotein.


Denne quoten blir kanskje litt feil, men er det ikke noe med at hvis proteinene blir bearbeidet, så kan bli bli lettere fordøyelig?
Har noen noe erfaring med det?







Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Signerer trøtts utsagn om pisspreik fra legen.

Interessant! Da kan vi ikke slå helt bort i fra at det er laktose han reagerer på. Men har nå sagt til barnehagen at de kan prøve prim på smørelunchen de har denne uka; (prim har masse laktose, så da burde han få noen myke bleier om det er det får å si det sånn.) Men han har siklet på prim'en til de andre lenge.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:48   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Ein prikktest trenger ikkje å vera rett. Sjølv om det ikkje slår ut på den så kan det hende ungen ikkje tåler melk. Har de fått tatt blodprøver ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.

Sist redigert av Hjertensfryd : 09-11-09 kl 11:43. Årsak: liten leif
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:07   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Prim er det vel melkeprotein i også så du kan ikke bruke det for å se om det er proteinet eller laktosen det reageres på.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:07   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Ein prikk test trenger ikkje å vera rett. Sjølv om det ikkje slår ut på den så kan det hende ungen ikkje tåler melk. Har de fått tatt blodprøver ?

Det er også et poeng. Guttungen slo det kun ut på blodprøve, ikke prikktest.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:27   #13
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Gutten tåler ikke melk, helt riktig det. Så noe er det, selv om han ikke slår ut på prikktest.
Men han tåler også noe, f.eks, vanlige pølser. Det er ikke sånn at vi leser voldsomt på innholdsfortegnelsene på alt vi kjøper av suppeposer etc, f.eks vi bruker vanlig toro-poser tomatsuppe. Men ren melk i matlaging bruker jeg ikke, da bruker jeg heller havremelk, ja.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:42   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men; det virker som om din gutt vokste det av seg? Når "begynte" han å tåle noe. Husker dere hva dere begynte med?
.

Hos oss så skjedde det ved hjelp av uhell. Produkter vi ikke hadde sett det stod melk på innholdsfortegnelsen på, som vi oppdaget etter barnet hadde fått det i seg. Da var han vel snart 3 tror jeg. Deretter innførte vi forsiktig og gradvis mer og mer melk i kosten. Vi begynte med matvarer med lite melk i (feks kjeks, gryterett med litt rømme i osv), deretter litt forsiktig ost, litt youghurt osv.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:15   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Mine har ikke hatt utslag på prikktest eller blodprøver. Allikevel ble diagnosen Hyperallergisk mot multiple matvareproteiner, eller noe i den duren.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:08   #16
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.


Har også god erfaring med havreproduktene! Det går i havremelk, havrefløte og vaniljesausen har vi ikke prøvd enda.
Men dere føler ikke som oss at det er et problem med pålegg, da? det er så lite å velge mellom når han er lei av leverpostei, salami/skinke/makrell i tomat liker han ikke, og da blir det bare syltetøy igjen..

Pålegg blir jo noe begrenset ja, men vår jente er en kjøttelsker, så hun elsker Go og mager salamien uten melk, hamburgerrygg, leverpostei, makrell i tomat på tube (mykere og saftigere), sjokade (her er det kun soyalecitin, og det tåler hun), nøttepålegg går ann til nøds og syltetøy. Det er vel de tingene hun spiser.
Vi savner som sagt ost da, både smøreost og vanlig ost.
I tillegg savner vi youghurt. Men hun får jo disse fruktmosene som er en noenlunde erstatning.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:13   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Det er melk i go og mager salamien.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:19   #18
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Go og mager produktene er uten melk sist jeg sjekket. Nå må jeg jammen sjekke.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:21   #19
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Go og mager salami:

Til 100 g ferdig vare er anvendt 126 g kjøttråvare av storfe og svin, salt, glukose, pepper, koriander, muskatnøtt, hvitløk, startkultur, antioksidant natriumaskorbat og konserveringsmiddel natriumnitritt. Krydder er bestrålt.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:22   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeprotein-intoleranse - kan man spise noe melkeprodukter da, i så fall hva?

Ja etter det jeg har lært av Dragen så er startkultur melk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no