Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 19:34   #121
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

PLukker blomster om sommeren. Særlig syriner liker jeg å ha på bordet, men en pen markblomstbukett er også gladsak.
Utenom sesong har vi kun blomster om vi får av noen.
Har dog ganske mange potteplanter......uten blomster

Gardinene byttes kun til jul, pynteputer har vi ikke ( og sofaen brukes kun av ungene uansett, husker ikke sist jeg satt å så på TV).
Jeg har en velutviklet og velpleid angst for stearinlys, så det brukes kun på julaften og knaptnok da.
Tørkerull derimot, DET bruker vi mye av

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 12-09-10 kl 19:46.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:37   #122
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg kjøper ikke nye lys og servietter hver helg, men hvis vi trenger det. Av og til kaster jeg kubbelys før de er helt nedbrent fordi jeg vil ha nye, fine lys hvis jeg skal ha selskap. Liker å dekke fine selskapsbord, men det skjer jo ikke kjempeofte.

Blomster har vi veldig sjelden pga. allergi.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:40   #123
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Kjøper aldri blomster selv. Telys og servietter kjøper jeg når jeg er innom ikea. Jeg bryr meg lite om sånt og det er ikke noe å spare på den posten i vår husholdning.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:02   #124
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Etter å ha lest litt i tråden tror jeg jeg skal konkluderer med at jeg aldri kommer til å bli interessert nok til at dette blir en stor utgiftspost. Det måtte være på blomster, i så fall.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:05   #125
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg synes det er kjempehyggelig med en orkidé i hus (jeg er ganske uinteressert i blomster, men akkurat orkideer funker), og vi bruker endel telys og av og til stearinlys. Men det er overhodet ikke noe det går mye penger på hjemme hos oss.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:05   #126
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg synes det er kjempehyggelig med en orkidé i hus (jeg er ganske uinteressert i blomster, men akkurat orkideer funker), og vi bruker endel telys og av og til stearinlys. Men det er overhodet ikke noe det går mye penger på hjemme hos oss.

Ja, uten at jeg synes det er noe galt om andre bruker penger på det, altså.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:08   #127
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

For å være tindrende ærlig synes jeg vel at det ser noe harry ut med forseggjorte pyntelys og dilleservietter, og har alltid fnist litt av sesongskifte av gardiner, puter og duker. Det blir så stæsjete og, eh, fasadekoselig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:08   #128
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg synes det er kjempefint med friske blomster (myser bort på mine 3 visnede orkideer...), men det er svært sjelden jeg kjøper det selv. Hender jeg slår til med litt tulipaner i "sesongen".

Ellers går det mye telys (billig), og hvite kubbelys, den fargen funker fint hele året. hender jeg slår til med noen røde/lilla lys til jul, men det er det hele.

Servietter kjøper jeg uhyggelig sjelden.

Så ja, det er koselig med litt lys og blomster, men penger bruker jeg svært sjelden på det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:17   #129
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg kan forresten melde om at potte-liljen vi kjøpte på Rema for *noen* dager siden, har prestert å drysse alle blomsterknoppene sine, i påvente av at jeg skulle finne tid og anledning til å vanne den.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:20   #130
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

For å være tindrende ærlig synes jeg vel at det ser noe harry ut med forseggjorte pyntelys og dilleservietter, og har alltid fnist litt av sesongskifte av gardiner, puter og duker. Det blir så stæsjete og, eh, fasadekoselig.

Dette får meg til å tenke på noko eg las for ei stund sida; At dagens unge har et ironisk forhold til alt som heiter orden og materielle ting i huset sitt. At det nesten har blitt trendy å ha det rotete og ikkje kunne bake kaker. Ikkje meint til deg aC, men eg berre kom på det no. Kanskje det er noko i det?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:32   #131
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Gardiner har vi ikke. Lys i diverse varianter går det mye av. LøveMannen er flinkere enn meg til å huske å tenne lys. Til hverdags bruker vi tørkerull eller Ikea servietter, når vi har gjester liker jeg å dekke bordet med matchende servietter og lys og gjerne friske blomster. Dette er uansett ikke noen stor utgiftspost for oss.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:33   #132
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Dette får meg til å tenke på noko eg las for ei stund sida; At dagens unge har et ironisk forhold til alt som heiter orden og materielle ting i huset sitt. At det nesten har blitt trendy å ha det rotete og ikkje kunne bake kaker. Ikkje meint til deg aC, men eg berre kom på det no. Kanskje det er noko i det?

Hvor leste du det, i Kamille?

Jeg kan ikke uttale meg om dagens unge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:38   #133
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Stearinlys brukes mye i høst- og vintermånedene. Blomster og servietter har vi når vi har middagsgjester.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:38   #134
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Eg les hverken Kamille eller KK så det var nok ikkje det du.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:42   #135
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

:flirer:

Jeg kan forsåvidt uttale meg allikevel, men ikke på en "ungdommen nutildags"-måte. Dog synes jeg det er svært så fint at man klarer å se verdien i andre ting enn å ha Presentable Hjem som følger en eller annen satt husmorstandard fra mørketiden, at man bruker tid og penger på annet enn unyttig nips som forsøpler, og at man frigjør seg fra idéen om at vellykkethet vises via en nusselig fasade.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:42   #136
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Dette får meg til å tenke på noko eg las for ei stund sida; At dagens unge har et ironisk forhold til alt som heiter orden og materielle ting i huset sitt. At det nesten har blitt trendy å ha det rotete og ikkje kunne bake kaker. Ikkje meint til deg aC, men eg berre kom på det no. Kanskje det er noko i det?

Det hadde vært strålende om det var trendy å ha det rotete! Dessverre tror jeg ikke det virkelig skjer før et visst sted fryser over.

Når det er sagt, så tror jeg ikke at lys og servietter er det som definerer et hjem som "ordentlig" eller ei.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:45   #137
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

I hagen klipper jeg noen grener fra busker, tar noen blomster og mikser sammen, - vips: en vakker bukett.
Jeg kjøper sjelden blomster, har likevel noe i vasene.
Servietter er ikea osv.
Gardiner har vi knapt.
Lys tenner vi. Mest telys.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:55   #138
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Sterinlys og rot er jo en fortreffelig kombinasjon.

Man demper lyset, tenner stearinlysene og ingen ser rotet.


Jeg liker litt blomster, men gjerne fra hagen. Servietter er til å tørke seg rundt munnen med.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:59   #139
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg liker å ha servietter, lys og blomster, men det er ikke en prioritert sak nei. Egentlig har vi det for sjelden, og i hvertfall ikke hvis økonomien er litt trang. Gardiner byttes to ganger i året, lette og lyse om sommeren og mørkere om vinteren.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:59   #140
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Tenner en del lys, mest telys. Har stort sett bare hvite lys, og servietter kjøpes på IKEA og varer leeenge. Jeg kjøper av og til friske blomster, men har lite potteplanter i hus. Gardiner har vi bare på stua, og de byttes ikke ut på en god stund enda.

Jeg liker å ha det koselig, men bruker ikke mye penger på ting og tang, er fornøyd med det jeg har

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no