Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 09:11   #81
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg kan alltids si at jeg sparer sjikkeli mange penger på å la være å kjøpe lys og servietter.

Blomster hender det at vi kjøper inn, da. Nå sist på Rema 1000.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:17   #82
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Ungene bruker å plukke blomster i hagen om sommeren, de står heldigvis ikke så lenge(jeg er alergisk men kan jo ikke nekte ungene å plukke blomstrene)
Ellers om det kjøpes blomster er det potteplanter. Eks på rema eller plantasjen som er på tilbud. Jeg er veldig flink til å drepe blomstrene så har vel ikke grønne figrer. Uten om med orkidee. Fikk en i bursdaggave i april og den blomstrer som bare pokker Mens mamma drepte sin hun fikk til påske. :muhaha:

Servietter kjøpte jeg i november da vi var på ikea. En pakke ,er det 50 i den? og har enda av den

Kubelys får vi bestandig i julegave så har et lager som holder i mange år Tenner av og til litt lys

Gardiner: kjøpte 2 forskjellige sett med panelgardiner på ellos.no for 3 år siden, de koster 19 kr for en pakke med 2 gardinger , det vart hele 114 kr for fult til vindu i stua

Nye puter til sofaene skulle jeg ha hatt, for vi har fått en ny sofa i tv stua, og har bare 2 løse puter. Men jeg finner ikke noen som passer inn med de blå gardinene i stua, og skulle ha sommerfugel putene fra hm i tv stua men de var jo utsolgt .
Sist jeg kjøpte puter til sofaen var i 2003

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:25   #83
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Og gardiner? Veeeel... Nei, de har ikke blitt byttet på en lang stund... Burde nok det snart, ja.

Hvorfor burde du det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:36   #84
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det høres helt vilt ut å skifte gardiner, puter og stæsj flere ganger i året. Jeg har hørt om julegardiner, men det er noe jeg har forbundet med foreldregenerasjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:37   #85
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Gardiner byttes ikke her i huset, mest fordi jeg ikke finner gardiner jeg liker og de jeg har er forholdsvis dyre.
Lys, telys og servietter kjøper jeg stort sett på Ikea og på denne årstiden er stearinlys viktig særlig når det regner og er skikkelig mørkt ute.
Blomster er litt opp og ned, jeg synes det er utrolig kos med avkårne blomster til helgen når huset er rent og helgefreden senker seg. Nå er det lenge siden jeg har hatt noe blomster her, men det er mest pga allergi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:38   #86
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Vi bruker hverken lys, servietter eller blomster med mindre vi har veldig spesielle gjester eller selskap. Jeg har allergi mot alt sånt og liker det best helt sterilt rundt meg.

Samtidig kan jeg synes at det er utrolig fint med blomster og masse lys hos andre, men det kommer aldri til å bli "meg".

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:43   #87
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg kjøper ikke så ofte gardiner, men har et sett til vinter og et til vår/sommer. Og når jeg skifter er det ganske ok å få vasket de andre, for de er ikke alltid like rene med en katt som elsker og stryke seg langs gardinlengden ved det ene vinduet og to unger som kan finne på å leke gjemsel i gardinene og klasser med skitne hender.
Pynteputer bytter jeg nok to ganger i året (når jeg også henger opp andre gardiner).

Vi brenner lys hver kveld på høst/vinter. Mest telys, men har også noen kubbelys fra Ikea. Ingen stor utgiftspost her.
Servietter liker jeg, kjøper gjerne noen pakker når det er tilbud. Liker å dekke på med servietter i helgene eller når vi har besøk. Til hverdags går det mer i tørkerull ja.

Avskårne blomster liker jeg godt, men kjøper sjeldent egentlig. Men nå har vi fått vaskehjelp, og da har jeg ihvertfall planlagt at jeg kan innom å kjøpe blomster på vei hjem når hun har vært og vasket hos oss.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:46   #88
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det høres helt vilt ut å skifte gardiner, puter og stæsj flere ganger i året. Jeg har hørt om julegardiner, men det er noe jeg har forbundet med foreldregenerasjonen.

Min mor synes at det er helt vilt at jeg ikke bytter mellom sommer- og vintergardiner....

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:09   #89
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det høres helt vilt ut å skifte gardiner, puter og stæsj flere ganger i året. Jeg har hørt om julegardiner, men det er noe jeg har forbundet med foreldregenerasjonen.

Jeg tenker som glitter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:17   #90
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg blir fort lei av hvordan ting er rundt meg og da tenker jeg at det er mye greiere å skifte farge på puter, duker, lys og eventuelt gardiner enn å pusse opp. Gardiner til 3 vinduer i spisestua (pluss en lift til kjøkkenet som ikke passet) kom på den nette sum av 680,-. Det er liksom ikke den aller største utgiftsposten.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:17   #91
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Min mor synes at det vilt at vi ikke har gardiner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:38   #92
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Servietter og blomster er veldig, veldig, veeeeeldig uviktig for meg.

Levende lys er koselig, så det kjøper jeg innimellom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:13   #93
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Kjøpe blomster til helga?

Servietter er forbruksvare, men kjøpes billig også. Lys har jeg i skapene i mange farger, men selv om de står fremme, holder de lenge, da de sjelden blir tent på, tydeligvis.

Gardiner byttes sjelden, og jeg har vel kanskje noen ekstra putetrekk i skapene om jeg må bytte. Noe som skjer enda mer sjelden..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:16   #94
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Vi bruker litt stearinlys om vinteren når det er kaldt ute, ellers bruker vi det ikke. Servietter og blomster er svært sjelden i hus, men det hender at jeg kjøper med meg en bukett fairtraderoser.
Vi skifter ingenting sesongbasert. Og vi har ingen pynteputer. Ikke gardiner heller.

  Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:41   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Gardiner til 3 vinduer i spisestua (pluss en lift til kjøkkenet som ikke passet) kom på den nette sum av 680,-. Det er liksom ikke den aller største utgiftsposten.

Nei, men det skaper jo mer unødvendig søppel, i tillegg til at det skaper økt unødvendig produksjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:53   #96
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvorfor burde du det?

Jeg mente egentlig at jeg burde vaske dem.

Når det er sagt, har jeg hatt ad hoc-gardiner på soverommet i over fire år som er alt for lyse og hengt opp litt sånn på snei. Da er det greit å bytte ut, synes jeg.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:01   #97
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg har linservietter som jeg stiver og stryker til fest, så pene servietter er ikke noen utgiftspost. Jeg ville uansett ikke invitert til middagsselskap om jeg hadde så lite penger at jeg måtte spare på serviettene, så akkurat den utgiftsposten tror jeg aldri jeg ville kommet på å skulle spare inn på.

Hverdagsservietter kjøpes på IKEA, og er det tomt for slike, så bruker jeg gjerne tørkepapir. Stearinlys bruker jeg gjerne om vinteren, men de skal helst være hvite, så det å "bytte etter sesongen" er helt fremmed, bortsett fra akkurat til jul og påske, da jeg skifter til hhv røde og gule lys.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:10   #98
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg har et årlig budsjett på servietter og lys på ca 500 kroner, og innkjøpet skjer sånn ca 23. desember. Jeg eier ingen duker, ingen gardiner, og blomster har vi kun i hus ved dødsfall eller spektakulære eksamensresultater. Nei, slike ting er ikke viktige for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:24   #99
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Nei, slikt kjøper jeg aldri. Forsøker å tenne lys hvis vi har gjester, og kjøper bruksservietter på Ikea. Å bytte puter i stua og slikt kunne ikke ramle meg inn, har annet å bruke tid på og for lite lagringsplass som det er.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:28   #100
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Selv om jeg liker blomster, servietter og lys så har heller ikke jeg gardiner. Puter i sofaen har jeg, mange faktisk... men jeg kjøper ikke masse nye, men bytter heller litt på.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no