Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-11, 11:08   #1261
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva er det du insinuerer her? At et nyfødt barn er forutbestemt til å bli ond, og derfor ikke er født uskyldig, som alle andre? Gener dreper ikke 77 mennesker. Gener er ikke det samme som en forutbestemt skjebne. Men nå tolket jeg deg kanskje litt vrangt? Det er selvsagt interessant hvordan et menneske blir som det blir, og gener spiller ofte en viss rolle, bl.a. på hvordan man tenker, føler og reagerer i visse sammenhenger, som til slutt kan legge føringer på personlighet. Men derfra til å ha lyst til å drepe mange mennesker, er det jo et godt stykke.

Ikke bare tolker du henne vrang, men du leser jo heller ikke det hun skriver: "Genetiske årsaker kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfunn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 11:20   #1262
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke bare tolker du henne vrang, men du leser jo heller ikke det hun skriver: "Genetiske årsaker kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfunn.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skal ikke kverulere på at han kan ha vært en uskyldig baby,

Jeg mener setningen "han kan ha vært en uskyldig baby" går ganske langt i å antyde at det finnes babyer som ikke er uskyldige. Jeg synes det er helt greit å svare temmelig tydelig på akkurat det.

Jeg synes også det er greit å svare om arv og miljø på en slik måte at det fremkommer med enhver mulig tydelighet at absolutt alle mennesker fødes med mulighet for å bli både et svin og en engel. I voksen alder vil jeg også si at man - helt uavhengig av sine forutsetninger fra både oppvekst og arv - har et soleklart selvstendig ansvar for å sørge for egen sosialisering.

Kun med forbehold om at det finnes noen få som er så syke - altså syke, ikke kjipe/onde/whatever - at dette ikke er et mulig valg.

 
Gammel 30-07-11, 11:32   #1263
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Til dette med at han en gang var en av oss, Anne Holt skrev et, for meg, tankevekkende innlegg i DN i går. Fant det ikke på nett, men det stod opprinnelig i Dagens Nyheter:

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...r-han-en-annan

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 11:38   #1264
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Helt på siden og uten sammenlikning for øvrig: Genesis and catastrophe.

Alle mennesker som har gjort grusomme handlinger har også vært små uskyldige barn. Det er til og med sannsynlig at de har vært - og er - høyt elsket av noen. Roald Dahl antyder jo riktignok noen faktorer som kan ha spilt inn i den historien han forteller, da.

Jeg er nå langt på vei enig med SF (og JK Rowling) - man kan velge hvem man vil være. Man preges av oppveksten og opplevelsene sine, absolutt, men så sant man ikke er alvorlig syk, så gjør man på et eller annet tidspunkt et valg. Så bør man selvsagt gjøre det man kan for å oppdra barna til å ta riktige valg og å holde dem borte fra dårlig påvirkning, men i siste rekke er det individet som velger.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 11:54   #1265
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

En veldig bra artikkel, Minerva.

 
Gammel 30-07-11, 15:02   #1266
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En eller annen med peiling har tatt for seg uniformen.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3199005.ece

Jadda. Tøffingen.

Leste om "uniformen" hans på Dagbladet nettsider også. Mannen må jo enten være dum eller være fullstendig uten røtter i virkelighetens verden? Den ene bløffen etter den andre blir jo avslørt, og kan han virkelig ha trodd at det ikke kom til å skje?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 15:33   #1267
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hvorfor så sint?

Det er vel rimelig gode indikasjoner på at arv faktisk betyr mer enn miljø (selv om de lærde strides), i Norge har det jo lenge vært opplest og vedtatt at miljø er viktigst, men jeg er ikke så sikker på det. Men miljø er viktig for å utnytte det potensiale en har.

Nå tror ikke jeg på ondskap som begrep, jeg tror nok de fleste onde menneskene har en eller annen personlighetsforstyrrelse. Og det kan skyldes mye, jeg har blandt annet skader allerede før fødselen.

Barnet er jo fremdeles uskyldig, det har jo ikke gjort noe, men det kan ha medfødte personlighetstrekk som kan utvikle seg til personlighetsavvik. Å blankt avvise en kombinasjon av faktorer virker jo naivt og spesielt med tanke på de nærmeste litt slemt.

Om det kun er miljø som påvirker, så må vi jo vurdere å straffe foreldre til sosiopater og ikke minst venner fra oppveksten.

Hæ?! Jeg er da ikke SINT?! ... (Jeg var altså ikke sint.). Og jeg sa da heller ikke i sitatet mitt noe sted at gener ikke har noen betydning. Jeg kommenterte det i konteksten "det nyfødte, uskyldige barnet er kanskje ikke uskyldig likevel", som jeg reagerte på, selv om jeg vel ikke egentlig trodde at Ine var av en slik oppfatning.

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 20:59   #1268
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg har egentlig mest lyst til å le av - ja av. Høyt! Ja, altså le av ABB. Le hånlig av han. Fordi han har et så forvrengt bilde av Norges befolkning, og dermed trodde at han skulle bli skutt på vei til rettssalen. Fordi han trodde at han skulle bli terrorisert i fengslet. Fordi han trodde han skulle få trumfe gjennom en åpen rettshøring. Fordi han trodde han skulle få lov til - iført sin uniform, å holde en appell overfor pressen.

Men så er alt bare så forbanna trist, at å le av mannen ikke hjelper det spøtt.

Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 30-07-11, 21:04   #1269
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt.

Enig. Da tenkte jeg at han skulle sett Jens foran folkehavet på Rådhusplassen i Oslo mandag.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 21:06   #1270
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig. Da tenkte jeg at han skulle sett Jens foran folkehavet på Rådhusplassen i Oslo mandag.

Det hadde nok ikke hjulpet det spøtt, dessverre.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 30-07-11, 21:06   #1271
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt.

Wow, har han sagt det? Han blir jo mer og mer latterlig, så forstår at folk vil le av han, noe jeg ikke klarer, pga de fine menneskene som har måttet lide for dette.

Det med uniformen også, det er jo så dumt, klippe og lime-uniform liksom, han kan ikke ha særlig høy IQ når man tenker på at han trodde folk skulle gå på den..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 21:13   #1272
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt.

Seriøst? :dån:

Men mannen får ikke aviser etc, gjør han? Kan de ikke bare si at "joda, nå gikk de av, kryss på halsen" - også snakker han, også sier politiet *ædabæda - lurte deg*


(Jada, jeg vet at de ikke kan. Av mange grunner. Men sukk. Det hadde vært kjekt)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 21:22   #1273
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt.

Da er vi to. Og så tenkte jeg at det går jo ikke an å legge frem det som krav. Og så husket jeg hvem det var. Det går visst an, men heldigvis så er det ikke han som er Norges lov.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:09   #1274
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg nekter å tro at denne bloggeren er for real.

http://cwaldorf.blogg.no/1311416818_..._.html#comment

Nei, pokker, altså. Det må være tull, ellers mistet jeg troen på menneskeheten igjen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:11   #1275
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det der må være tull.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:16   #1276
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.550
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg tviler ikke på at så ekstremt idiotisk navlebeskuende mennesker finnes. Som ikke ser konsekvenser lenger enn "nei, det gjelder ikke meg, så da er det ikke viktig, jeg kan fortsette som før".

Dessverre. Sett dem for mange ganger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 30-07-11, 22:17   #1277
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Åjo, jeg tror nok det er dumme nok folk som tenker sånn. Det har jeg erfart. Fikk flere ganger sjokk av en vikar som lirte av sånne dumme ting som denne personen i bloggen. Tragisk. :rister oppgitt på hodet:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:19   #1278
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.781
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg sier bare IKKE klikk på lenken og gi gode besøkstall til en bimbo med silikon mellom ørene og ditto kjæreste som setter pizzaen i halsen under nyhetssendingen og kommenterer at ambulansearbeiderne er stygt kledd.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:21   #1279
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Men det var jo så vanvittig at jeg ikke greier annet enn å tolke det som en eller annen form for parodi? Det kan jo ikke være seriøst ment selv fra en bimbo.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 22:21   #1280
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det der er ikke det verste. Jeg synes de som går ut og åpent støtter ABBs ytringer er hakket verre enda.

 
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no