Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 11:02   #1121
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Han her blir ikke glemt. Viggo Kristiansen - vi vet hvem det er, sant? Orderudfamilien?
Ergo - ABB blir et navn å huske for alle. Akkurat som Timothy McVeigh. Det toget har faktisk gått. Men vi trenger ikke la ham bli Voldemort slik han selv har lagt opp til. Han vil neppe huskes som mektig og mesterhjernen. David Toska vil alltid huskes - og alltid huskes som en meget intelligent mann. ABB får ikke det ettermælet der. Han er allerede på vei over i å sette igjen inntrykk som hoffnarr og tufs - og det er bra. Etterhvert skal vi huske ham som en liten tulling som gjorde noe virkelig grusomt og som huskes for dette. Som spredte frykt noen få timer - og deretter spredte et samhold en hel verden måper over. Frykten han greide å skape når ikke samholdet vi andre skapte opp til ankelen engang. Han greide ikke ødelegge noen verdens ting i samfunnsstrukturen vår og endringen han mente å sette i gang ved å skape Norge til et land av skremte paranoidikere ble det ikke noe av. Han ødela en lang rekke familier og drepte og skadet mange - og det er faktisk det. Det er for stort til å tie eller noensinne glemme. Men det er ikke i nærheten av hva som trengs for å endre oss. Om ikke Hitler og Quisling greide å knekke folkesjela med fem år med krig og forræderi så skulle det da virkelig bare mangle at én tulling med dårlig moral skulle klare det på en ettermiddag. Jaysus - for et selvbilde.

 
Gammel 26-07-11, 12:02   #1122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Forresten - om jeg noensinne skulle ønske straffer over ABB så må det bli innsikten av at han en dag skjønner at dette samholdet som er det han egentlig lette etter og ønsket å skape - det var der allerede, og han kunne fått bli med i det han også om han ikke hadde valgt helt selv og for egen maskin å stille seg utenfor og alene.

 
Gammel 26-07-11, 12:18   #1123
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Katta: en personlighetsforstyrrelser er ikke autimatisk "sinnsyk" i hverken psykiatrisk eller juridisk forstand. Han har garantert en personlighetsforstyrrelse, men er sannsynligvis tilregnelig i juridisk forstand. Om han mot formodning skulle bli vurdert annerledes, vil jeg regne med at han feks har en personlighetsforstyrrelse med innslag av psykose.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 12:20   #1124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det er ikke noen kobling mellom diagnoseapparatet og den rettslige meningen med tilregnelig. Det jeg har sett av uttalelser fra ekspertisen til nå høres ut til at denne er relativt grei å båssette som tilregnelig slik at han definitivt kan straffes.

 
Gammel 26-07-11, 12:32   #1125
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg har egentlig mest lyst til å le av - ja av. Høyt! Ja, altså le av ABB. Le hånlig av han. Fordi han har et så forvrengt bilde av Norges befolkning, og dermed trodde at han skulle bli skutt på vei til rettssalen. Fordi han trodde at han skulle bli terrorisert i fengslet. Fordi han trodde han skulle få trumfe gjennom en åpen rettshøring. Fordi han trodde han skulle få lov til - iført sin uniform, å holde en appell overfor pressen.

Men så er alt bare så forbanna trist, at å le av mannen ikke hjelper det spøtt.

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 12:37   #1126
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ikke noen kobling mellom diagnoseapparatet og den rettslige meningen med tilregnelig. Det jeg har sett av uttalelser fra ekspertisen til nå høres ut til at denne er relativt grei å båssette som tilregnelig slik at han definitivt kan straffes.

Nei, jeg mente ikke at det var en kobling. Men at om den psykiatriske vurderingen ble x, så ville den juridiske sannsynligvis bli y. Ikke sim i direkte link, men som i sannsynlig konsekvens.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 12:42   #1127
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg har egentlig mest lyst til å le av - ja av. Høyt! Ja, altså le av ABB. Le hånlig av han. Fordi han har et så forvrengt bilde av Norges befolkning, og dermed trodde at han skulle bli skutt på vei til rettssalen. Fordi han trodde at han skulle bli terrorisert i fengslet. Fordi han trodde han skulle få trumfe gjennom en åpen rettshøring. Fordi han trodde han skulle få lov til - iført sin uniform, å holde en appell overfor pressen.

Men så er alt bare så forbanna trist, at å le av mannen ikke hjelper det spøtt.

Jeg kjenner ikke behov for å le. Ikke er jeg rasende heller, egentlig. Jeg er så heldig å ikke være direkte rammet, så følelsene bærer selvsagt preg av det. Jo mer jeg leser om han, ser gamle bilder av ham osv, jo mer trist blir jeg. Det er egentlig ikke sympati heller, men mer bare en slags tom nedstemthet. Det er noe som får meg på gråten når jeg ser barnebildene hans og jeg lurer på hvorfor, når og hvordan det begynte å gå galt.

Jeg synes det er så ufattelig trist.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:14   #1128
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Advarsel - ikke pk innlegg følger.

Jeg ler. Og samboeren ler vi har ledd av solarium, plastiske operasjoner, av SF her inne sin fantastiske kommentar om imponerende bilkjøring, den høye seksualmoralen og smiskingen: Hvordan folk som har blitt siterte og "beundret" nå plutselig viser avsky, nå som han har gjort terrorist av seg og blitt "berømt" ... kanskje han trodde han hadde mer støtte enn han faktisk har? Det jeg har sett han har skrevet, har vært utrolig kleint og smiskete. Sånne ting er det vanskelig å slå ned på, man føler seg sett og beundret. Men nå når han har vist seg som en skikkelig nutcase, nå er det ikke så vanskelig å si at man tar avstand. Det har vi ledd av. Og så har vi gått over på andre rævsleikere og jålebukker og ledd litt av dem også.

Kort sagt, så har vi ledd ganske mye av ham. Ikke sånn i sosialt lag, men bare oss to. Vi har grått også, men ikke over abb. Bare det han stelte i stand

(vi har vel egentlig ikke ledd mer enn vanlig. Vi ler nok ganske mye. Vi har bare dratt spøker på abb sin bekostning og ikke hverandre, som vi pleier)

Ikke pk innlegg slutt.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:33   #1129
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Sure Eplet, jeg tilstår at jeg var svært nær fnising da jeg leste at han insisterte på å bære uniform i retten. Han ga seg jo ikke med det første heller. Men det var kanskje mer sånn vantro latter. Frem til det har jeg stort sett grått. Alle må få reagere som de føler naturlig, tenker nå jeg.

Jeg ser forsvareren mener han er "sinnssyk".

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:41   #1130
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Bastardfamilien er mestere på Upassende Vitsing, så det har vært latter også, midt oppi det her. Det har vært en del hånfliring av AAB, og av hans "likemenn". Det har vært en del håpløst upassende tulling (som vi er flinke til å holde for oss selv, vi vet jo hvordan vi er og hvor vi står - utenforstående kan komme til å oppfatte det helt annerledes).

Det er en del av reaksjonsmønsteret vårt. Vi gjorde det samme når pappa fikk kreft.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:44   #1131
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg kan le av triste ting jeg altså. Så det var ikke en he tydning om at Sånn Gjør Man Ikke. Jeg ler på jobben også jeg, selv om det egentlig er trist. Det er noe av greia med å holde ut. Bare sånn at ikke noen føler de må forsvare seg.

Men akkurat her har jeg bare gått i en annen modus. Handler nok om at jeg har tentk endel på foreldrene og det å ha barn som velger et slikt liv.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:45   #1132
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Så et sted at han hadde valgt forsvareren sin fordi han var Ap-medlem. Utspekulert til fingerspissene altså.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:46   #1133
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så et sted at han hadde valgt forsvareren sin fordi han var Ap-medlem. Utspekulert til fingerspissene altså.

Næ. Han tenker selv at han er utspekulert og at dette er nok en brikke i hans masterplan. Det er bare en ting med den masterplanen. Den er ikke så god. Den er kort og godt livsverket hans - og ultrastusselig. Han hadde ikke brains nok til å komme opp med noe litt mer skikkelige greier.

 
Gammel 26-07-11, 13:51   #1134
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Ser nå at forsvareren mener han er sinnssyk. Det er vel også litt det med at han ville bære uniform under møtet som fikk meg litt ettertenksom. Hvor omfattende er vrangforestillingene, liksom. Han ser ikke hvor latterlig dette fremstår.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:51   #1135
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg er en sånn seriøs type - jeg ler ikke av Anders Behring Breivik. Jeg klarer ikke, og jeg vil ikke. Derimot så er jeg en raus mot andre - jeg forventer ikke at ingen skal le (selv om jeg må innrømme at jeg har irettesatte 12-åringens malplasserte kommentar etter katastrofen). Jeg syns ikke de andre er slemme eller dårlige mennesker. Vi reagerer forskjellig, og det er helt ok. Akkurat som jeg har forståelse for han som gikk til angrep på bilen Breivik satt i etter fengslingsmøtet. Det å bli sint er ikke noen dårligere følelse enn det å gråte, eller det å le. I det øyeblikket vi går lenger, at vi setter følelsene våre ut i livet - da er det fare på ferde. Hat er en nedbrytende følelse, den skal vi bekjempe - jeg mener dog at det er fullt ut forståelig at noen kjenner på hatet i disse dagene. Jeg tror jeg hadde vært ganske sint om jeg hadde vært direkte berørt, og da hadde det nok vært fint at jeg ikke hadde vært i stand til å sette sinnet mitt ut i handling - fordi jeg er et vanlig menneske, et menneske som skiller mellom rett og galt, som har empati og samvittighet - egenskaper som jeg deler med de aller fleste.

Jeg får litt frysninger om dagen - når jeg leser alle disse masseutsendingene om ditt eller datt. Vi SKAL mene slik, og vi SKAL gjøre ditt eller datt, og vi SKAL tenke sånn eller sånn. Den type fellesmoraliserende diktatur fra de som mener å vite alt best liker jeg ikke.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:53   #1136
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ser nå at forsvareren mener han er sinnssyk. Det er vel også litt det med at han ville bære uniform under møtet som fikk meg litt ettertenksom. Hvor omfattende er vrangforestillingene, liksom. Han ser ikke hvor latterlig dette fremstår.

Han trodde jo også tortur var vanlig i norske fengsler. Det viser ganske tydelig at han ikke har levd i samme samfunn som oss.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 26-07-11 kl 14:11. Årsak: Glemte et veldig viktig ord.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 13:57   #1137
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg tror ikke fyren selv ønsker å dømmes som sinnssyk. Da slipper han jo faktisk fort ikke ut igjen. Det rimer dårlig med den nye verdensordenen hans som skulle starte opp 2025 - temmelig eksakt én livstidsdom fra i dag. (21 år med normal rabatt for å ha tedd seg fint.)

Forsvareren hans har jo ikke så mange alternativer - og det er greit at dette forsøkes. Så blir det opp til de sakkyndige å vurdere om fyren skjønte at dette var en dårlig plan, hvilket burde la seg gjøre. Og ka-svosj - her er et kjempefint bur, snakkes om ørten år.

 
Gammel 26-07-11, 13:59   #1138
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Er det ikke ironisk at han var kledd i rødt på vei til fengslingsmøtet?

Jo, både med tanke på hva fargen symboliserer politisk, og at han lyste opp som en blink i bilen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 14:07   #1139
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

"Det Breivik skriver er ikke så halsbrekkende galt"..

http://www.aftenposten.no/kul_und/article4184153.ece

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 14:25   #1140
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg synes denne kommentaren fra Washington Post er god (uten at jeg selv har orket å bruke tid på det såkalte manifestet og kan bedømme det som står der):
http://www.washingtonpost.com/blogs/...g.html?hpid=z5

Utdrag:

Opprinnelig lagt inn av Joel Achenbach

This is a guy who thinks Hitler was a sell-out. He has been described in the media as a “Christian fundamentalist” but that seems to be missing the point: He’s a violent racist. He doesn’t like people who don’t look like him. One doesn’t even want to credit his thinking as ideological, since an ideology ought to have some superstructure of reason and coherence and his writings indicate someone with extreme delusions of grandeur.


__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no