Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En tredjedel av befolkningen på trygd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-11, 10:50   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

En tredjedel av befolkningen på trygd

skriver vg i denne artikkelen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10030709

Men i alle dager, se hva som er inkludert i de trygdede, da? Svangerskapspermisjoner! så alle i barselpermisjon er inkludert i de "trygdede". Da er det jo ikke rart tallet blir høyt. Er det vanlig å regne sånn, eller er det vg som er på jordet (igjen)?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:52   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: en tredjedel av befolkningen på trygd

og alderspensjonister...blir det riktig å inkludere dem også?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:55   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: en tredjedel av befolkningen på trygd

Det er vel ulike former for trygdeordninger, så sånn sett hører de vel hjemme i beregningen. Odlyden på overskriften velger jo mediene selv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:58   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Har de telt med barnetrygd, tro?

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:08   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Som vanlig idiotisk vinkling av VG, men skal man regne hvem som mottar trygdeytelser, så må man jo ta med alle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:09   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Heia VG!


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:19   #7
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Er ikke denne nyheten opprinnelig fra Bergens Tidende?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:24   #8
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Jeg syns man skaper et helt feil bilde av situasjonen når man inkluderer svangerskapspermisjoner og alderspensjonister.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:34   #9
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns man skaper et helt feil bilde av situasjonen når man inkluderer svangerskapspermisjoner og alderspensjonister.

Men hvis poenget er å vise hvor stor andel av befolkningen som er nettomottakere (vet ikke om det heter det, men jeg mener de som mottar mer trygd enn de betaler inn i skatt), så vil det være relevant å ta med alle grupper. Men jeg er enig at de som blir sagt under om trygdeøkonomi passer bedre på andre grupper enn barselkvinner og alderspensjonister.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:37   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns man skaper et helt feil bilde av situasjonen når man inkluderer svangerskapspermisjoner og alderspensjonister.

Men man kan ikke bare lage en definisjon av trygdemottakere som det passer en selv.

Likevel er VG på tur, altså. Men det er jo ikke noe nytt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:41   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men man kan ikke bare lage en definisjon av trygdemottakere som det passer en selv.

Likevel er VG på tur, altså. Men det er jo ikke noe nytt.

Selvfølgelig ikke - men jeg syns hele oppslaget blir tendensiøst når det som selve artikkelen handler om er uføre og syke.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:47   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Selvfølgelig ikke - men jeg syns hele oppslaget blir tendensiøst når det som selve artikkelen handler om er uføre og syke.

Ja, men er ikke det VG i et nøtteskall da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:51   #13
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Er vel heller 1/3 del som nyter godt av velferdsgodene våre, og de er for alle skatteytere. Hver sin tur, og grunnen til at jeg betaler min skatt med glede.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:15   #14
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Er vel heller 1/3 del som nyter godt av velferdsgodene våre, og de er for alle skatteytere. Hver sin tur, og grunnen til at jeg betaler min skatt med glede.

Velferdsgodene nyter vi alle av hver dag - 100% av oss .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:30   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Velferdsgodene nyter vi alle av hver dag - 100% av oss .

Selvsagt. Goder vi har opparbeid oss rettigheter til. Æh, får ikke til å formulere hva jeg mener, håper dere skjønner.
Puh, godt det er helg, og jeg slipper å jobbe i helgene. :P

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:29   #16
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Jeg er jammen hjemme på trygd i dag, så derfor kan jeg sitte her og slarve litt mens minsten sover.

Det vi vel i dagligtale legger i "trygda" i Norge er vel de som er uføretrygdede og også dette tallet er vel høyt i verdenssammenheng. Regner med den diskusjonen er tatt 840 ganger her inne, så jeg skal ikke dra den igjen, men det jeg synes er rart er at det ikke kan dras nytte av en større del av ressursen til noen av disse.

Det er en rekke samfunnsmessige oppgaver vi ikke har hender nok til. Som et eksempel ble det satt fokus på for en liten tid tilbake at de gamle ikke fikk kommet seg ut på tur. Hvorfor kunne ikke dette vært en oppgave som kunne vært dekket av uføretrygdede? Mange av disse er friske nok til at de kan gå tur noen timer hver uke. Mange av dem hadde sikkert også satt pris på å være til nytte. Hvorfor er det ingen politiske partier som fronter en match av "uvirksomme" og uløste oppgaver?

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:28   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Jeg er jammen hjemme på trygd i dag, så derfor kan jeg sitte her og slarve litt mens minsten sover.

Det vi vel i dagligtale legger i "trygda" i Norge er vel de som er uføretrygdede og også dette tallet er vel høyt i verdenssammenheng. Regner med den diskusjonen er tatt 840 ganger her inne, så jeg skal ikke dra den igjen, men det jeg synes er rart er at det ikke kan dras nytte av en større del av ressursen til noen av disse.

Det er en rekke samfunnsmessige oppgaver vi ikke har hender nok til. Som et eksempel ble det satt fokus på for en liten tid tilbake at de gamle ikke fikk kommet seg ut på tur. Hvorfor kunne ikke dette vært en oppgave som kunne vært dekket av uføretrygdede? Mange av disse er friske nok til at de kan gå tur noen timer hver uke. Mange av dem hadde sikkert også satt pris på å være til nytte. Hvorfor er det ingen politiske partier som fronter en match av "uvirksomme" og uløste oppgaver?

Jeg ser for meg at salig kaos. Alle egner seg ikke til å jobbe med eldre. Og hva med taushetsplikt, politiattet etc etc? Hvem skal følge opp? Hva om noe skjer? Etc etc.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:48   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Jeg er visst og så trygdet for tiden.
Jeg skal slutte med det om noen få uker, men da er det mannens tur å være trygdet i tre mnd.

Jupp, vi har en baby, og foreldrepermisjon. At det er en nav-støtte (selv om vi får penger fra arbeidsgiver) er det jo ikke mye tvil om, men det er ikke mange som ville omtalt oss som trygdede, egentlig.

Min mor er trygdet. Uføretrygdet. Jeg har permisjon. At Vg velger å bruke meg for å få det til å se ut som om gruppen mamma er en del av, er større enn den er, overrasker ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:43   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Enig i at hvis de skal bruke den tabloide overskriften trenger vi tall som trekker fra pensjonister og permisjonister.
Men realiteten er jo den samme. 2.5 mennesker jobber av 5 mill. (resten er trygdede og barn+ ungdom)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:30   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Enig i at hvis de skal bruke den tabloide overskriften trenger vi tall som trekker fra pensjonister og permisjonister.
Men realiteten er jo den samme. 2.5 mennesker jobber av 5 mill. (resten er trygdede og barn+ ungdom)

tallene er de samme, men det er jo ikke interessant å diskutere om det er et samfunnsproblem før man vet hva som skjuler seg bak tallene. Det er jo ikke et samfunnsproblem at folk er i svangerskapspermisjon?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no