Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bitcoin

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-18, 11:15   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.488
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bitcoin

Godt mulig det bare er jeg som ikke skjønner bæret, men hva er det de egentlig gjør på bitcoinfabrikken i Dale? Hva bruker de all strømmen til og produserer de noe fysisk? Jeg er helt

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 11:32   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bitcoin

Det lurte jeg også på for ikke så lenge siden. Fant en forklaring jeg syns var god i artikkelen her. Når de "utvinner bitcoin" løser de egentlig matematikk-oppgaver:

https://itavisen.no/2018/05/18/dypdy...e-egen-maskin/

Som det står i artikkelen, blir det dyrere og dyrere i strøm å løse dem etter hvert som de blir vanskeligere. Syns det er noen pyramideparalleller, for min del.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 11:45   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bitcoin

Strømmen går til å kjøle ned datamaskinene som står og durer og går og regner og regner og regner, avanserte algoritmer på kraftige datamaskiner.

Bitcointeknologi og annen blokkjede-teknologi handler om en distribuert sikring av transaksjoner, slik at man ikke er avhengig av en bank som sikkerhetsmekanisme. Sikringen gjøres da ved at disse algoritmene bruker en viss tid på å løse en kode, som er en del av en kjede med mange slike koder. Til sammen blir kjeden sikker.

Sånn cirkus.

Det krever som sagt enorme mengder strøm, og finnes ikke bærekraftig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no