Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

(Veldig) Billig, ok laptop?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-19, 09:20   #1
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

(Veldig) Billig, ok laptop?

Jeg trenger ny laptop men vil helst ikke bruke penger på den Den skal brukes primært til surfing - lese mail, betale regninger etc. Ikke spilling eller noe sånt.

Finnes det noe billig og greit på markedet nå? Handler gjerne på nett.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 09:46   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Jeg kjøpte en demovare 14" Lenovo Ideapad 320 S fra elkjøp i fjor, og er superfornøyd.
Jeg skulle gjerne hatt litt mer lagringskapasitet på harddisken, men dette er min vanlige PC i daglig bruk.
S'en står for liten og lett.

Her er søket jeg gjorde nå, du ser det står demovare i små bokstaver der det er demovarer tilgjengelig.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 09:49   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Eg gjekk for Chromebook til det bruket, i fjor sommar. Det er eit heilt kurrant alternativ, så lenge ein ikkje treng mykje lagringsplass og slikt. Litt tilvenning i overgang frå mac til Chromebook, os-et er litt uvant. Men grei og rimelig maskin til enkel bruk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 10:22   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Tusen takk for tips! Da skal jeg sjekke

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 10:59   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Jeg kjøpte en Asus av de aller billigste til studier i 2015. Og den var veldig bra til slikt bruk. Lang batteritid og ganske rask. Men null lagringsplass. Den døde da Windows skulle oppdatere.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 19:14   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Kjøp brukt da vel. Jeg har hatt min i et år nå, og den fungerer fortsatt glimrende.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 19:17   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Jeg hadde forøvrig en sånn liten sak med null lagringsplass, og den fungerte ikke så veldig bra da det kom en Windows oppdatering som krevde så mye plass å installere at det ikke var mulig. Ville ikke gått for den typen igjen. Og selv om man bare skal surfe ol. er det greit å ha mer enn 2 gb ram. Det kan fort bli frustrerende med treig maskin.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 21:28   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Mange av de billige maskinene er trege på grunn av trege harddisker. Det er ikke bare ram som påvirker hvor rask en pc er. Man kan lett bytte hardisken til både større og raskere hardisk ved behov.

Kan være lurt å se om man kan få en med SSD hardisk fra ny av. Da vil den starte raskt iop og fungere raskt til enkle oppgaver. For at den skal være god til spill er det grafikkkortet det handler om. Hardisk og ram hastighet vil påvirke opplevelsen ved vanlig surfing, lagring av bilder, overføring av filer. Oppstart osv.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 22:54   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Veldig) Billig, ok laptop?

Kommer det ikke supre tilbud om en liten måneds tid når alle skal kjøpe inn til skolestart?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no