Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hjelp til å finne ut om en sang

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-19, 17:23   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hjelp til å finne ut om en sang

På jobb her om dagen var det snakk om dårlig form, hvor en kollega av meg sier "røde øya, sjøgrønt fjæs". Jeg erindret at dette er fra en sang, men jeg greide ikke å komme på mer av teksten. Dagen etter sitter jeg i bilen på tur hjem fra jobb, og plutselig faller hele setningen, inkl melodi, ned i hodet på meg. "Røde øya, gule tenner, sjøgrønt fjæs. Farga med fræs, farga med fræs". Men bortsett fra det er alt bort. Det er en mann som synger på trøndersk.

Noen som kan erindre denne sangen og vet hvilken artist eller band som hadde denne noe snedige låten? Jeg greier liksom ikke helt å legge den bort, da min kollega går å spekulerer på hvem det var som hadde den. Dermed prøver jeg oraklet FP. Google er kjip og sender meg bare til tannleger osv.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-19, 17:36   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til å finne ut om en sang

Er det denne?


(Kilde: youtube.com)

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-19, 17:47   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til å finne ut om en sang

Ja

Hadde aldri sett for meg at det var Gluntan, men igjen så forklarer det hvorfor jeg husker den fra barndommen. Gluntan var vel favoritten til min bestemor.

Den går litt annerledes enn jeg husker, også er det brune tenner og ikke gule, men igjen, etter 30 år så er vel ikke annet å forvente. Herlighet, for en teit sang. Vel, jeg videresender til min kollega. Tusen takk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no