Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-19, 17:36   #121
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

(Forøvrig er jeg enig i alt som har blitt skrevet om å anerkjenne barnets emosjoner, selv om man ikke anerkjenner selve følelsesuttrykket, men ingen alvorlig skade har skjedd om mors eget følelsesuttrykk er mindre konstruktivt en og annen gang... )

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 10:39   #122
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Sint!

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Midt oppi det hele har jeg nå klart å bli syk.. Kjempevondt i halsen, vondt i hode og bihuler og er fullstendig slått ut.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 10:49   #123
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Midt oppi det hele har jeg nå klart å bli syk.. Kjempevondt i halsen, vondt i hode og bihuler og er fullstendig slått ut.

Så kjedelig. God bedring!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 11:39   #124
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Midt oppi det hele har jeg nå klart å bli syk.. Kjempevondt i halsen, vondt i hode og bihuler og er fullstendig slått ut.

Kan være pga varme og klimaanlegg. God bedring!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 00:03   #125
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Jeg vil komme med en liten kommentar. Jeg har en helt fantastiske 07-modell (snart 12 år) som har vært en drømmedatter omtrent fra fødselen av. Hun har et svært godt språk rundt følelser (snakker om bekjentes "tolleransevindu" med letthet mens jeg og faren hennes måper) og hun har velutviklet empati.

Hun har de siste månedene innimellom vært en helt annen unge. Humøret har vært ekstremt ustabilt. Fra sint til sur til ekstremt trist. Hun har tålt ekstremt dårlig å være sulten, tørst, trøtt, sliten - ja, i det hele tatt.

De aller fleste foreldrene til jevnaldrende jenter har heldigvis kunnet fortelle om noe tilsvarende med deres døtre. Jeg er ganske overbevist om at dette i stor grad er alderen, og at disse jentene i stor grad gjør som best de kan, men at de kanskje ikke klarer bedre akkurat nå.

Godt å høre at det går bedre med dere, Cumulus, og så håper jeg du raskt blir frisk.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-19, 01:07   #126
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg vil komme med en liten kommentar. Jeg har en helt fantastiske 07-modell (snart 12 år) som har vært en drømmedatter omtrent fra fødselen av. Hun har et svært godt språk rundt følelser (snakker om bekjentes "tolleransevindu" med letthet mens jeg og faren hennes måper) og hun har velutviklet empati.

Hun har de siste månedene innimellom vært en helt annen unge. Humøret har vært ekstremt ustabilt. Fra sint til sur til ekstremt trist. Hun har tålt ekstremt dårlig å være sulten, tørst, trøtt, sliten - ja, i det hele tatt.

De aller fleste foreldrene til jevnaldrende jenter har heldigvis kunnet fortelle om noe tilsvarende med deres døtre. Jeg er ganske overbevist om at dette i stor grad er alderen, og at disse jentene i stor grad gjør som best de kan, men at de kanskje ikke klarer bedre akkurat nå.

Godt å høre at det går bedre med dere, Cumulus, og så håper jeg du raskt blir frisk.

Dette er som å høre Lillebror på 13. Fra å være gullende god og medgjørlig til et punkt hvor vi ble bekymret over manglende behov for å trasse, til å protestere på alt, klage på alt, slenge med leppa til alle i familien og surmule. Tror ikke varmen i Italia gjorde verdenen hans noe lysere, for å si det sånn

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-19, 01:37   #127
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Det er helt tekstbok barnesyn og anerkjennende pedagogoikk Isolde m.fl. prater om her.

Når det er sagt er jeg også helt enig i at etter en viss alder må man kunne forvente at unger og ungdom rett og slett tar seg sammen i visse perioder. Jeg har et barn som strever med dette og han har vært sur i perioder samtlige ferier og juler og den slags. Det kommer seg, men selv i år hadde han en meltdown siste dag som var totalt uakseptabel av en nesten voksen ungdom. Den andre ungdommen er en sånn som ikke har taklet varme noe godt, så han må ha litt innetid i aircondition i løpet av dagen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 10:34   #128
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Denne tråden var nyttig for meg å lese. Kunne godt tenkt meg en egen tråd om store barn og toleransevindu. Mine barn er veldig forskjellig i så måte, og ett av dem jobber vi mye med.

Har det gått bra videre Cumulus?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 11:41   #129
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Cumulus: jeg kjenner problemstillingen din så altfor godt.

I år har 14-åringen fått ta med en venninne på ferie, og da er alt MYE bedre. Men vi har gratis bolig med plass til ekstra gjester i «syden», og da er det ikke så dyrt å invitere med seg en ekstra person.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 12:34   #130
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Denne tråden var nyttig for meg å lese. Kunne godt tenkt meg en egen tråd om store barn og toleransevindu. Mine barn er veldig forskjellig i så måte, og ett av dem jobber vi mye med.

Har det gått bra videre Cumulus?

Nå er vi på ferie i Norge, og pappaen er med. Det hjelper VELDIG Å være to voksne. Og i tillegg er det kaldt, hvilket tydeligvis hjelper. Det gjør meg litt trist å se at hun nok ikke tåler varme så bra... Jeg ELSKER varme, og hadde sett for meg årlige sydenferier med barna. Nå virker det som hun er som sin far, som ikke orker varme..

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 12:48   #131
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Og da tenker jeg at hun kan få velge om hun vil være med til neste år eller ikke. Særlig hvis far uansett er hjemme slik at det er noen der. Og hvis hun velger å være med, så kan det være under forutsetning om at hun klarer å være ålreit.

Vi hadde et par skikkelig kjipe dager i fjor sommer (da kunne ikke varmen få skylda der vi var), så før neste ferie hadde vi familieråd om hva man må holde ut og hva man kan be om. Og den neste ferien ble veldig mye bedre. Og så droppet vi en langhelg i våres fordi vi rett og slett ikke ble enige.

Ja, vi reiser ganske mye.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 12:54   #132
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Eg kunne skrive mykje her. Men nøyar meg med å gi deg ein klem. I år var ikkje 02-modellen med på ferie. Ho ville heller vere heime åleine.

Det fungerte fint. Minimalt med friksjon både for oss på ferie og for henne åleine heime.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 14:42   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger litt moralsk støtte før jeg dør

Årets flyferie var nok mer på eldste sine premisser enn yngste sine (han ble bestukket med Tivoli og ubegrenset mengde is). Neste år blir det på hans. Eldste skal da så mye at jeg ikke regner med hun blir med uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no