Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Frisyretips for krølltopper

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-19, 13:51   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frisyretips for krølltopper

Snorkfrøken har virkelig verdens nydeligste krøller. Problemet er at hun hater dem. Og etter ukens lusekjemming (etter å ha vært lenge på hytta i vind og snø og uten nok varmtvann til å kjemme i dusjen hver dag), så har hun bestemt seg: hun vil klippe seg kort. Og jeg har alltid sagt at de bestemmer over sitt eget hår, selvsagt.

Men. Hun har allerede hatt sidecut på den ene siden, så vi vet litt om hvordan håret oppfører seg kort. Det er ... ikke enkelt, for å si det sånn. Jeg er litt redd for at det vil bli helt frizzy hvis det er altfor kort oppå. Og hun er 11, og ikke nødvendigvis helt mottagelig for råd.

Men kanskje inspirasjon! Er det noen av dere krølltopper som har råd og innspill og bildeeksempler? Jeg tenker kanskje noe sånt.

men er redd det blir sånn:

(jada, også ganske kult)

Dette er jo veldig søtt, men må være umulig å få til å ligge?





Og er det noen som vet om frisører i Oslo som er god på å klippe krøller?

(kun kort tid: live eksempel på hår i snø og vind)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 04-01-19 kl 18:47.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 13:55   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Hun har jo nydelig hår! Men det kan ikke børstes på samme måte som vanlig hår, du må behandle det mer som afrohår, rett og slett. Hun bør nok klemme inn en del hårkrem/olje, og ikke vaske det altfor ofte. Jeg hadde en venninne med samme type hår som henne på videregående. Hun brukte kun en grovtagget kam så hun ikke fikk dreads i nakken, og klemte inn krem som samlet krøllene, samt gjorde dem glattere og mykere.

Hva med en krøllete bob?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:00   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Det har hun hatt. Nå vil hun ha det ordentlig kort.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:02   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Skjønner. Da er det kanskje nærmest de sveisene du viser øverst? Og jeg tror ikke dere slipper unna med å ikke style noe om man har en ambisjon om at det skal "ligge".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:03   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Ganske likt mitt hår ser det ut som Jeg tror en av de to øverste frisyrene du viser kunne funket bra!

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:06   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Nei, å style det kan vi godt - vi bruker allerede massevis av tid og penger på håret hennes. Ikke av forfengelighet, men fordi det ellers er umulig å holde.

Sånn som det er nå, må hun vaske det hver dag med Joico moisture recovery, børste det med balsam og ikke røre det etterpå med kam, ellers blir det én eneste stor floke. Å ikke vaske det, eller å gre det tørt, funker ikke, det vet vi av erfaring. Det er sikkert også litt fordi hun er i puberteten, det blir fett innerst og utrolig tørt ytterst. Vi har prøvd med forskjellige oljer, men ingen har gjort noe fornuftig for det foreløpig.

Men med kort hår blir det jo noe helt annet, det er i nakken problemet oppstår.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:08   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Løve, har du noen frisør i Oslo? Husker ikke hvor du bor.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:09   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Jeg prøver å trøste henne med at hun blir Maya Vik som voksen, men det hjalp ikke.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Maya-Vik-10.-June-2018-Tøyenparken-11.jpg (446,3 KB, 78 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 14:34   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Hun venninnen min hatet også håret sitt i oppveksten, men herregud så flott sånt hår er!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:49   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Ja, herregud for et vakkert hår. Men skjønner jo at det er mye å styre med for en liten jente. Og særlig når alle skal bruke rettetang og ikke ha en eneste verv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:53   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Helt uavhengig av hårlengde er hun altså så vakker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 17:52   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Helt kort i nakken som bygger utover oppover som viser det flotte håret på toppen. Litt sånn kort, men allikevel langt.

Jeg er litt der, kan klippe det så kort som bare det i nakken, bare jeg har det fyldig foran og med lang lugg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:38   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Løve, har du noen frisør i Oslo? Husker ikke hvor du bor.

Nei, jeg bor dessverre i Sandnes

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:02   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Hva med et sted som dette https://nb-no.facebook.com/Angelsafro.noo ?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:43   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Pelen, det har en annen tekstur, tror jeg, men jeg har tenkt at det kanskje kan være verdt å prøve noen sånne produkter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 21:39   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Nydelig jente som jeg tror vil kle kort hår godt! Da kommer ansiktet bedre fram, og sånne smale ungjentenakker er jo så nydelige. mange fine frisyrer som er vist her. Jeg synes også det kan være fint med bare viltre "uorganiserte" krøller, a la Eleven i sesong 2. Som kan holdes unna fjeset med et strikkhårbånd, og leve sitt eget liv bak dette (med produkt i selvsagt). Men veldig stilig med pinnekort nakke og lang lugg. Hun der blir sikkert fin med alt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 13:07   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Kan du legge ut bildet igjen (retusjer evt ansikt)? Enklere å finne frisyrer når en har sett str. på krøllene. Jeg ville uansett forhørt meg med ulike salonger om de var gode på krøller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 13:11   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pelen, det har en annen tekstur, tror jeg, men jeg har tenkt at det kanskje kan være verdt å prøve noen sånne produkter.

Har dere prøvd dem eller lignende sted som frisør?

Jeg har en meksikansk venninne i USA som har lignende hår som din datter. Nydelig hår, men hun. Tukte mye tid på det. Når hun fant en frisør som bare jobbet med krøllete hår så ble det enklere for henne. Jeg tror det var en frisør som jobbet med afro-hår og det har nok en annen struktur, men det fungerte veldig bra for henne å klippe seg der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 13:33   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisyretips for krølltopper

Anbefaler å beholde litt lengde oppå. Når mitt blir for kort oppå blir det heilt umulig. Heller fokus på kortkort nakke og tynge i lengdene.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no