Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Favorittfornøyelsepark?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 16:03   #1
Lotte
Aktiv
 
Lotte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 172
Lotte er litt kul
Standard

Favorittfornøyelsepark?

Vi var på tusenfryd i helgen. Jeg koste meg veldig sammen med barna der. Vi har ikke bestemt oss for for hvor vi skal på ferie, men det hadde vært gøy å prøve ut flere fornøyelses parker.

Hvor er ditt/deres favoritt sted å tilbringe en dag eller to?
Jeg tror jeg holder en knapp på legoland.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 17:30   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Fårup sommarland i danmark er vår favoritt!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 17:31   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Djurs sommarland i Danmark.
Legoland er bare alt for fullt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 17:38   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Liker Hunderfossen vi. Ikke veldig spennende for de store barna, men ideelt for de små. Dernest liker jeg Bø sommarland pga vannlandet. Tusenfryd er veldig "kommersiell" synes jeg (mye ekstra spill o.l. som frister og koster penger).

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 17:58   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Liseberg imponerte med de fine "parkanleggene! syns jeg. Sjelden man ser en så flott fornøyelsespark.

Er det forresten noen her som har vært på Amadeusparken i Stange da? En skikkelig trivelig liten dyrepark syns jeg. Ingen favoritt akkurat, men absolutt verdt et besøk. Det som forbauser meg, er at ingen rundt oss noen gang har hørt om Amadeusparken en gang. Flere som har vært der?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:05   #6
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Opprinnelig lagt inn av Tertit

Er det forresten noen her som har vært på Amadeusparken i Stange da? En skikkelig trivelig liten dyrepark syns jeg. Ingen favoritt akkurat, men absolutt verdt et besøk. Det som forbauser meg, er at ingen rundt oss noen gang har hørt om Amadeusparken en gang. Flere som har vært der?

Den er en stor hit hos barna mine. Koselig med dagstur dit, medbrakt grillmat gjør dagen perfekt. Mange barnehager som tar turen dit i området her hvertfall.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:07   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Vi har ikke vært i Danmark enda, men trives på Hunderfossen, har vært greit å dra dit pga avstand.

Amadeusparken anbefales også. Det blir jo mer dyrepark igjen, ganske liten, men helt klart et sted man kan tilbringe en hel dag, blir roligere former, og ganske behagelig slikt sett. Nederst på "runden" man går for å se alle dyrene, er det lekeområde, en liten kiosk og grillområde, fint sted å innta lunsjen på, vi pleier ta med egen mat Enig i at det er rart mange ikke har hørt om stedet, ligger jo heller ikke så langt fra Oslo, fin dagstur Utvalget av opplevelser er jo mindre enn f.eks. Tusenfryd, men så koster det jo også 1/3 av prisen da

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:21   #8
Lotte
Aktiv
 
Lotte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 172
Lotte er litt kul
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Dyreparker er hyggelig og veldig barnevennlig

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:26   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Jeg har ikke vært i Legoland på en del år, men har alltid hatt det veldig bra der. Det står høyt på listen over fornøyelsesparker å dra tilbake til. Noe jeg har ferskere i minnet er EuroDisney i Paris. Der har vi vært to ganger, og hatt det supert begge gangene. Det er jo genialt, for da får man både storbytur og fornøyelsespark i samme slengen. (Det er en god togtur fra byen da, 45 minutter eller deromkring, men det er ikke mye pes.)

Tusenfryd synes jeg er kjedelig, muligens fordi vi har vært der for mange ganger.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:35   #10
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Djurs sommarland i Danmark.
Legoland er bare alt for fullt.

Vi skal til Djurs i sommer!! Minst to dager!!


Fårup er oppskrytt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 18:51   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Vi tilbringer helt problemfritt en hel dag i Terra Mitica ved Benidorm. Det eneste jeg har å utsette på stedet, er at man ikke får ha med egen mat.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:27   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

GARDALAND i Italia! En av Europas største fornøyelsesparker, den er helt enorm! Mest fantastiske stedet jeg noensinne har vært på.

Ms.Lee; de hadde til og med en egen del av parken som var fra "Gamle Egypt" med statuer av Ramses II, og en hule man kjørte inn i med et lite tog og møtte på mumier, utgravninger osv.

www.gardaland.it

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:28   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Mine favoritter så langt er Hunderfossen med en tur til Lilleputthammer også.
Og Dyreparken i Kristiansand. Sabeltanns verden var stas for to år siden.

I vår var vi i Tivoli i København og det var et veldig flott sted å være!

Legoland bli nok vårt neste mål - neste år kanskje?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:28   #14
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Dyreparken! Fordi den er lettest tilgjengelig med rullestol og de har elektriske scootere som man låner gratis

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:39   #15
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Kristiansand står øverst på listen her. Ungene elsker å være der, og selv synes vi det er hyggelig å rusle rundt i parken. Vi har alltid vært der litt utenfor sesongen.

I sommer skal vi til Legoland for første gang. Vi skal dit før fellesferien og håper det ikke er så fullt da som i høysesongen.

Hunderfossen er super for de litt yngre barna. Ikke noe plastic-fantastic og avslappet atmosfære.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:22   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Jeg er veldig glad i Liseberg i Gøteborg. Begynner å bli en stund siden sist jeg var der, men jeg var der veldig mye som barn.

Det ser ut som om snuppa har arvet sin mor og fars fasinasjon for berg- og dalbaner (hvordan skriver man det?). Hun tar med stor glede alt hun får lov til, og det eneste som begrenser henne er høyden. Vi håper inderlig at knerten er lik på det feltet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:29   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Det ser ut som om snuppa har arvet sin mor og fars fasinasjon for berg- og dalbaner (hvordan skriver man det?). Hun tar med stor glede alt hun får lov til, og det eneste som begrenser henne er høyden. Vi håper inderlig at knerten er lik på det feltet.

Sånn er det her også. Jeg ELSKER berg- og dalbaner, og vesla er heldigvis også helt vill etter dem. Desverre er hun for kort for disse største banene, og det er med stor sorg i blikket hun står og ser på dem når vi er i fornøyelsesparker. Jeg gleder meg sånn til hun kan ta dem ... Foreløpig kjører vi alle de hun KAN kjøre og da tar vi dem mange ganger i strekk.

Vi var nettopp i Kongeparken og kjørte berg- og dalbane, og i juli skal vi igjen, med Ms.Lee-familien.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:33   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Jeg holder faktisk en knapp på Kongeparken, jeg. Ikke lokalpatriot, neeeida. Men det ER en fin park, og den blir stadig bedre. Mye bedre enn da jeg var liten.

Har forøvrig ikke vært i så mange parker i Norge, bortsett fra dyreparken i Kristiansand. I Danmark, derimot, er vi mer bereist.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:34   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Jeg har "bare" vært i Liseberg, Legoland, Dyreparken, Kongeparken og noen småparker i Norge og Danmark. Alle disse er fine på hvert sitt vis. Personlig liker jeg Legoland best, kanskje fordi jeg har et lite barn og har vært der på vår eller høst?

Jeg regner med det blir Eurodisney til sommeren, når Lærlingen og jeg skal på interrail

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:39   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt fornøyelsepark?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg holder faktisk en knapp på Kongeparken, jeg. Ikke lokalpatriot, neeeida. Men det ER en fin park, og den blir stadig bedre. Mye bedre enn da jeg var liten.

Kongeparken er av og til litt kjedelig for oss berg- og dalbane-entusiaster. Jeg savner en SKIKKELIG berg- og dalbane der og skjønner ikke hvorfor de alltid fjerner de de bygger. Det har jo vært 2-3 store baner der opp gjennom årene, men alle er blitt fjernet.

Nå er det jo kommet en ny da, den skal jeg prøve i juli. Fikk ikke prøvd den sist pga. noen uenigheter med de ansatte. :hormonell:

Men Kongeparken er kjempekoselig. Bob-banen er jo fabelaktig, jeg kunne kjørt den hele dagen! Flere kilometer med rutsjebane nedover fjellsiden, det er jo helt fantastisk!! Bremsene hadde ikke trengt å være der engang. Jeg elsker den! Gleder meg til vi skal dit igjen! Da skal vi ta med masse grillmat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no