Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den ultimate klubbmat!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 15:41   #121
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Tja, jeg pleier å la den steke i 30-40 min, pleier å sjekke litt underveis for å se at alt er fast og sånn.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:32   #122
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Registrerer at jeg går glipp av noe vesentlig ved å ikke gå i klubb...

Menne, atte... klubb... det er sånn som mamma's generasjon gjør det...?

Vi er 7 jenter som spiser god mat, skravler og koser oss en kveld hver 3. uke sånn ca. Da har vi liksom litt "system" på å treffe hverandre og prioritere hverandre noe som kan være litt vanskelig i en hektisk hverdag. I vår klubb driver de fleste med en eller annen form for håndarbeid som vi pusler med mens vi skravler

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 20:29   #123
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.489
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Høres koslig ut.
Jeg bare kjenner ikke 6 stykker sånn på min alder her vi bor, og sånn sett nesten ingen av dem jeg kjenner, kjenner hverandre... (Begynner å demre for meg hvorfor mamma er "bekymra" for det sosiale livet vårt... men vi har det sånnsett greit...)

Men, klubb høres jo kjekt ut

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 20:51   #124
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Eller terteskjell med små fiskeboller i hvit saus (og reker), som min mor serverte i klubb på 80-tallet.

Tsh.. Fiskeboller i hvit saus med reker og grønnsaker i terteskjell ER godt!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 20:53   #125
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

malama: da inviterer du de som ikke kjenner hverandre, men som du tror passer sammen, og vips, så har dere straks en klubb.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:51   #126
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

malama: da inviterer du de som ikke kjenner hverandre, men som du tror passer sammen, og vips, så har dere straks en klubb.

Det samme tenkte jeg!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:53   #127
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Tsh.. Fiskeboller i hvit saus med reker og grønnsaker i terteskjell ER godt!

Det er sinnssykt godt! Vi pleier å lage sausen veldig tykk, og ha små fiskeboller og kjøttboller (fra pakke, sånne i lake) oppi. Og frosne gulrøtter og erter. Nydelig! :sikle:

Mannen liker det ikke så jeg spiser det bare sammen med venninner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:45   #128
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Malama: kjør på! det er sånn en klubb blir etablert. Klubb er supert!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:58   #129
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Hmm.. tror jeg kanskje skal ta å prøve sånn tacolodd en gang jeg også.. Høres veldig godt ut.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 11:02   #130
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

tinkadott: Hva laget du til klubb?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:17   #131
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.489
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

malama: da inviterer du de som ikke kjenner hverandre, men som du tror passer sammen, og vips, så har dere straks en klubb.

Hmm, nja,...jo, jeg har jo faktsik invitert de som jeg kjenner som sånn nesten kunne hatt noe til elles (i alle fall har små barn) til lunsj en gang, men en av dem kunne ikke komme da, og ei av de som var der har flytta, men nja, jo, det er jo mulig å forsøke å gjenta det likevel, men av dem som nå er igjen er et ei som er litt "utenfor" fordi de andre to bor nært meg, og kjenner hverandre faktsik, så... hmm... jo, *rydde huset og vurdere* (Dog, nettopp det faktsum at de har små unger gjør det egentlig litt vanskelig for flere av dem å komme da, sånn der med far som jobber "ute" og denslags...)

Men tanken er fristende

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:00   #132
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er sinnssykt godt! Vi pleier å lage sausen veldig tykk, og ha små fiskeboller og kjøttboller (fra pakke, sånne i lake) oppi. Og frosne gulrøtter og erter. Nydelig! :sikle:

Mannen liker det ikke så jeg spiser det bare sammen med venninner.

Vi bruker fløtefiskeboller og kjøttboller, men brun saus. Og champignon og erter. I terteskjell, så klart. Svigermor lager gjerne dette første juledag (i tillegg til koldtbord) så jeg får ikke assosiasjoner til klubb.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:08   #133
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Høres koslig ut.
Jeg bare kjenner ikke 6 stykker sånn på min alder her vi bor, og sånn sett nesten ingen av dem jeg kjenner, kjenner hverandre... (Begynner å demre for meg hvorfor mamma er "bekymra" for det sosiale livet vårt... men vi har det sånnsett greit...)

Men, klubb høres jo kjekt ut

En trenger ikke å bo rett i nærheten av hverandre heller. Vi er 4 stykker som har møtt hverandre annenhver uke i over 15 år nå, og vi har flyttet rundt alle sammen. Nå har jeg 1/2 time og kjøre til den som bor lengst unna. Ikke noe problem synes jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:26   #134
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Tsh.. Fiskeboller i hvit saus med reker og grønnsaker i terteskjell ER godt!


Liker kabaret også, jeg.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:37   #135
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.


Liker kabaret også, jeg.

Klabert!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:13   #136
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.489
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

En trenger ikke å bo rett i nærheten av hverandre heller. Vi er 4 stykker som har møtt hverandre annenhver uke i over 15 år nå, og vi har flyttet rundt alle sammen. Nå har jeg 1/2 time og kjøre til den som bor lengst unna. Ikke noe problem synes jeg.

1/2 time er sånnsett det jeg renger som "her vi bor", det er mer det at det meste av vårt kontaktnett bor mer sånn 8 timers kjøretur unna... DER skulle jeg glatt fått til jentekvelder med kos, prat, god mat og håndarbeide for den som ville... men der bor vi altså ikke, men håper å få til å flytt dit i løpet av noen år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:28   #137
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Baktpotet......... hvordan?
og hva som tilbehør? rekner man 2 poteter pr person?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 13:12   #138
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Baktpotet......... hvordan?
og hva som tilbehør? rekner man 2 poteter pr person?

Om poteten er stor så synes jeg en potet holder. Oppi putter man feks mais, skinke, bacon, ost, kryddersmør, hvitløkssmør, rømme.. alt hva man måtte ha lyst på Server en god salat til!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:50   #139
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Om poteten er stor så synes jeg en potet holder. Oppi putter man feks mais, skinke, bacon, ost, kryddersmør, hvitløkssmør, rømme.. alt hva man måtte ha lyst på Server en god salat til!

Det har jeg aldri tenkt på at jeg kan servere bakt potet, men så smart. Bare en har tid til å la dem steke lenge i ovnen, så er jo det super enkelt. Hvor lenge skal forresten poterer stå i ovnen for å bli bakte poteter? Holder det med 1 time på 200 grader? Eller lenger?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:54   #140
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det har jeg aldri tenkt på at jeg kan servere bakt potet, men så smart. Bare en har tid til å la dem steke lenge i ovnen, så er jo det super enkelt. Hvor lenge skal forresten poterer stå i ovnen for å bli bakte poteter? Holder det med 1 time på 200 grader? Eller lenger?

Det går fint an å koke de litt først, og så hive de i ovnen.
Men 1-1,5 time tipper jeg er ok til ganske store poteter.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no