Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den ultimate klubbmat!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 15:50   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Den ultimate klubbmat!

Jeg skal ha klubb på onsdag. Jeg jobber 2 nattevaketer før det, sover til ca 13:30, må i møte på jobben kl 14:00 og er hjemme ca 16:00. Skal levere mellomste i selskap som er ferdig kl 19:00 og deretter kommer det gjester kl 20.00. Hva i all verden skal jeg servere dem mon tro?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:52   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Ost, kjeks og rødvin. Høres ikke ut som om du har tid til noe annet.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:53   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

lasagne? så kan du lage den ferdig på ettermiddagen, og sette den inn når du har hentet i selskap? vet forresten ikke hvor "mye" mat du skal servere..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:53   #4
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Et evig problem for meg. Jeg har lite fantasi og det blir ofte ost, kjeks og te eller nachos og brus. Innimellom serverer jeg bruchetta med pesto, mozarella og soltørket tomat eller pastasalat med hvitløksbrød.
Det bør jo være noe enkelt siden du har en hektisk dag.

Jeg skal også ha klubb på onsdag, så jeg venter på gode tips

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:53   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Vin med ost eller tapas.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:55   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

En god fiskesuppe? Lag den nesten ferdig og hiv oppi fisk, grønnsaker og fløte rett før gjestene kommer. Kjøp godt brød til på et bakeri.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:55   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Dette! Du lager alt i stand på forhånd og setter det i ovnen når du kommer hjem igjen etter å ha hentet i bursdag.

Tacolodd - veldig enkelt og veldig NAM:
1.5 - 2 beger Creme Fraiche
1 kg. karbonadedeig
2-3 paprika i forskjellige farger
1 løk
2 fedd hvitløk
4 ss. tomatpure
1 ts. chilipulver
1 ss. chilisaus
salt
pepper
Basillikum
ca.1 dl vann
Revet ost

Karbonadedeigen stekes sammen med løk og hvitløk. Ha i tomatpure, chili og krydder, bland godt og ha i vannet til slutt. La vannet koke inn.

Paprikaen deles i strimler.

Ha Creme Fraichen i bunnen av en ildfast form og hell kjøttblandingen over. Legg over paprikastrimlene og gratiner med ost. Stekes på 225 C til osten er ferdig gratinert.

Serveres med Nachos og en blandet salat. Gjerne salsa som tilbehør.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:40   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Bakt potet

Deilig suppe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:43   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Salat med villris, avokado, agurk, grøntfor, mango, tomat, pinjekjerner, alfalfaspirer, sukkererter, paprika og sprøstekt bacon. Serveres med hvitløksdressing eller melonyogurt og brød (gjerne hjemmebakt).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:49   #10
Pipling
Nybegynner
 
Pipling sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 28
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Salat, suppe eller en pai!!
Pai tar jo slettes ikke lang tid og kan lages over flere dager

__________________
That's rock'n'roll baby!!
Pipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:54   #11
Unagi
Total awareness
 
Unagi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 95
Unagi er litt kul
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Rundstykker og godt pålegg. Pluss noe godt å drikke til. Er ikke så avansert det.

__________________
Unagi is a state of total awareness. Only by achieving true unagi can you be prepared for any danger that may befall you.
Unagi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 01:41   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Jeg ville bestillt sushi, gått på polet og kjøpt Sake og japansk øl. Og så hadde jeg kost meg med gjestene mine

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:29   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Dette! Du lager alt i stand på forhånd og setter det i ovnen når du kommer hjem igjen etter å ha hentet i bursdag.

Tacolodd - veldig enkelt og veldig NAM:
1.5 - 2 beger Creme Fraiche
1 kg. karbonadedeig
2-3 paprika i forskjellige farger
1 løk
2 fedd hvitløk
4 ss. tomatpure
1 ts. chilipulver
1 ss. chilisaus
salt
pepper
Basillikum
ca.1 dl vann
Revet ost

Karbonadedeigen stekes sammen med løk og hvitløk. Ha i tomatpure, chili og krydder, bland godt og ha i vannet til slutt. La vannet koke inn.

Paprikaen deles i strimler.

Ha Creme Fraichen i bunnen av en ildfast form og hell kjøttblandingen over. Legg over paprikastrimlene og gratiner med ost. Stekes på 225 C til osten er ferdig gratinert.

Serveres med Nachos og en blandet salat. Gjerne salsa som tilbehør.




Takk for oppskrift! Den ble printet ut, og taes med på butikken nå som handleliste. Så da stoler jeg på at det smaker godt!!!

Er den veldig sterk forresten ?? (chili )



Takk for tips dere andre og!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:30   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg ville bestillt sushi, gått på polet og kjøpt Sake og japansk øl. Og så hadde jeg kost meg med gjestene mine

sushi som i rå fisk????

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:31   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Takk for oppskrift! Den ble printet ut, og taes med på butikken nå som handleliste. Så da stoler jeg på at det smaker godt!!!

Er den veldig sterk forresten ?? (chili )



Takk for tips dere andre og!

Den er ikke veldig sterk. Hvis du vil kan du bare tilsette en pose tacopulver i kjøttdeigen og droppe dette:

1 løk
2 fedd hvitløk
4 ss. tomatpure
1 ts. chilipulver
1 ss. chilisaus
salt
pepper
Basillikum

Enda mer fort gjort for deg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:35   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Hvis du velger tacopulver er det godt å tilsette litt purre sammen med paprikaen.

Forvirrer jeg deg nå?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:36   #17
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

sushi som i rå fisk????

*fikk lyst på sushi til middag*

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 17:23   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis du velger tacopulver er det godt å tilsette litt purre sammen med paprikaen.

Forvirrer jeg deg nå?

jepp! Se om de har de chiligreiene når jeg drar på butikken. Nå lager jeg middag, vasker stue, sager opp juletre og oppdaterer meg her. Kan maten lages ferdig litt før, og settes i ovnen etter en stund elelr skjer det skumle ting med creme saken i bunnen dA? Holder det med vanlig ildfast form eller bør den være større? Er dette nok til 5 damer?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 17:29   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Kasia, jeg tror jeg skal stjele ideen din. Hvor mange er dette til, tro? 4-5?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 19:03   #20
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

sushi som i rå fisk????

Jepp. Noe av det beste som finnes, synes nå jeg. Men jeg er veldig kresen på kvaliteten - Alex sushi i Oslo er milevis over alle andre.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no