Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 23:36   #1
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg ser at Skilpadda har stengt den forrige tråden, så da tillater jeg meg å starte en ny.

Vi hadde spaghetti carbonara i dag, jeg bruker denne oppskriften. Pluss en liten rest rødvin etter helgen til meg.

I går hadde vi noe à la dette: Curry-koteletter. Det var godt, men jeg lagde dem alt for sterke. I tillegg til poteter (som jeg ikke kokte først) og gulrøtter, hadde jeg også rødløk i båter, paprika i strimler, finhakket hvitløk og finhakket chili i formen.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 11-01-10, 23:39   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi hadde middagsbesøk i dag, to venninner av meg, og da hadde vi nybakt spansk tomatbrød med eggerøre, skinke, kyllingsalat, grønnsaker osv. Stor fruktsalat med vaniljekesam til dessert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 11-01-10, 23:41   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Rester av denne kjøttsuppa

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 11-01-10, 23:55   #4
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pannekaker og stekt bacon

Igår var det kyllingwok med mild currysaus og en rødvinsrest til

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 11-01-10, 23:57   #5
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi hadde middagsbesøk i dag, to venninner av meg, og da hadde vi nybakt spansk tomatbrød med eggerøre, skinke, kyllingsalat, grønnsaker osv. Stor fruktsalat med vaniljekesam til dessert.

Oppskrift? Kanskje den ligger her et sted?

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 11-01-10, 23:59   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Fiskepinner, poteter og rapset gulrøtter til mann og barn.

Jeg tok en slurk tran og en porsjon havregrøt.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 00:09   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Oppskrift? Kanskje den ligger her et sted?

http://mollerens.no/produkter/Hjemme...omatbroed.html

Det er knallgodt, gjestene skrøt og skrøt. Sist jeg bakte det, la jeg tomater oppå og hadde maldonsalt over før jeg stekte det, nyydelig. Denne gangen hadde jeg 1 ss hvitløkspulver i melet før jeg eltet deigen, digg!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 00:13   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går hadde vi svinekoteletter med mandelpotet, brokkoli, blomkål og sjysaus.

I dag hadde vi stekte seifiléter med mandelpotet, kokt gulrot, stekt løk og rømme.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 20:33   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi skeiet ut og spiste i byen - lønningsdag, tross alt!

ingling er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 20:38   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi hadde argentinske empanadas i dag. Jeg har laget opp noen så vi kan ha i frysern til lillegullet kommer.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 20:48   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi hadde pasta,skinke,løk + litt til.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 20:55   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Stekt laks, linser og agurk

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 20:56   #13
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi hadde argentinske empanadas i dag. Jeg har laget opp noen så vi kan ha i frysern til lillegullet kommer.

Det hørtes godt ut! Oppskrift?

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 21:09   #14
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

http://mollerens.no/produkter/Hjemme...omatbroed.html

Det er knallgodt, gjestene skrøt og skrøt. Sist jeg bakte det, la jeg tomater oppå og hadde maldonsalt over før jeg stekte det, nyydelig. Denne gangen hadde jeg 1 ss hvitløkspulver i melet før jeg eltet deigen, digg!


Så greit, da klarer jeg det også! Er ingen racer på vanlig brødbakst nei

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 21:13   #15
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Idag ble det kalkunpølser i speltlompe. Vi fire spiste til tre forskjellige bordsettinger, da gidder jeg ikke avanserte greier

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 21:21   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Laks med rømme i folie, bakt potet, grønnsaker.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 21:30   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går: Tacopizza - Tortillalefser med salsa, tacokjøttdeig, grønnsaker og ost, stekes i ovnen.

I dag: Kyllingburger med salat.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 22:57   #18
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går: lakseform og pasta
I dag: Linsesuppe http://www.mineoppskrifter.no/view_r...ons_linsesuppe etter å ha blitt inspirert av ingling, tok jeg kokosmelk oppi restene. Så har jeg kvels og lunsj i morgen

Nelly er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 23:01   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går hadde vi kylling med pasta- og ertesalat. I dag hadde vi fiskewok. Hadde kjøpt Findus fiskemix, men 2/3 av bitene hadde sterk transmak

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 23:16   #20
Gardenia
Aktiv
 
Gardenia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 114
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

usj, transmak i fisk er ikke akkurat det beste som finnes nei !

Her ble det rester fra gårsdagens : Thai wok med svinekjøtt , champignon, løk, blomkål, vannkastanjer og bønnespirer , servert med jasminris.

Gardenia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no