Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskin til deig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-14, 14:22   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenmaskin til deig

Jeg holdt på å drepe kitchenaiden igjen nå, den er ikke egnet til deigelting utover smådeiger. Jeg trenger en sterkere maskin som kan bo i skapet og komme frem når jeg skal elte deig. Hva kjøper jeg da? Den skal i grunnen bare brukes til akkurat det, så den trenger ikke være god til noe annet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:29   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har en Kenwood Major med 1500 W som er veldig god på deig. Den er dyr, da.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:33   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har drept en kenwood også, den var på 800w. Men det er mulig at det er wattstyrken som var problemet. Jeg trenger noe som er i stand til å elte deiger på 2-3 kg mel. Kenwood var jo det, men motoren daua.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:36   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Brødbakemaskin? Jeg hadde en fra Kenwood (tror jeg), som var helt ypperlig til deig! Jeg fikk aldri til gærdeiger før jeg fikk den.

Nå har jeg kenwood Major classic, og den fungerer også helt supert.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 15:35   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Finn en brukt Kenwood på finn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 15:38   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har en Kenwood Major med 1500 W som er veldig god på deig. Den er dyr, da.

Signerer. Jeg betalte vel ca. 4000,- for min. Må ha den største motoren. Den er super til stor deig. Deig med 2kg mel tar den lett som en plett, og mener den kan ta opp mot 3kg mel i en deig også, men da må jeg ta over deigen i en annen bolle når den skal heve bare.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 15:46   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Brødbakemaskin? Jeg hadde en fra Kenwood (tror jeg), som var helt ypperlig til deig! Jeg fikk aldri til gærdeiger før jeg fikk den.

Nå har jeg kenwood Major classic, og den fungerer også helt supert.

Brødbakemaskin tar ikke så store deiger, men de gjør brødet fiks ferdig, så dersom man bruker ett brød om dagen er den ypperlig, til vår familie passer det perfekt. Lager ett brød hver kveld, som går med til frokost og lunsj (matpakker) til hele familien.

Vil du lage store deiger så er det kenwood som gjelder, kan til og med elte i en annen bolle enn den som følger med for å slippe å flytte deigen over til heving, men da må man stå å passe på når den elter. (Det må man noen ganger ellers også, for maskinen kan finne på å bevege seg på benken, det er det eneste jeg ikke liker med maskinen.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:45   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Prøv å få tak i en eldre modell av elektrolux assistent med bolle som går rundt. Genial til digre gjærdeiger. Mamma har hatt sin i 30 år. Den har 7 liters bolle.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:46   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har drept en kenwood også, den var på 800w. Men det er mulig at det er wattstyrken som var problemet. Jeg trenger noe som er i stand til å elte deiger på 2-3 kg mel. Kenwood var jo det, men motoren daua.

Du trenger den på 1500W. Jeg hadde også en på 800W, den døde. Nå har jeg 1500W, og det kan ikke sammenlignes. Den elter store deiger uten problem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:48   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Prøv å få tak i en eldre modell av elektrolux assistent med bolle som går rundt. Genial til digre gjærdeiger. Mamma har hatt sin i 30 år. Den har 7 liters bolle.

Mamma hadde en sånn i alle år, og sverget på at den var best. Hun ble rimelig oppgitt da jeg valgte Kenwood. Etterhvert innrømmet hun at Kenwooden elter bedre, og nå har hun også en. Men det må være den på 1500W til store gjærdeiger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:48   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Den modellen jeg tenker på er som denne: https://www.mpx.no/assistent-kjkkenm...hvitslv/616129 og ikke av den nye mindre typen som kan forveksles med kitchen aid.
Jeg innbiller meg at de gamle modellene kanskje er enda bedre, men den i linken har i alle fall roterende bolle pg størrelsen i orden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:50   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mamma hadde en sånn i alle år, og sverget på at den var best. Hun ble rimelig oppgitt da jeg valgte Kenwood. Etterhvert innrømmet hun at Kenwooden elter bedre, og nå har hun også en. Men det må være den på 1500W til store gjærdeiger.

Mamma har begge deler og sverger til elektrolux til boller og brøddeiger, men bruker kenwooden til enkelte andre ting. Det har nok noe med vane å gjøre. Jeg liker at bollen roterer. Den er også utrolig enkel å gjøre ren.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:53   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Var det floksa som snakket om en bosch-maskin en gang tro?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 17:06   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Bosch har en modell som har 6,2 liter bolle og kraftig motor. Kenwood major har kraftig motor og 6,7 liter bolle. Elektrolux assistent har 7 liter bolle og en mindre motor ( men som dreier bollen og elter på en annen måte enn de andre).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:30   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

https://www.komplett.no/assistent-kj...skin-rd/650920

Denne har jeg- og er superfornøyd!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:32   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg liker godt elektroluxen til mamma. Dem slår deigen godt. Selv har jeg kenwood og den er grei den men synes ikke den er kjempegod.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:48   #17
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har Kenwood Major 1500 W og den fungerer ypperlige til store deiger. Imidlertid synes jeg den hopper en del på benken når den elter store deiger?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:53   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Mine foreldre har Kenwood, det jeg irriterer meg over på den er at eltekroken funker dårlig? Den får liksom ikke med seg det som er på siden, og man må hele tiden inn og puffe ned.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:53   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

De få gangene jeg trenger stordeig, så lager jeg bare to i KA, og legger de sammen i en stor bolle for heving etterpå

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:57   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Vi er seks personer. Ergo trenger jeg nesten alltid stor deig i andres målestokk tror jeg. Skal jeg bake til flere enn oss (type arrangement) må jeg ofte ta 3-4 omganger i KA, det er litt kjedelig. Men til alt annet enn deig liker jeg den maskina. Til små deiger også forsåvidt, det er bare ikke så ofte jeg lager en liten deig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no