Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjeler til induksjonstopp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 14:22   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kjeler til induksjonstopp

Vi skal bytte til induksjonstopp nå og jeg regner med at jeg trenger noen nye kjeler.

Hvordan kan man vite om noen av kjelene vi har fra før kan brukes eller ikke? Det er egentlig litt kjedelig å kjøpe nye gigantkjeler om det ikke er nødvendig.

Hvilke kjeler burde vi kjøpe? Har Ikea noen som fungerer greit?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 14:25   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Ta en magnet og se om den henger fast under gryten

Henger den fast virker den på induksjon, henger den ikke må du ha ny gryte.

Jeg hadde heller kjøpt nye gryter fremfor keramisk koketopp. Induksjon er fantastisk!

Ikea har flere som fungere

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 14:27   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Bruk en kjøleskapsmagnet og se om den fester seg til kjelebunnen. Gjør den det, kan den brukes på induksjonstopp.

Stort sett går alle gryter og panner bortsett fra aluminium bra på induksjon. Dagens tips er derfor Jernia som akkurat nå (mulig det er siste dag av kampanjen i dag) har halv pris på Partyserien til Høyang med slipp lett belegg som går til induskjon.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 14:28   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Induksjon er utrolig gøy, ja! Det går så fort. Og det er jo ingen ulempe når man kommer inn døren og skal lage middag fort fort fort, med hungrig ulveflokk rundt beina.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:20   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Claes Ohlsson har også et par gryter som funker.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:40   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Magnet testen er blitt nevnt ja.
Gode kjeler: Vi har flere fra Nowo som er kjøpt på Jernia, IKEA kjeler og den beste er fra OBH Nordica.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:43   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Induksjon er helt fantastisk og en ny verden!

Jeg banner vel i kjerka nå, men jeg liker Ikea sine gryter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:45   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Da er de testet og nesten alle kjelene kan brukes utenom en passe stor kjele og de to gigantkjelene. Titanium stekepanna må få nytt bosted på hytta ser jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:46   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

IKEAs gryter er helt greie. Ikke minst hvis man må kjøpe mange nye samtidig og ikke har lyst til å svi av et månedsbudsjett i gryter på en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:46   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Induksjon er helt fantastisk og en ny verden!

Jeg banner vel i kjerka nå, men jeg liker Ikea sine gryter.

Det er greit å banne i mine tråder. Titaniumstekepanna vår til over tusen kroner kan ikke sammenlignes med Ikea stekepanna til mange hundrelapper mindre. Ikea sin er mye bedre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:48   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Jeg har en fra Jamie Oliver også, en til tusen kr. Men Ikea 365+ er like bra. De dårligste jeg har er fra et dansk(?) merke som heter Funktion.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:26   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er greit å banne i mine tråder. Titaniumstekepanna vår til over tusen kroner kan ikke sammenlignes med Ikea stekepanna til mange hundrelapper mindre. Ikea sin er mye bedre.

Tenker du på at maten ikke setter seg fast eller hvordan mener du den er bedre?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:40   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Tenker du på at maten ikke setter seg fast eller hvordan mener du den er bedre?

Maten setter seg ikke fast i Ikea sin, men i titaniumen setter det seg fast for et godt ord. Det er jo det som skal være så flott med den panna, det skal ikke sette seg fast, men det stemmer ikke. Jeg er rimelig skuffet med tanke på prisen (vi har byttet den en gang, gidder ikke flere ganger).

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:43   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

De beste kasserollene mine er av merket Cookware og kjøpt på Obs. Alt er i stål, så det går fint i oppvaskmaskinen også (i motsetning til en svart fancy-pansy jeg kjøpte, hvor det samles vann inni håndtakene under vask, pluss at det er noe alu på håndtakene som blir skjoldete i maskin ).

Den store 11-litersen min er også Cookware, kjøpt på tilbud på Obs en gang, så den var ikke så dyr.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:48   #15
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Vi har også noen kjeler og stekepanne fra IKEA. Veldig fornøyd med dem.

Hadde et par skikkelig dyre teflonpanner som liksom skulle tåle å bli brukt stål i. Jeg brukte selvfølgelig ikke det i dem, men jaggu meg ble de ødelagt. Mye fortere enn Ikea-panna også. Kunne kjøpt veldig mange ikea-panner for det de dyre kosta. Mange! Så nå går det kun i IKEA.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:05   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

365+-serien fra IKEA

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 18:24   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi skal bytte til induksjonstopp nå og jeg regner med at jeg trenger noen nye kjeler.

Hvordan kan man vite om noen av kjelene vi har fra før kan brukes eller ikke? Det er egentlig litt kjedelig å kjøpe nye gigantkjeler om det ikke er nødvendig.

Hvilke kjeler burde vi kjøpe? Har Ikea noen som fungerer greit?

Akkurat dette lurte jeg på nuh, og hva kan ikke FP hjelpe meg med!?

Da får jeg gjennomføre magnettesten da, som er anbefalt under her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 19:07   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Vi har Ikea sine 365 + og er kjempefornøyde. Vi fikk nytt kjøkken i fjor med induksjonstopp. Ny verden ja.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 19:56   #19
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Jeg mener at vi har hatt kjele/stekepanne-diskusjon her inne tidligere, og konklusjonen min på den ble at jeg går for ikea, og så heller bytter dem ut når de blir slitte.

De dyre kjelene/stekepannene blir slitte de også, så det er like greit at kjeler/stekepannene ansees som forbruksvarer og ikke noe man kjøper en gang i livet.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 18:25   #20
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjeler til induksjonstopp

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Induksjon er utrolig gøy, ja! Det går så fort. Og det er jo ingen ulempe når man kommer inn døren og skal lage middag fort fort fort, med hungrig ulveflokk rundt beina.

Jeg blir lettere sprø når jeg kommer andre steder og må bruke ovner uten induksjon. Det går så treeeegt da. Induksjon er supert!

Vi har et sammensurium av gryter, både gryter fra Le Creuset, Eva Trio, Høyang Polaris og noe annet. Alt funker fin fint!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no