Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 22:49   #21
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Jeg elsker vårt furugulv anno 1972 - minus kjøkkenet og gangen (slitesoner). Ellers er det fantastisk etter 40+ år, lunt og med merker etter levd liv.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 09:16   #22
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hardpine er en type gulv der de har frest ut de myke fibrene. Det gjør gulvet hardere og ikke så lett å få riper og hakk i. http://www.fritzoeengros.no/gulv-2/h...-furu-premium/

Aldri hørt om - dette må jeg sjekke ut. Takk for tipset!

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Det jeg viste til er voksbehandlet - det er annerledes enn olje.

Hvordan opplever du forskjellen? Tåler det mer? Lettere å holde rent?

  Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 09:38   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Hvordan opplever du forskjellen? Tåler det mer? Lettere å holde rent?

Ja, det er mye enklere å holde rent, glattere og jevnere. Det finnes i to typer, glatt og børstet.

Voksingen som gjøres på fabrikk er veldig bra, det slites av etterhvert, men det har tatt 8-10 år i slitesonen i gang og på kjøkken. Hadde vi vært flinkere til å etterbehandle med vedlikeholdsvoks underveis hadde vi nok ikke måttet helvokse som vi skal gjøre nå i oktober. Vi har også lagt det i utleieleilighet, funker som snus.

Jeg er av typen som ikke synes at det gjør noe at gulv blir slitt, det er sjel og sjarm. Det blir ikke stygt. Kan se om jeg finner bilde.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 09:50   #24
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Ja, det er mye enklere å holde rent, glattere og jevnere. Det finnes i to typer, glatt og børstet.

Voksingen som gjøres på fabrikk er veldig bra, det slites av etterhvert, men det har tatt 8-10 år i slitesonen i gang og på kjøkken. Hadde vi vært flinkere til å etterbehandle med vedlikeholdsvoks underveis hadde vi nok ikke måttet helvokse som vi skal gjøre nå i oktober. Vi har også lagt det i utleieleilighet, funker som snus.

Jeg er av typen som ikke synes at det gjør noe at gulv blir slitt, det er sjel og sjarm. Det blir ikke stygt. Kan se om jeg finner bilde.

Ah, dette liker jeg å høre. Det spørs om feriepenger = gulvpenger i år.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:03   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Jeg lurer på om vi har fått en pris på rundt 300kr/m2 for gulvet i Exclusive - fikk rabatt hos Monter. Ser Gausdal har Natur til 319,-.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:29   #26
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg lurer på om vi har fått en pris på rundt 300kr/m2 for gulvet i Exclusive - fikk rabatt hos Monter. Ser Gausdal har Natur til 319,-.

Takk for alle tipsene.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:49   #27
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Aldri hørt om - dette må jeg sjekke ut. Takk for tipset!

Vi la slikt gulv for to år siden. Det er jo noen merker i det også, men jeg synes det holder seg godt. Det har en ganske grov overflate.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:36   #28
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Dere har ikke vurdertlaminat da?

Vi la nytt gulv for et par uker siden, jeg ønsket meg hvitkalket furugulv -men fikk ikke lov av broren min som er prosjektleder for mesterhus og får "slitte tregulv klager" annenhver dag omtrent Argumentet "det er jo bare å slipe det ned når det blir stygt" faller helt igjennom ifølge han. Som han sa "det er en dritt jobb", støv over alt og maaassse jobb... Samt at skal man holde gulvet pent må man (med tre barn i hus) slipe det ned annet hvert år!

Han anbefalte alloc laminat, vi endt opp med den som heter lutet furu. Et nyyydelig gulv som ser og føles ut som ekte tregulv, anbefales

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:40   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Han anbefalte alloc laminat, vi endt opp med den som heter lutet furu. Et nyyydelig gulv som ser og føles ut som ekte tregulv, anbefales

Fint, ja. Vi skal bytte ut gulv på kjøkken/spisestue/stue, og dette var et interessant alternativ.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:58   #30
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Dere har ikke vurdertlaminat da?

Vi la nytt gulv for et par uker siden, jeg ønsket meg hvitkalket furugulv -men fikk ikke lov av broren min som er prosjektleder for mesterhus og får "slitte tregulv klager" annenhver dag omtrent Argumentet "det er jo bare å slipe det ned når det blir stygt" faller helt igjennom ifølge han. Som han sa "det er en dritt jobb", støv over alt og maaassse jobb... Samt at skal man holde gulvet pent må man (med tre barn i hus) slipe det ned annet hvert år!

Han anbefalte alloc laminat, vi endt opp med den som heter lutet furu. Et nyyydelig gulv som ser og føles ut som ekte tregulv, anbefales

Det ser unektelig veldig pent ut, og det er selvfølgelig mye mer praktisk, men det er liksom noe med følelsen av ekte tre jeg er litt opphengt i. Akkurat nå er jeg tilbake på hvitoljet/mattlakket eikeparkett igjen (som jeg har hatt før). Men jeg har noen uker til å vingle på før jeg må bestemme meg.

  Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 16:19   #31
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Furubord er slitesterke, med hard lakk, ingen møbelbein uten filt og ingen stiletthæler går det ganske bra selv med ungenes leker strødd rundt om kring. Eikegulv er ikke uoverkommelig, men det er fort 500-600 kroner kvadratmeteren. PDF link til eksempel på 2014 priser, men der er mange leverandører.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 09:06   #32
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Det ser unektelig veldig pent ut, og det er selvfølgelig mye mer praktisk, men det er liksom noe med følelsen av ekte tre jeg er litt opphengt i. Akkurat nå er jeg tilbake på hvitoljet/mattlakket eikeparkett igjen (som jeg har hatt før). Men jeg har noen uker til å vingle på før jeg må bestemme meg.

Den "tregulv følelsen" var vi litt opptatt av også, helt til vi var å prøvde dette gulvet. Kjenn på det og gå på det, vi merket ikke store forskjellen... Samt at alle som har sett gulvet vårt har trodd at det er tregulv

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 09:52   #33
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det furugulv jeg vil ha, tro …?

Jeg er på glid, 2ne. Men det ser ut som det blir omtreng dobbelt så dyrt som den parketten jeg har sett litt på. Coop Obs har tilbud på hvit mattlakket eikeparkett til 179,- for kvadraten nå. Stemmer det at laminatgulvet deres koster rundt 350,- for kvadraten?

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no