Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-17, 20:30   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kanskje man var på jobb da pollen ble startet?En seriøs venstrevelger surfer da ikke på FP i beste arbeidstid.

Hører du, Polyanna?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 20:40   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg vet faktisk ikke helt enda. Det har aldri vært noe problem tidligere år, men i år er det vanskelig. Jeg kunne faktisk vurdert venstre, men fordi de har vært et støtteparti til en regjering der FrP er med så er det uaktuelt. Dere kan si hva dere vil, men de har støttet FrP og høyreregjeringen, så da kommer ikke de til å få min stemme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 20:41   #43
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er Høyre som sliter mest med den saken.

Ja, men Karin kommer stort sett inn på utjevningsmandat, og Hedmark har så få representanter, så Sp sin sterke framgang kan likevel gi negativt utslag selv om det ser ut som de tar stemmer primært fra andre partier enn SV.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 21:48   #44
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg hadde likt dette valgresultatet godt!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 22:08   #45
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg hadde likt dette valgresultatet godt!

Ja og nå får vi jaggu stemme i rl

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 22:15   #46
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg vet faktisk ikke helt enda. Det har aldri vært noe problem tidligere år, men i år er det vanskelig. Jeg kunne faktisk vurdert venstre, men fordi de har vært et støtteparti til en regjering der FrP er med så er det uaktuelt. Dere kan si hva dere vil, men de har støttet FrP og høyreregjeringen, så da kommer ikke de til å få min stemme.

Samme her.
Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal stemme i år.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 22:29   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg kunne gått for Venstre hvis det ikke var for at de henger med de som sitter i regjering i dag, og da utgår det med høye kneløft.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 22:29   #48
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Ja og nå får vi jaggu stemme i rl

Jepp. Jeg har forhåndsstemt på biblioteket i dag. Tok noen minutter mens yngste var på dansing.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 23:13   #49
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, men Karin kommer stort sett inn på utjevningsmandat, og Hedmark har så få representanter, så Sp sin sterke framgang kan likevel gi negativt utslag selv om det ser ut som de tar stemmer primært fra andre partier enn SV.

Karin er inne nå

Dessverre er Johnsen inne også

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1839.jpg (43,0 KB, 32 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 00:06   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Skremmende mange som stemmer SV her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 00:54   #51
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Rødt, for første gang.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 08:01   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Valgomaten mener jeg skal stemme MDG, men det skjer ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 08:07   #53
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Valgomaten sier SV. En litt sprø del av meg roper KrF, fordi de er det eneste partiet som sier tydelig at de nekter å støtte FrP.
Jeg tror det blir loddtrekning i stemmelokalet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 08:15   #54
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Skremmende mange som stemmer SV her.

Jepp

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 08:42   #55
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Er det bare jeg som nesten blir rørt av å se at SV er nesten like store som Høyre her på forumet?

Du blir rørt. Jeg blir

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:08   #56
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Til og med gamle Frp'ere skifter side nå.

Jan Erik Fåne:

Sitat:

I år er valget vanskeligere enn noensinne, og jeg kommer til å ta et helt annet valg enn noen gang før.
Det har med noe som er viktigere enn skattesatser, skolepolitikk og avgifter å gjøre. Det handler om menneskesyn og anstendighet.
Vi har en integreringsminister som aldri har bidratt til å integrere ett eneste menneske. Tvert i mot er målet å skape motsetninger, hat, frykt og mistenksomhet. Og alt kun for å sikre seg noen ekstra stemmer på fremmedfrykt og ubegrunnet angst. Det er uanstendig, umoralsk og veldig farlig. Og hun får tydeligvis lov å gjøre akkurat som hun vil av folk som burde vite bedre.
Effekten registrerer jeg med gru i sosiale medier. Hat, fordommer og dumskap fra stadig flere. Grums og rasisme legitimeres. Trumpismen er kommet til Norge, og det skremmer meg voldsomt.
Dette er mye viktigere å kjempe mot, enn formueskatt og noen promille-justeringer på statsbudsjettet.
Min stemme går derfor ikke til noen som lar henne fortsette.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:16   #57
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Valgomaten sier SV. En litt sprø del av meg roper KrF, fordi de er det eneste partiet som sier tydelig at de nekter å støtte FrP.
Jeg tror det blir loddtrekning i stemmelokalet.

Tenker du at det er usikkert om partier som SV kommer til å støtte FrP?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:23   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Valgomaten sier SV. En litt sprø del av meg roper KrF, fordi de er det eneste partiet som sier tydelig at de nekter å støtte FrP.
Jeg tror det blir loddtrekning i stemmelokalet.

Nei, det gjør også MDG, Rødt og SV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 09:30   #59
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Til og med gamle Frp'ere skifter side nå.

Jan Erik Fåne:

Fåne gikk vel ut av FrP (og til Høyre) under Bolkesjøslaget i 1994? Godt å se at han har mer reflekterte tanker om andre mennesker enn han hadde da vi satt i kommunestyret sammen, men det visste jeg jo. Han var tidlig ute med å ta avstand fra sin daværende partivenn og vår sambygding Oddbjørn Jonstad.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 14:12   #60
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jepp. Jeg har forhåndsstemt på biblioteket i dag. Tok noen minutter mens yngste var på dansing.

Og jeg skal på biblioteket etter jobb i dag.

I år føler jeg det er ekstra viktig å stemme om det er verdier en synes er vel verdt å kjempe for.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no