Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavetips til gutt på ni

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-17, 20:15   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gavetips til gutt på ni

Litt tidlig ute, men yngste fyller ni i september og jeg har begynt å tenke på gave.

Han bygger fremdeles mye lego, men vi har mer enn nok. Han har sykkel. Rollerblades var gaven i fjor.

Gode tips?

Han sier selv han ønsker seg spill til ps4 og en ekstra kontroller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 20:21   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Jeg hadde kjøpt det han ønsket seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 20:28   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Min 9-åring synes Overwatch (ps4-spill) er utrolig kult. Det har egentlig 12-årsgrense, men det ser ut til at det er relativt allment akseptert å få spille det for de 9-åringene knerten kjenner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 20:33   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Hva går det spillet ut på, Tjorven?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 20:41   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Jeg aner ikke hva det går ut på, men jeg kjenner en haug med 6-åringer som spiller det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 20:43   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Ukjent spill her. Han er en av få som har ps4. Det går mest i spilling på ipad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 21:10   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde kjøpt det han ønsket seg.

Jeg og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 21:54   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Min av samme modell ønsker seg metalldetektor. Det får han nok også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 22:03   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Min snart 9-åring øansker seg spinner, Lego(har masse, men vil gjerne han skal leke så lenge som mulig, så vi er rause med leker), alt som har med spill å gjøre, diger gummiball, Nerf, penger og vannballonger.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 22:25   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Min gutt har straks bursdag. Han blir 12 da og det er første året som han ikke ønsker seg Nerf og som vi ikke har kjøpt det.
Det er gøyest om han har etpar-tre stykker da sånn at kompiser kan leke sammen. Og at de har masse ekstra skudd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 22:35   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hva går det spillet ut på, Tjorven?

Det er et skytespill. Jeg liker det ikke, men har bestemt meg for at det er greit nok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 23:27   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min 9-åring synes Overwatch (ps4-spill) er utrolig kult. Det har egentlig 12-årsgrense, men det ser ut til at det er relativt allment akseptert å få spille det for de 9-åringene knerten kjenner.


Her er det heldigvis ikke allment akseptert (2008-barn). Dette var ett av flere spill som ble nevnt på siste foreldremøte og det var én gutt i klassen som fikk spille. Min får ikke lov.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 00:21   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Min av samme modell ønsker seg metalldetektor. Det får han nok også.

Det har han.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 00:24   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Min snart 9-åring øansker seg spinner, Lego(har masse, men vil gjerne han skal leke så lenge som mulig, så vi er rause med leker), alt som har med spill å gjøre, diger gummiball, Nerf, penger og vannballonger.

Jeg er også for leking! I ettermiddag tok han og en venn med seg legobåter i badekaret og hoppet oppi selv (med badebukse på).

Han er flink til å bygge og det er stadig nye lego city sett han ønsker seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:14   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Har en gutt på 9. Han spiller FIFA og fotball. Det er det han driver med. Aktuelle gaver er fotballdrakt annet fotballutstyr. Evt ting de trenger; ny jakke, joggesko, skiutstyr, sykkel. Bøker er også alltid aktuelt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:18   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, han ønsker seg en hel masse greier, da er det jo enkelt. Mine unger derimot ønsker seg ingenting, da er det vanskelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 10:03   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, han ønsker seg en hel masse greier, da er det jo enkelt. Mine unger derimot ønsker seg ingenting, da er det vanskelig.

Sånn er det her også. Snart 9-åringen her driver i grunnen bare med dataspill og fotball i ymse former. Han har egentlig aldri brydd seg om leker - er redd det ligger flere uåpnede legosett fra forrige bursdag, til og med. Jeg er helt opprådd for gaveideer til bursdagen hans om halvannen måned. Tenkte kanskje å bestille noen effekter med logoen til det engelske favorittlaget hans - en lommebok, bl.a. Han er av typen som heller ikke skjønner hva han skal bruke pengene sine på, så han foretrekker å gi småpenger til tiggere eller spandere snop på kameratene sine på fotballkamp.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:26   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, han ønsker seg en hel masse greier, da er det jo enkelt. Mine unger derimot ønsker seg ingenting, da er det vanskelig.

Jeg vet ikke om de ønskene er noe han virkelig ønsker seg. Han kunne nok trengt en kontroller til slik at flere kan spille.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:28   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg vet ikke om de ønskene er noe han virkelig ønsker seg. Han kunne nok trengt en kontroller til slik at flere kan spille.

Jeg er enkel sånn, dersom de sier at de ønsker seg noe så tenker jeg at de gjør det. Det blir jo ikke feil å kjøpe noe han sier at han ønsker seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:31   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til gutt på ni

Han trente med klasselaget i fjor, men spilte ikke i klubben. Fikk hansker og ny fotball til jul. Fotballskoene passer fortsatt. Han har nok klær, arver mye. Sykkel fikk han i vår, brukt.

Han spiller som sagt noe og ellers er de mye ute og sykler, spiller fotball eller bare leker.

Han ønsker seg forresten en dykkermaske. Trenger litt tips til besteforeldre også. En tøff hettegenser, kanskje.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no