Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-17, 16:02   #601
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og nå tenker jeg litt høyt for meg selv, men det er kanskje derfor jeg mener at et sterkt og klart (som i "i vippeposisjon") V som kan kjempe gjennom sine saker og holde den borgerlige politikken på riktig side av anstendighetsgrensen, og samtidig være en klar og tydelig stemme, er bedre enn et V som hadde sagt at FrP er tyfus og vi kan ikke sitte i samme rom som dem ever-ever-ever. Det drar debatten mot midten i stedet for mot kantene. Håper jeg.

Et Venstre som hadde sett på Frp som Tyfus hadde holdt Frp ute av regjering.
Hvordan det kan være verre enn den løsningen vi har hatt i fire år skjønner jeg ikke helt.
Eksperimentet med å forsøke å dra debatten mot midten har i tilfelle vært en total fiasko, Frp har fått kjøre løpet og bestemme dagsorden.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 16:18   #602
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Et Venstre som hadde sett på Frp som Tyfus hadde holdt Frp ute av regjering.
Hvordan det kan være verre enn den løsningen vi har hatt i fire år skjønner jeg ikke helt.
Eksperimentet med å forsøke å dra debatten mot midten har i tilfelle vært en total fiasko, Frp har fått kjøre løpet og bestemme dagsorden.

Tenker du da på den generelle politiske dagsorden, eller kun når det gjelder asyl- og innvandringsdebatten?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 16:26   #603
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Men Venstre ser jo FrP som tyfus...
1) V går ikkje i regjering med FrP
2) V kjem ikkje til å inngå samarbeidsavtale med H/FrP-regjering
3) Venstre kjem ikkje til å støtte ei regjering med FrP
4) Avstanden mellom FrP og V er større i dag enn for fire år sidan (tyfus kjem inn)
5) I Norge treng ikkje ei regjering ha tillit/støtte i Stortinget (i motsetning til f.eks Sverige). Derfor: ei regjering i mindretal (som vi kjem til å ende opp med uansett) kan søke støtte i sak for sak og bli sittande. Venstre stemmer jo IMOT crazy forslag på innvandring og asyl frå FrP!! Men kva gjer AP/SP?
6) Nokon meiner at V skulle ha felt "Listhaug" for lenge sidan, altså ikkje støtta forslag til budsjett. På kva grunnlag i budsjettet? Listhaug har fått lite gjennomslag, for ho er bunde av eit asylforlik (på tvers av blokkene). Retorikken er gresselig, men det er ikkje mulig å felle ei regjering på retorikk. Ei regjering må fellast på politikk.
7) Synsing: eg trur Erna har fått nok. Det får me sjå etter valet. Eg ser ein del politiske kommentatorar seier at Listhaug har satt spikeren i si eiga kiste. Men dette har eg ikkje belegg for.

(Politikken er i denne perioden blitt dradd mot sentrum. Både V og KrF har fått store gjennomslag (eg er ikkje glad for alle). Den beste mindretalsregjeringa som landet kan få med tanke på miljø og flyktningar er ei mindretalsregjering med H, KrF og V. Den kan komme i løpet av perioden, men berre dersom småpartia kjem over sperregrensen).

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 01-09-17 kl 16:38.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no