Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-17, 18:30   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Noen elsker dem sprø. Jeg vil ha vaflene tjukke og mjuke, slik de selges på ferga jeg innimellom tar.

Men ingen av oppskriftene jeg har prøvd har gitt ønsket resultat.

Fint hvis noen kan hjelpe.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 18:37   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Hvis du stabler dem oppå hverandre mens du steker, holder de seg myke.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 18:46   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Bakepulver i røra?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 19:08   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hvis du stabler dem oppå hverandre mens du steker, holder de seg myke.

Enig i det. Og om du liksom holder jernet litt opp de første sekundene sånn at vaffelen liksom får satt seg og at røren ikke blir presset utover med full tyngde så blir de tjukke og deilige.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 19:22   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Mine vafler er sånn, men jeg bare slumper. Jeg bruker mye egg (typ fem til åtte vaffelplater, både havregryn og mel i røra, en liten dert bakepulver, ganske lite sukker, litt smør i røra og litt i jernet, og så stabler jeg vaflene mens jeg steker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 20:42   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler



Noterer.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 20:42   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Mine blir tykke og myke og jeg slumper. Jeg lager ganske tykk røre med mange egg. De har minimalt med fett, kanskje 2 ss til en liter. Grovt og fint mel, en god del bakepulver og melk.

Jeg tror noe av det viktigste er at de ikke steker for lenge og legges i stabal.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 21:17   #8
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Jeg tror også de oppskriftene med kefir lager slike vafler.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 22:15   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg tror også de oppskriftene med kefir lager slike vafler.

Jepp. Jeg bruker bestemors oppskrift med kefir, og de er tjukke og gode og mjuke.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 22:24   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jepp. Jeg bruker bestemors oppskrift med kefir, og de er tjukke og gode og mjuke.

Vil du dele bestemors oppskrift?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 23:00   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Ikke helsekost, men gode:

3 egg
3 dl sukker - piskes til eggedosis

3 dl kefir
5 dl melk
100 g smelta smør
2 ts kardemomme
1 ts bakepulver
8 dl mel

Bland sammen, jeg pleier å la røra svelle ei stund. Steik. Spis.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 23:03   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Jeg og liker de tykke og myke.
Og nå.... nå fikk jeg lyst på vaffler.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 18:50   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ikke helsekost, men gode:

3 egg
3 dl sukker - piskes til eggedosis

3 dl kefir
5 dl melk
100 g smelta smør
2 ts kardemomme
1 ts bakepulver
8 dl mel

Bland sammen, jeg pleier å la røra svelle ei stund. Steik. Spis.


Prøvd ut i dag. Helt fabelaktig. Tusen takk for oppskrift.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 19:20   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Prøvd ut i dag. Helt fabelaktig. Tusen takk for oppskrift.

Bra! Sitter akkurat og spiser sånne sjøl, faktisk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 22:23   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Må visst testes i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 22:39   #16
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Vi serverte disse i besøk i går. Kjempegode!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 01:45   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tjukke, mjuke vafler

Må bare fortelle at svigermor, ei dame godt oppi åttiårene, fikk Matilda sin oppskrift av meg, og kunne gledesstrålende fortelle at vaflene ble servert gjester som var over seg av begeistring.

Igjen, tusen takk.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no