Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-22, 08:58   #401
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Altså han er jo ikke over henne sånn som han sitter og drikker. Hun kjempe for lite for ham.

Ikke sant? Og Anna, har hun følelser? Hun får meg til å føle meg superemosjonell. Det er sjelden noen klarer det. Men hyggelig at hun har funnet seg en venninne, det har hun godt av.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 09:29   #402
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg elsket den episoden. Baren på slutten, med sang fra Stavangerensemblet, jeg ble helt i partymodus. Men det er veldig trist med Anna og Jonathan, jeg håper at de finner tilbake til hverandre. Jeg har sett første sesong om igjen og tiltrekningen mellom dem skildres jo så fint i starten, de blikkene ... Man blir nesten forelsket selv.


Sist redigert av banana : 01-02-22 kl 13:10.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 09:37   #403
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.346
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg likte også denne episoden veldig godt, og her satte vi på Stavangerensemblet etterpå, og mimret tilbake til barndommen.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 12:20   #404
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg også likte episoden godt, og synes det er stas med musikkinnslagene - de synger så bra, de to!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 07:10   #405
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Veldig gøy at lokalmusikkens spede begynnelse også skildres i serien

Som tidlig 80-tallsbarn fikk jeg ikke med meg hele starten på oljeeventyret, men den utviklingen som skjedde på 80- og 90-tallet er likevel velkjent all den tid begge mine foreldre (og deres omgangskrets) jobbet hele sin yrkeskarriere i «oljå». Har tidsnok fiklet med kontorrekvisita under kontorpulten de årene min mor jobbet på land, og det var lange overtidstimer. Og senere fått besøke (flyte)riggene hun jobbet på, og etterhvert etablerte eget firma på sammen med kolleger, da det jo var uendelige muligheter på markedet. Men det jeg husker best er nok alle møtene med fest etterpå, og lokaler fylt av sigarettrøyk.

Min mor var med på å utvikle HMS-aspektet innenfor en viss del av oljebransjen, og var dermed ganske engasjert i det som da het OFS, slik at vi ofte fikk høre historiene rundt Bravo-utblåsningen, AK-ulykken, helikopterulykker og brannen på West Alpha (som min mor jobbet på, men heldigvis hadde fri da den brøt ut). Synes Anna-karakteren minner meg veldig mye om henne, og skulle ønske hun hadde fått sett serien før hun døde. Men absolutt en fin serie som bringer mange barndomsminner tilbake.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 08:51   #406
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.184
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Så hyggelig, Odelia!

HMS-reisen har jo vært fantastisk. Fra helt cowboy-kultur og vill vest, til en kultur der folk holder seg i rekkverket overalt hvor de er, alltid har på beltet i buss, opplyser om nødutganger når de inviterer til fest hjemme, og sånn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 08:56   #407
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Det siste der kjenner jeg godt igjen, Polyanna. På allmøter i store konferansesaler ble det alltid, uten unntak, opplyst om hvor nødutgangene var før møtet startet og også at det ikke var planlagt noen øvelse.

Man rygget selvsagt inn på parkeringsplassen i garasjen og snakket ikke i mobil mens man gikk opp/ned en trapp i i kontorlandskapene. Sølte noen kaffe i gangen ble det tørket opp raskt så ikke andre kunne skli. Det er absolutt kommet mye godt ut av godt HMS arbeid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:03   #408
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Dere snakker om «norsk standard» nå? Det gjelder vel ikke spesifikt for her?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:12   #409
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Det gjelder vel overalt, men mange av reglene har vel sitt utspring i oljebransjen kanskje? Ellers kommer gjerne slike ting i etterkant av større ulykker.

Husker godt at det ble skjerping av HMS-regler på NTNU (den gang Universitetet i Trondheim, AVH) etter "Rosenborgsaken". På mitt institutt resulterte det hele i at det ble installert tidsbryter på kaffetrakteren.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 14:10   #410
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.184
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg har jo vært innom de fleste bransjer, og oljebransjen er virkelig noe helt for seg selv når det gjelder sikkerhet, altså. Det blir nesten komisk, hvor innarbeidet det er, og hvordan folk tar det med seg inn i fritiden også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 14:50   #411
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har jo vært innom de fleste bransjer, og oljebransjen er virkelig noe helt for seg selv når det gjelder sikkerhet, altså. Det blir nesten komisk, hvor innarbeidet det er, og hvordan folk tar det med seg inn i fritiden også.

Jeg må innrømme at jeg tar det med meg inn i fritiden også, ja, absolutt. Rygger stort sett alltid inn, holder meg i rekkeverk og tenker sikkerhet både hjemme og på jobb.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 15:07   #412
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere snakker om «norsk standard» nå? Det gjelder vel ikke spesifikt for her?

Jeg mener min mor sa at de strenge sikkerhetstiltakene i stor grad har sitt utspring i amerikanernes sikkerhetsklausuler basert på risikovurderinger etter tidligere/tenkte erstatningssøksmål på området. Amerikanerne har gjerne et langt romsligere hjemmelsgrunnlag for å tilkjenne erstatning enn det som følger av tradisjonell norsk erstatningsrett, og dermed må sikkerhetstiltak som påbud om å holde i rekkverket mv. spesifiseres for å unngå enorme søksmål.

Det har jo heldigvis også vokst frem et større fokus på sikkerhet i arbeidsmiljøloven generelt, men tror ikke jeg er helt på viddene når jeg påstår at oljesektoren har vært en av hovedpådriverne bak denne endringen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 14:26   #413
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Åh ... denne episoden!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 16:15   #414
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Hysj! Rekker ikke se før i kveld.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 18:29   #415
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Åh ... denne episoden!

Jaaaa

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 19:02   #416
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Ble noen tårer……

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 19:15   #417
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.825
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Skal se den på TV!!! Hysj!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 19:29   #418
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Skal se den på TV!!! Hysj!

Jeg og snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 20:17   #419
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg elsker Ingrid Nyman.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 20:32   #420
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.509
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lykkeland, da?

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no