Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 19:27   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Vi skal på hyttetur med vennegjengen i helga, og jeg har lovet å ha med en kake. Gjerne av typen som holder seg / blir bedre av å stå et par dager. Ikke sjokoladekake. Krydderkake, kanskje? Eller gulrotkake? (Oppskriften som Hønni la ut i gulrotkaketråden så digg ut, men er den kaka holdbar? )

Noen som har en genial oppskrift?

  Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:39   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Karamellkake, den er egentlig best etter 1 eller 2 dager i kjøleskapet, serveres kald.
Karamellkake

6 kopper sukker
6 egg
6 ts vaniljesukker
6 ts bakepulver
6 ss karamellsaus
7 kopper hvetemel
450 gram smeltet margarin
4 kopper melk

Stekes ved 175 grader, midt i ovnen i 30 minutter. Smør langpanna.

Glasur:

400 gram melis
150 gram smeltet smør
2 ss karamellsaus
4 ss kald kaffe
4 ts vaniljesukker

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:41   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Begge er stjålet fra innlegg av Nelles i en tidligere tråd under matforumet, men karamellkaken har jeg prøvd mange ganger, og den er god. Ikke vær gjerrig med karamellsausen.

Kanelkake (som passer for både store og små)

1 liter kefir
1 kg sukker
1 kg mel
2 ts natron
8 ts kanel
200 smeltet smør/melange

Oppskriften passer til en stor langpanne og kaka stekes i ca. tre kvarter ved 200 grader.

Pynt med melisglasur og kokosmasse, evnt. Nonstop/Smarties hvis det skal være til unger. For å gjøre kaka litt mer "voksen" i smaken kan du ha oppi ei teskje med malt nellik også, men det er ikke nødvendig.

Kaka passer godt å fryse i porsjonsstykker.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:47   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Jeg tror kanskje de er stjålet fra meg, for det var akkurat de to jeg hadde tenkt å bidra med denne gangen også. :forutsigbar:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:53   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?


Takker. Men framgangsmåten, da? Piske eggedosis, ha oppi det våte og så blande i det tørre?

  Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:56   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror kanskje de er stjålet fra meg, for det var akkurat de to jeg hadde tenkt å bidra med denne gangen også. :forutsigbar:

Hehe, jeg skrev stjålet av Nelle, men det var kanskje Nenne ja. Jeg tenkte prøve kanelkaken snart.
Med karamellkaken mener jeg at jeg har blandet alt sammen og så rørt det i mixeren til en glatt røre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:09   #7
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Jeg anbefaler Det søte liv. Der er det masse gode oppskrifter med gode beskrivelser og omtaler.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:33   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg anbefaler Det søte liv. Der er det masse gode oppskrifter med gode beskrivelser og omtaler.

Bruker den sida også, men FP-oppskriftene har vist seg å holde ekstra høyt nivå.

  Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:51   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

jeg baker alltid toro sin langpannekake - husmor som jeg er

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:08   #10
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Gulrotkaker holder seg fint, de er jo så saftige.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:30   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Vaniljesauskaken, fra samme tråd som karamellkaken er også god.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:34   #12
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vaniljesauskaken, fra samme tråd som karamellkaken er også god.

Den hadde jeg glemt! Har ventet på en anledning til å prøve den. Den blir enda bedre med epler i, sant?

Nå har jeg plutselig et luksosproblem: Klarer ikke å velge.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:40   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Ja, minner veldig om eplekake uten epler.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:14   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

Det søte liv.. Ååh! Siden er nå lagret HØYT oppe på favoritter. Nå fikk jeg skikkelig lyst på kake. (men er fremdeles mett etter brødmat, har bakt i dag).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:47   #15
Maiken38
Optimist
 
Maiken38 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 346
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Oppskrift på kjempegod langpannekake?

1 Barnas Beste (denne er knall god og kan fryses)
150 g smeltet margarin, litt avkjølt
71/2 dl kefir melk
6 dl sukker
1 ss natron
10 ss Nesquik-pulver
10 dl hvetemel
Alt blandes godt og helles over i kledd storform. Stekes ved 200 grader i 25-30 min. Avkjøles
Glasur
300 g melis
100 g smeltet margarin
8 ss Nesquik-pulver
Litt sterk kaffe
3 ts vaniljesukker
Bland sammen og pisk godt. Hvis glasuren blir tynn, ha i mer melis.

__________________
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år
Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no