Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 13:08   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Pinnekjøtt

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 13:14   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe, medisterpølser og medisterkaker. Standard julemiddagpakke. Litt usikker på desserten enda, vi får se.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 13:15   #23
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe, som de siste 8 årene.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 13:17   #24
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Jeg pleier å spise pinnekjøtt - hos min familie har vi både ribbe og pinnekjøtt. Hos samboerns familie har de ribbe men dit tar jegpleid å ta med pinnekjøtt selv.

I år vet jeg ikke helt ennå...

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:05   #25
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Pinnekjøtt. Aldri en jul uten. Og dronning Maud til dessert.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:15   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

I år skal vi har ribbe! Julaften er faktisk den eneste gangen vi spiser svinekjøtt i min familie Jeg gleder meg veldig, ikke fordi jeg synes ribbe er så fantastisk godt, men fordi det liksom ikke er jul uten!

Hos svigermor er det pinnkjøtt og det er jo fantastisk godt!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:19   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe. Med medisterkaker, pølse, surkål, poteter og brun saus. Som det har vært siden tidenes morgen i både min og Ulvefars familie. Det som er nytt er at det er første gang i livet jeg skal feire juleaften i eget hus. I oppveksten var vi hos onkelen og tanta mi, siden 2000 har jeg vært hos svigers og siden 2003 har foreldrene mine også vært der på juleaften. Men nå har så mange av Ulvefars slektninger gått bort det siste året at svigermor ikke orker tanken på de tomme plassene rundt bordet på juleaften, så jeg har tilbudt meg at vi har juleaften hos oss i år. Med både svigermor og mor som sikkert skal "hjelpe til" på kjøkkenet blir dette en utfordring...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:26   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe med tilbehør på julaften.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:33   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Vi har pinnekjøtt på julaften. Kalkun synes jeg er helt kurrant julemiddag, men jeg vil finne det en smule snodig om det ble servert pannekaker.

Vi har kalkun på nyttåraften nå; etter å ha lest her på FP. Det er jo innmari godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:34   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

I år skal vi til mine foreldre, og da blir det ribbe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:37   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Dersom vi skal være hos min mor eller her hjemme, blir det kalkun. Det er det som er julemiddag for meg Svigers pleier å ha ribbe, det er jeg ikke noe særlig glad i. Pinnekjøtt er godt, vi pleier gjerne å spise det en av juledagene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:40   #32
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Vi har som alltid pinnekjøtt på julaften, lutefisk 1. dag, og kald ribbe hos naboen 2. juledag. Ikke rart jeg legger masse på meg i jula (Men i år skal jeg være forsiktig med potetene siden jeg lever lavkarbo, så da blir det kanskje ikke så galt....)
Kalkun har vi på nyttårsaften.


Sist redigert av gnuri : 18-10-09 kl 15:20.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:43   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Pinnekjøtt, som alltid.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:44   #34
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Det er vanlig med ribbe, medisterkaker og medisterpølser hos oss. Med rødkål, surkål, rosenkål og div. andre grønnsaker. Og brun saus. Det MÅ være brun saus til. Jeg er vokst opp med kun ribbefett til julematen, og det er ikke på langt nær så godt som brun saus.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:48   #35
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Kula, lager du pølsene selv?
Jeg har ikke sett medisterpølser i butikken, bare medisterkaker.
Jeg kjøper alltid ferdige medisterkaker jeg. Lager dem ikke selv.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:50   #36
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Nei er du gal. Jeg lager ikke mat i det heletatt.

Medisterpølsene bestiller vi rå fra Leiv Vidar, og medisterkakene lager min kjære. Han lager stort sett all mat her i huset. Jeg bare rydder og slikt jeg.

Medisterpølser får man jo kjøpt i butikken hele året.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:51   #37
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Brenda- det er helt vanlig med medisterpølser i butikkene her jeg bor i allefall

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 15:14   #38
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe sosisser har vi alltid på julaften.
Kalkun har vi nyttårsaften.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 15:19   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Ribbe på julaften ja!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 15:20   #40
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til julemiddag i år?

Lutefisk, som alltid. Med lefse og potetstappe. Og sennep, for de som liker det. Riskrem til dessert.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no