Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Velkomstdrink

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 22:11   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Velkomstdrink

det er nå 21 dager til jeg gifter meg og jeg vet forsatt ikke hva jeg skal ha i velkommsdrink.

Har vurdert martini asti, (med eller uten fryste jordbær til pynt) men den er jo veldig kjedelig.

Vil ha noe som er søtt og ikke alt for tørt.

ønsker tips til drinker eller musserende vin i en grei prisklasse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:21   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velkommsdrink

Martini Asti er etter min mening og smak dørgende kjedelig. Hva med Kir Royal? Den er meget god.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:25   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Her måtte googel til.. såg ikke så gale ut den nei..

Jeg har ikke peiling på Alkohol. Åpnet en flaske musserende nå for å prøvesmake. Siden den bare sto der.. kommer sikkert ikke til å drikke opp glasset engang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:41   #4
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Velkommsdrink

Min særdeles personlige mening, er at musserende vin er mest festlig uten smakstilsetning: dvs - Martini Asti Ja Kir Royale Nei

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 08:46   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velkommsdrink

Hva med en enkel fruktpunch? Med Asti, juice, og fruktbiter? Så kan en bytte ut astien med sprite/7-up til den alkoholfrie versjonen.

Vi hadde ordentlig champiss i vårt bryllup, av den enkle grunn at gubben har vunnet/fått noen flasker i løpet av de siste årene. Vi drikker dem aldri selv, så vi sparte dem til bryllupet. Brudeparet og foreldrene delte faktisk en flaske 1990 Dom Perignon! (Den var GOD!) Gubben proklamerte stolt at den hadde han kjøpt når han fyllte atten, og spart til denne anledningen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:10   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velkommsdrink

Svigerfar lagde en coctail eller hva det nå heter , til den ene dagen i bryllupet vårt.[ bryllups festen for alle vennene våre]
Med masse frukt, masse sprit. Vi hadde velkomst drink hele kvelden hehe. Den var veldig god sa de. Jeg fikk ikke smakt pga snuppa i magen da hehe

Til første dagen da vihadde familie på kaffe så hadde vi scensk alkoholfri cider som velkomstdrink

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:58   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Gå for Champagne eller musserende. Cristal er en billig musserende, dersom champagne blir for dyrt. Er det noen spesiel grunn til at det skal være søtt? Min erfaring er at søt drikke demper apetitten og det er vel ikke meningen i et bryllup?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:14   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Er vel fordi det er det eneste jeg får ned.. men så får jeg vel egnetlig ikke ned det heller så jeg kan like godt bare drikke alkoholfritt

er ikke noe stor fan av alkohol, spesielt ikke tørt og surt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:37   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Da ville jeg gått for Champagne/musserende, så kan du ta et glass Mosell.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:57   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

noen dere vil anbafale?

såg Castell del Real Tesoro fikk terningkast 6 i Dagbladet nettopp. Jeg har så lite peiling ar jeg faller lett for sånt. koster 89 for flasken.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:51   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Prøv den, de pleier å gi gode anbefalinger i Dagbladet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:57   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommsdrink

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Da ville jeg gått for Champagne/musserende, så kan du ta et glass Mosell.


Signerer. *lat*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:11   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Problemet med den i dagbladet var at den er på bestillingslisten.. Vi var innom polet i dag og kom frem til en ganske tørr med litt friskhet.. står mellom 2 til 90kr klassen.. vurderer forsatt den i dagbladet men det er jo bare 20 dager igjenn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:22   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Hva med å servere et glass portvin eller en god sherry når folk kommer. Klassisk, men kanskje ikke så festlig. Med sherry og portvin kan du også differentsiere litt, du kan servere både tørrere og midre tørre varianter.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:38   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

vi bør vel servere noe som vi selv kansje drikker

Ser nå på Chapel hill chardonnay. noen som har noen erfaringer med den?

og på jacob's creek chardonnay som begge er halvtørre viner.

Sambo vil vist ikke ha for tørr for da liker han det ikke.. jeg liker det ikke uansett så jeg bryr meg ikke så mye.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:40   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommsdrink

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

vi bør vel servere noe som vi selv kansje drikker

Egentlig ikke. Det er ikke for dere at dere har velkomstdrink.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:45   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommsdrink

Men resten av befolkningen er så forskjellig mange ungdommer og så noen få gamlinger. Mange drikker ikke engang.

Nå er det rett før de får mozell hele gjengen.

er veldig fristet på å bestille den som fikk 6 i dagbladet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:50   #18
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkomstdrink

Du kan lage en god "drink" med hvitvin,eplemonin og sprite. Som pynt kan du fryse druer og ha oppi, det vil fungere som isbiter uten at de smelter og blir til vann.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 08:26   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkomstdrink

Drit nå i om noen ikke liker velkomstdrinken da, det skal være litt stil og profil- er jo tross alt et bryllup, hvis ikke kunne du jo servert Donald brus til hele gjengen. Og at gubben din ikke liker for tørre viner, er helt uineteressant i denne sammenheng.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 16:58   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkomstdrink

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Du kan lage en god "drink" med hvitvin,eplemonin og sprite. Som pynt kan du fryse druer og ha oppi, det vil fungere som isbiter uten at de smelter og blir til vann.

Hørtes spennende og godt ut. Hva er eplemonin.

Jeg tror det forøvrig er viktig å ikke velge for søt velkomstdrikk.
En god og tørr hvitvin, rose eller musserende er det de fleste over 25 år liker. Og det er bedre for appetitten.

Dere kan drikke mozell

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no