Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I kategorien "har du en mann som..."

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 21:04   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Mannen er også den som står for brødbaking her i huset. Han går med bøyd hode de gangene vi har sendt med ztjerna kjøpebrød i matboksen.

Men akkurat nå er han hos en kompis og spiser pizza så jeg furter likevel. Jeg vil også ha pizza

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:06   #22
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann lage mat??

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:06   #23
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Har du en mann som er flink til å lage mat? Eller en mann som lager middag hver dag? Eller hvordan er manneslaskens reportoar? Her er det mildt sagt rævva... I den grad han lager mat går det i kjip toro uten tilbehør...

Jeg har ikke en mann en gang, og må gjøre all manneslasking selv. :hardtliv:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:07   #24
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Her er det stort sett mannen som står for middagslagingen - både til hverdags og fest. Nå skal de sies at kreativiteten når det gjelder hverdagsmiddager ikke er så veldig imponerende, men mat blir det i alle fall

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:09   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Så flinke menn mange av dere har!! Imponerende!

Min mann er ingen kokk. Han kan steke egg og varme pølser, men er veldig flink på ferdigpizza. Det han egentlig er aller best til er å gi meg komplimenter for min matlaging, eller å ta meg med ut på restaurant og betale regningen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:11   #26
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Her er det jeg som lager maten, men han er flink til å lage mat når han først gjør det.
Han er søt når jeg lager mat da, han kan bli veldig engasjert og spørre og lurer på ting.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:12   #27
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mine gamle raddis-svigerforeldre har virkelig gjort en god jobb med oppdragelsen.

:misunnelig:

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:15   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Mannen min lage mat?

Joda, han kan lage hjemmelaget pizza og steke burgere.
Dett er dett.

Vi får vel være glad for at jeg liker å stå på kjøkkenet ellers hadde vi vel vært syke (evt. daue) hele gjengen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:22   #29
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jeg er heldig. Min mann er tilnærmet gourmet, og står for matlagning fredag-søndag. Da kan det like gjerne dukke opp grillet sverdfisk som pasta med trøffelsaus. Han bruker aldri oppskrifter og har aldri lært å lage mat. Men er helt RÅ når det gjelder kokkelering.

Og kjøkkenet er strøkent når vi setter oss til bords også. Helt vilt. *rister på huet*

Men han er helt elendig på desserter, og baking, det KAN han bare ikke.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:26   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann lager ikke mat. Bortsett fra frokost i helgene av og til.
Og det er like greit. Kjøkkenet er MITT!

Jo, i rettferdighetens navn: Han gir bikkjene mat.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:30   #31
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Ja, han er flink til å lage mat. Han vil for (nesten) enhver pris unngå smaksforserkere, så Toro-poser og annen ferdigmat unngås. Han lager det meste, men hans favoritt er gjærbakst.
Nå som jeg er i permisjon, er det stort sett jeg som lager middag til daglig. Det gjelder for så vidt også når jeg jobber, fordi jeg kommer hjem fra jobb før ham. Når vi begge er hjemme, er det ofte han som står for kokkeleringen. At kjøkkenet er blåst når han er ferdig, kan jeg derimot ikke skryte av.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:30   #32
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann var flinkere før, men han liker å lage mat. Helst eksperimenterer han med oppskrifter og egne vrier på oppskriftene, spesielt når vi har middagsgjester. Han liker helst å lage marinader, saus og litt sånne fikse ting som man ikke spiser til vanlig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:32   #33
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min kan lage en helt fantastisk god gryte med kylling og ris, som jeg aldri blir lei av. Flaks, siden det er den eneste retten han kan! Utenom å steke kjøtt og fisk veldig hardt da. Så det er som regel jeg som lager mat her i huset.

Heldigvis er han flink til å skryte av meg når jeg lager mat, og tar gjerne oppvasken.

Nå kom jeg på en historie om mitt første møte med min kjæres "matlaging". Første gang jeg overnattet hos ham kom han med frokost til meg på senga. Et stort glass juice og to brødskiver med makrell i tomat og kaviar. Altså en tykt lag med makrell på hver skive og en god stripe kaviar oppå!

(Nå hører det med til historien at han er utenlandsk, og ikke har de samme oppfatning som feks meg om hvilke pålegg som passer sammen. Han spiser feks brunost og skinke sammen, fordi brunost er ost.)

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:32   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er heldig. Min mann er tilnærmet gourmet, og står for matlagning fredag-søndag. Da kan det like gjerne dukke opp grillet sverdfisk som pasta med trøffelsaus. Han bruker aldri oppskrifter og har aldri lært å lage mat. Men er helt RÅ når det gjelder kokkelering.

Og kjøkkenet er strøkent når vi setter oss til bords også. Helt vilt. *rister på huet*

Men han er helt elendig på desserter, og baking, det KAN han bare ikke.

Bytte en helg eller to
Det er ikke så farlig med desserten eller kakene.


Og der ga vel svaret seg selv.
Min er ingen gourmetkokk. Og det er heller ingen underdrivelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:34   #35
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Nå kom jeg på en historie om mitt første møte med min kjæres "matlaging". Første gang jeg overnattet hos ham kom han med frokost til meg på senga. Et stort glass juice og to brødskiver med makrell i tomat og kaviar. Altså en tykt lag med makrell på hver skive og en god stripe kaviar oppå!


Jeg husker jeg fikk to tørre brødskiver med brunost i senga ( bokstavelig talt).
Det er godt jeg ikke liker frokost på senga.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:36   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Dette minner meg om pappa som skryter av de selvkrydrede (ingen krydrer nemlig så bra som han!) ferdigposesuppene sine og at han kan lage hvit saus.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:37   #37
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Her i huset er det også mannen som er suverent best på matlaging. Jeg er ikke så aller verst på kjøkkenet selv, men jeg kan ikke måle meg med ham. I helgene lager vi oftest mat sammen, enten vi er alene eller har gjester, og da er det bestandig han som har regien. Han er også langt mer raffinert og eksperimentell på matlagingsfronten enn meg.

Der jeg må følge oppskrifter slavisk, improviserer han, med stort hell. Han står nok for 70-80 prosent av matlagingen her hjemme, og baker i tillegg verdens beste brød.

Det pussige er at han har vokst opp i en svært tradisjonell/gammeldags familie, og har knapt sett sin far lage mat. Så hvor han har det fra er meg en gåte. Men jeg føler meg heldig.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:42   #38
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Ja, han er heldigvis flink. Vi bytter på, eller nå som jeg er i permisjon lager kanskje jeg middag litt oftere. Han er også mye flinkere enn meg til å rydde og holde oversikt over alt fra barneklær til regninger. Jeg er en håpløs rotekopp.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:55   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Mannen min er svært flink til å lage mat, og en kløpper på å bake. Jeg er veldig fornøyd. (Se Irmas kokebok. ) Det er imidlertid jeg som er flinkest til å finne fram til oppskrifter, lager middagsplan for uka osv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:05   #40
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Å ja, han er fantastisk på kjøkkenet! Han finner opp nye retter tilogmed. JEg har lært masse om matlaging av ham. Men på grunn av jobbene våre er det ofte jeg som må lage middagen allikevel, hvis vi skal rekke å spise frokost sammen om morgenen.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no