Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I kategorien "har du en mann som..."

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 20:21   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I kategorien "har du en mann som..."

Har du en mann som er flink til å lage mat? Eller en mann som lager middag hver dag? Eller hvordan er manneslaskens reportoar? Her er det mildt sagt rævva... I den grad han lager mat går det i kjip toro uten tilbehør...

Bill mrk. Drømmer om kokkekjæreste...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:23   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min prøver så godt han kan, men vi har, i solidarisk fellesskap, konkludert med at han ikke er verdens beste kokk.

Vi lager ofte mat sammen. Da er han liksom håndtlangeren min.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:24   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jeg har kapret en super mann som både er flink med komplimenter og lager god mat (fra bunnen av) hver dag. Han er en super kokk som lager nydelig og spennende mat.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 18-09-07 kl 20:44.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:26   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann elsker å prøve nye oppskrifter i kokeboka. Han lager gjerne hverdagsmiddager også, men fnyser over at jeg ikke har oppskrift på pannekaker og omelett i hodet

I går fikk jeg blomster også. Han er visst ganske grei .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:26   #5
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Ja, jeg har en mann som er flik til å lage mat. I ukedagene lager han (god)middag ca halvparten av dagene og jeg de resterende. I helgene og til fest tryller han frem de deiligste retter

Bill mrk "mett, tjukk og fornøyd"

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:30   #6
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Der er sambo veldig flink. Nå er han hjemme bare annhver mnd, så hver dag blir det ikke. Når han er hjemme lager han middag på hverdagene, siden barna mine springer rundt. Er dem hos pappen lager vi alltid sammen. Han setter mest pris på hjemmelagd mat, lagd fra bunn. Baker brød gjør han å, innimmelom kaker. Mammaen hans har alltid lagd ting fra bunn så han har lært det meste av henne.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:30   #7
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jepp, jeg har en mann som er flink på kjøkkenet
Han syns at jeg lager så kjedelig mat så han trår til og disker opp herlige retter.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:31   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min lager aldri mat når jeg er hjemme. Men han kan alltids trylle frem en omelett eller pølser og stappe når han er alene med barna på kveldene. Mer avansert blir det dog ikke. Jeg liker å lage mat og elsker å skjemme han bort. :vinn vinn situasjon:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:36   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jo, han liker å lage mat og elsker å prøve nye retter. Den som er hjemme først lager mat i hverdagen, det er meg, og jeg har hatt svært godt av det. Da vi møttes for 7 år siden var han desidert flinkere enn meg, men i det siste har jeg fått svært mange komplimenter på hvor flink kokk jeg har blitt.
Han tar gjerne ansvar for stormiddager for hele kameratgjengen, julaften og andre større anledninger. Det eneste jeg kan kritisere er at han er litt lite sofistikert.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:38   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Når han er hjemme, så kan han lage middag, men å si at han er spesielt flink ville være å ta i litt....bittelitt. Men bake - DET kan han. Han lager verdens fineste sukkerbrød f.eks, og rullekaken han lager er så god at den forsvinner på null komma nix. Kransekake...marsipankake...jepp.
Forsåvidt greit at han er såpass mye borte, ellers hadde jeg vært enda feitere enn jeg er
Han er mer som ei stingsild, så han kan dytte i seg alt han vil uten å tenke på hvor det legger seg.
Men han vil gjerne da, det skal han ha. Han følger oppskriften slavisk, og kan ikke koke poteter uten å vite hvor "MANGE MINUTTER SKAL DE KOKE?!"

  Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:42   #11
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jeg kunne sikkert ønsket meg mer variasjon i repertoaret hans, men vi har vel kommet til en stilltiende enighet om at gourmetmaten og de spennende eksperimentene er det jeg som tar meg av, så får han holde seg til det han kan.
Og det kan han til gjengjeld så godt at det kun er han som lager det!
Fiskeboller (med en karrisaus som til og med overgår min mors!), pizza (verdens aller beste!), lasagne og biff.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:44   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Han har blitt fantastisk flink etter at vi fikk barn. Lager avansert mat, bruker spennende krydder og baker kaker. Pre-barn kunne han ikke koke ris engang. Det skjedde nok noe med innstillingen den dagen han ble far. Her forleden dag overrasket han med hjemmelaget potetmos laget av blå poteter. Barnevennlig og utrolig godt. Tilbehøret var lammekjøtt med fersk koriander og andre rariteter. Nam.

Fin mann.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:45   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Har en mann som virkelig er på glid når det gjelder matlaging. Da vi ble sammen for snart 15 år siden kunne han ikke steke en grandis Han visste ikke engang hvordan man kokte poteter !

Han fikk en gourmetkokebok av mine foreldre en jul for to år siden, og det var sparket han trengte.
Hverdagsmaten lager jeg om jeg ikke har seinvakt, ellers lager han til seg og ungene. I helgene bytter vi på. Skal vi ha besøk har han tatt mer og mer over kontrollen over matlagingen. Han er kjempegod på helstekt kylling, omelett, briocher, foccatcia, brød...mmm

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:47   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Blåmann er veldig godt oppdratt og er vel så flink til å lage mat som meg. Han er dessuten mye mer eksperimentell og prøver gjerne nye ting, mens jeg har kjørt meg fast i samme spor. Når vi har gjester, er det nesten alltid han som står for mesteparten av serveringen. Nå når han har permisjon, får jeg servert ferdig middag hver dag, og han har ofte glimtet til med de lekreste retter. Videre har han fylt fryseren med hjemmelaget barnemat av ymse slag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:49   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Blåmann er veldig godt oppdratt og er vel så flink til å lage mat som meg. Han er dessuten mye mer eksperimentell og prøver gjerne nye ting, mens jeg har kjørt meg fast i samme spor. Når vi har gjester, er det nesten alltid han som står for mesteparten av serveringen. Nå når han har permisjon, får jeg servert ferdig middag hver dag, og han har ofte glimtet til med de lekreste retter. Videre har han fylt fryseren med hjemmelaget barnemat av ymse slag.


Det må jeg si!
Det var noe til mannfolk!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:52   #16
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Nei han lager ikke mat. En sjelden gang, da blir det veldig enkelt. Men siden han er såpass handy, og faktisk gjør ferdig påbegynte prosjekter, så krever jeg ikke at han skal lage mat i tillegg

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:53   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jo han er flink, men det er oftest jeg som lager maten. Eller vi lager sammen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:55   #18
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Skrytepaver! Glemte å skryte litt av at slasken faktisk baker både brød og kaker... Såh!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:02   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Teomannen er en av de flinkeste (hobby)kokkene jeg vet om. Han lager alltid maten, og han liker ikke ferdigmat, så vi spiser alltid mat som er laget fra grunnen av. Han er skikkelig flink både på hverdagsmat og på skikkelig avansert selskapsmat.

Han pleier å ringe meg på jobb hver dag og spørre hva jeg vil ha til middag.

Mine egne kokekunnskaper derimot …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:03   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Skrytepaver! Glemte å skryte litt av at slasken faktisk baker både brød og kaker... Såh!

Her baker mannen brød også, men det er jeg som er best på kaker, boller og pizza. Mine gamle raddis-svigerforeldre har virkelig gjort en god jobb med oppdragelsen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no