Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ville du forsynt deg av en blå kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-07, 23:11   #81
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Jeg bruker vanlig oppskrift på gulrotkake men bytter ut hvetemel med spelt. Om jeg bytter sukker med fruktose reduserer jeg mengden med 1/3. Pisk eggene stive uten å ha i fruktosen. Til en ettåring kan man også erstatte sukkeret i kaken med å raspe rikelig med feks eple og/eller pære... mulig det var det jeg gjorde til lillesøsters ettårsdag. Kaken trenger gjerne litt mindre steketid også når man bruker spelt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:15   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Jeg har ikke redusert sukkermengden når jeg har brukt fruktose, men jeg har skrudd ned gradene noen hakk og forlenget steketiden, siden fruktose karamelliserer seg ved 100 grader. Men jeg tror dette er en vanesak og at det kanskje varierer utifra hva man lager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 18:59   #83
Glede!
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6
Glede! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

fikk en digresjon, lagde nemlig romkake med melisglasur til lillegutt sin dåp. Brukte blå konditorfarge, så glasuren ble ganske turkis. Og det var ett bittelite stykke som ble tatt av den.
Jeg skal innrømme at den ikke så, så delikat ut heller.

Glede! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no