Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ville du forsynt deg av en blå kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 08:58   #1
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ville du forsynt deg av en blå kake?

Saken er den, at jeg skal bake en ostekake med blåbærlokk til et bryllup. Freia har kommet med blåbærgele og jeg ble helt i ekstase, for tenk hvor flott det blir! Blåbælokk med blåbægele- fantastisk! Men, så begynte jeg å tenke litt, kaka blir jo rimelig blå på toppen og hvor innbydende ser det ut? Jeg er veldig i tvil, kaka skal leveres i dag, så jeg har ikke all verdens av tid. Har både blåbær og bringebærgele i hus, hvilken skal jeg ta??

PS. Selve ostekaka lages med sitrongele, så den blir ikke blå.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 08:59   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Geleen er mer lilla. Og den smaker veldig syntetisk syntes jeg.
Ellers så ville jeg ikke hatt kvaler. :kakemons:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 08:59   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Selvsagt. Spiser jeg grønne vafler kan jeg også spise blå kake.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:02   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Selvsagt. Spiser jeg grønne vafler kan jeg også spise blå kake.

Jobber du også i barnehage?

Jeg ville forsynt meg av en blå kake.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:02   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Geleen er mer lilla. Og den smaker veldig syntetisk syntes jeg.
Ellers så ville jeg ikke hatt kvaler. :kakemons:

Er den ikke noe god?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:03   #6
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Hadde jeg ikke hatt problemer med. Kake er kake! ( og ostekake er snadder! ) Hadde syntes den så spennende ut.

kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:04   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jobber du også i barnehage?

Nei, men jeg hadde veldig barnslige venner da jeg studerte. Jobber forresten i småskolen. Lurer på om jeg skal lage grønne vafler til Halloween i år.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:06   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Jeg synes blåbærgelen er helt grei, og ville nok spist kake med blått lokk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:07   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Ryktet forteller at blåbærgeleen blir mørkerød og ikke blå, men jeg har ikke prøvd den for jeg er ikke glad i blåbær.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:07   #10
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Kaken høres god ut! Jeg ville hvertfall forsynt meg av den

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:10   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Nei, nå er jeg i tvil. Syntetisk smak på en kake som skal serveres i bryllup er jo ikke kult.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:15   #12
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Blåbærgele er ikke godt, så jeg ville ikke ha smakt på kaken.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:15   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Min erfaring er at de fleste ikke vil ha blå kake.

Jeg har ved noen få anledninger laget en kake som delvis har vært blå, og den blå delen står alltid igjen.

Men da snakker jeg konditorfarge. Mulig blåbærgelé vil gi et annet resultat.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:18   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Jeg hadde uten problemer forsynt meg av en blå kake.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:22   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Bruden har lilla i sin brudebukett, teller det?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:25   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Blåbærgeleen er mørkelilla. Den smaker omtrent like syntetisk som annen kjøpegele. Ungene åt masse av den i bursdagene vi hadde her de siste helgene. Jeg syntes den var grei nok, og den så ikke så giftig ut som jeg fryktet.

Hadde sikkert spist en ostekake m. blått gelelokk. Ostekake er godt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:27   #17
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Syntes ikke sitron og blåbær ilag hørtes så godt ut. Hadde det vært blåbær i ostekakedelen og kanskje pyntet med blåbær så hadde jeg nok smakt (er glad i vanlig blåbær kake). Har aldri smakt den blåbærgeleen så kommer jo litt ann på om den smaker syntetisk eller ikke også. Synes at ei ostekake skal smake friskt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:29   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Jeg ville ikke hatt problemer med å forsyne meg med blå kake. Dessuten vil den jo skille seg ut.

Hvis det kommer barn i det bryllupet, så kommer de i hvert fall til å bli veldig begeistret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:29   #19
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Dersom den er skikkelig blå eller lilla, ville jeg ikke forsynt meg. Det blir for syntetisk for min del.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:31   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Syntes ikke sitron og blåbær ilag hørtes så godt ut. Hadde det vært blåbær i ostekakedelen og kanskje pyntet med blåbær så hadde jeg nok smakt (er glad i vanlig blåbær kake). Har aldri smakt den blåbærgeleen så kommer jo litt ann på om den smaker syntetisk eller ikke også. Synes at ei ostekake skal smake friskt.

Det er friske blåbær på toppen av kaken, geleen vil dekke dette laget med blåbær.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no