Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekakeprat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du til pannekaker?
Ertesuppe 26 16,67%
Tomatsuppe 41 26,28%
Bacon, skinke e.l. 81 51,92%
Blåbærsyltetøy 96 61,54%
Jordbærsyltetøy 39 25,00%
Bringebærsyltetøy 26 16,67%
Annen suppe, annet syltetøy (spesifiser i tråden) 10 6,41%
Sukker, sirup e.l. 95 60,90%
Jeg spiser pannekaker som dessert (f.eks. med iskrem) 20 12,82%
Jeg liker ikke pannekaker 4 2,56%
Rømme 7 4,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 00:01   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Pannekakeprat

Helt fra barnsben har jeg vært glad i pannekaker. Ikke er det sunt, men fy så godt. Pannekaker med bacon, pannekaker med syltetøy, pannekaker med sukker på... Nam!

Poden er også glad i pannekaker, så dermed blir det pannekakemiddag fra tid til annen.

Vi har bestandig suppe først og har jeg bacon i huset steker jeg opp det for å ha det ved siden av. Min farmor stekte baconet og helte rør over slik at baconet var i selve pannekakene. Det var også godt.


... og pannekaker smaker nesten alltid best når de bare kan rulles sammen og spises med fingene.

Hva er deres pannekakevaner? Uvaner? Tilbehør?

*spørris kommer*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:03   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekakeprat

Pannekaker er godt. Min mor brukte å steke bacon til pannekakene og vi hadde blåbærsuppe i tillegg.
Jeg har også smakt pannekaker med varmt sylteøy og is. Det var kjempegodt,
men her i huset bruker noen sukker og noen blåbærsyltetøt på pannakaka.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:09   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekakeprat

Nam, pannekaker er godt med alt mulig rart, men ikke nødvendigvis samtidig. Kjøttsaus, karrikyllig, poteter og bacon og sursøt saus, sukker, syltetøy, is, revet hvitost. bare fantasien setter grenser.

Vi bruker å ha middagspannekake først og så dessertpannekake etterpå. Snadder.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:10   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekakeprat

Jeg brukte for lang tid på å lage ferdig pollen og den ble avvist pga en 5 minutters regel. Kan en moderator legge til for meg? Det er en flervalgspoll.

Slik skal den se ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pannekakepoll.JPG (44,1 KB, 21 visninger)
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:11   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekakeprat

Pannekaker er kosemat og storveis slager her i huset.
Bruker det til dessert etter suppemiddag.

De lages på rismelk, egg og 50/50 hvete og sammalt hvete eller fibramel.

Jeg må ha sukker og sitron på, eller blåbærsyltetøy. Mannen min vil ha egg og salami på. Ungene liker best hjemmelaget jordbærsyltetøy.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:34   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekakeprat

Ååååh, nå husket jeg at vi alltid hadde ertesuppe til pannekaker da jeg var liten...

:mimrer:

Men ser virkelig ikke logikken i sammensetningen...

  Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 07:52   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Suppe til pannekaker har vi aldri hatt, mange av mine venner og familie har ikke engang HØRT om den sammensetningen. Klarer ikke helt å skjønne at det skal være godt for noe.
Her er det alltid bacon til pannekakene, helst I røra slik at baconet er inni pannekakene. Men vi spiser det svært sjelden, verken jeg eller 4-åringen liker pannekaker noe særlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 07:56   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekakeprat

Fleskepannekaker! *drømme* Røren må i panna først, før en legger baconet oppå. Eller rett og slett ha det ved siden av.

Men det er også sinnsykt godt med pannekaker med smør/sukker på, som rulles til en pølse, og så har jeg på en god klatt rømme på! :sikle:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 08:08   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekakeprat

Fleskepannekaker er utrolig godt. På en god annenplass kommer pannekaker rullet sammen med jordbærsyltetøy. Pannekaker skal alltid rulles sammen -noe annet reduserer smaken.
På en tredjeplass kommer pannekaker med blåbærsyltetøy, og på en god fjerde; pannekaker med sukker -bare sukker.

Pannekaker er godt.
Ja, med mindre man satser på å bestille pannekaker i Frankrike og ender opp med pannekaker fylt med en voldsomt stinkende ost.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:56   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekakepoll

Poll på plass!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:02   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekakeprat

Det varierer mellom sukker, blåbærsyltetøy, tomatsuppe, bacon og lønnesirup. Gjerne med is også, men det glemte jeg å krysse av for.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:04   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Vi har nesten alltid tomatsuppe først. På selve pannekakene liker jeg aller best bringebærsyltetøy OG sukker på en gang , men det hender det slenger litt lønnesirup eller blåbærsyltetøy innimellom også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:05   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Pannekaker skal IKKE være av det sunne slaget. Melet kan KUN være hvetemel. Også skal de serveres med bacon og sukker. Egentlig skal det ikke være bacon, men urøkt flesk, men det er så vanskelig å få tak i. Gjerne med ertesuppe ved siden av, men siden det bare er jeg som spiser det i heimen, så blir det heller sjelden.

Stefaren min bruker alltid potet til pannekakene. Han fnyser av oss som vil ha flesk og sukker, som om hans kombinasjon er så utrolig mye bedre, liksom ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:12   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Vi serverer pannekaker med sukker, bacon og blåbærsyltetøy. Selv foretrekker jeg bacon og sukker. Synes det er kjempegodt.

I tillegg er det viktig å drikke melk til pannekaker. Det blir ekstra godt da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:15   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Har vi pannekaker til middag blir noe av det fine melet byttet ut med noe grovere og vi spiser enten fyllte pannekaker med kjøttsaus som er rullet sammen, lagt i form og gratinert i ovnen, eller med syltetøy (bringebær eller blåbær) eller ost.

Dessertpannekaker lages kun på fint mel, stekes løvtynne og spises med friske bær, melis og sjokoladesaus. Gjerne sjokoladesaus med appelsinlikør i. Og lønnesirup på.

Vi bruker sjelden suppe til, men min grandtante serverte alltid ertesuppe først.

Fleskepannekaker syns jeg er skikkelig ekkelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:22   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Blåmann er utrolig flink til å lage pannekaker. Jeg liker dem best litt lite stekt og med sukker på. Ellers bruker jeg jordbær- eller bringebærsyltetøy (og gjerne sukker i tillegg). Vi har som regel suppe først - det kan være hvilket som helst slag. Sist var det fiskesuppe.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:23   #17
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekakeprat

Pannekaker lages vanligvis i langpannen i ovnen. Mye grovt mel og gjerne en banan eller to i røren også. Spises med smør og syltetøy. Gidder ikke stå å steke pannekaker i stekepannen. *lat*

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:30   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Pannekaker lages vanligvis i langpannen i ovnen. Mye grovt mel og gjerne en banan eller to i røren også. Spises med smør og syltetøy. Gidder ikke stå å steke pannekaker i stekepannen. *lat*

Har du oppskrift?
Hørest ut som en spennende variant.

Jeg har blåbærsylte eller sukker på mine, gubben bruker sirup eller evt. bacon til. Når jeg var liten hadde vi rabarbra suppe til pannekakene (eller før).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:33   #19
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Pannekakeprat

Tykke fleskepannekaker med fruktsuppe ved siden av Nam nam

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:33   #20
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Jeg liker pannekaker med sukker og bacon. Da orker min mann knapt se på meg mens jeg spiser.

Jeg synes det er godt med pannekaker laget med grovt mel og revne gulerøtter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no