Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva gjør du i fht vannflasker?
Kjøper ny flaske når den gamle er tom 12 7,69%
Skyller flasken med vann og fyller den igjen 83 53,21%
Vasker flasken og fyller den opp igjen 25 16,03%
Desinfiserer flasken og fyller den opp igjen 2 1,28%
Bruker Siggflaske el. og skyller den før den fylles 2 1,28%
Bruker Siggflaske el. og vasker den før den fylles 6 3,85%
Bruker Siggflaske el. og desinfiserer/koker den før den fylles 0 0%
Bruker Siggflaske og vasker/skyller og legger i frysen 1 0,64%
Bakterier schmakterier...Immunforsvaret trenger noe å jobbe med 15 9,62%
Jeg drikker bare Pepsi Max 10 6,41%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 15:05   #21
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg stemte "kjøper ny", men det stemmer ikke helt.
Jeg liker av en eller annen grunn ikke å drikke vann fra flaske, så det er svært sjelden jeg kjøper det. På jobben har jeg glass stående som jeg fyller opp etter behov (og vasker med vann og zalo innimellom).

Podens flaske(r) vaskes i oppvaskmaskin.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:08   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Her mangler det valg.

Jeg bruker Sigg-flaske og vasker den etter at den er tømt, ikke før den fylles. Det er en forskjell. Den står ikke uvasket i flere dager for så å vaskes før jeg fyller den.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:22   #23
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Hvor kjøper dere disse sigg-flaskene?
Har aldri hørt om dette før jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:23   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Barnet har Siggflaske (vaskes daglig). Jeg foretrekker boblevann. Bris, Farris, Champagne - you name it.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:24   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Sportsbutikker. Jeg har ikke Siggflasker da. Som den nevrotiske, bakteriehysteriske hønemoren jeg (tydeligvis) er vil jeg ikke ha metallflasker, etter at en av dem vi hadde oksyderte eller noe inni.

Så nå har vi noen i hardplast som tåler alt, og ikke avgir smak.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 03-09-07 kl 15:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:26   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hvor kjøper dere disse sigg-flaskene?
Har aldri hørt om dette før jeg.

Det er sånne aluflasker.
Du har helt sikkert sett dem!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:44   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Har som regel med siggflaske til jentungen, den skylles som regel før den fylles når den er tom, og innimellom vaskes den. Drikketuten vaskes oftere da. Den slenger jeg i maskina. Har vi glemt den kjøper jeg ei flaske ute. Denne kastes/pantes når den er tom.

Til meg selv hverken tar jeg med eller kjøper vann. Får i meg det jeg trenger ved å drikke av glass hjemme eller med det jeg drikker til måltidene. Utenom når jeg trener eller når det er ekstremt varmt. Da bruker jeg ei sigg- eller nalgeneflaske som jeg skyller mellom hver gang, og vasker en gang i mellom.

Krysset av på siggflaske som skylles før den fylles, men jeg vasker den selvfølgelig av og til også. Men ikke nødvendigvis hver gang den er tom.
Jeg kan ikke si jeg er spesielt bekymret for bakterier med andre ord.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-09-07 kl 18:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:58   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg skyller som regel, men vasker av og til før jeg fyller opp igjen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 16:47   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Poden har Siggflasker, og jeg bruker Imsdalflasker som jeg gjenbruker i 3-4 dager uten vaskings.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 17:26   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Som sagt i en annen tråd, etter at min venn som jobber med slikt fortalte meg at 30 min. etter første slurken av en ren vannflaske med rent vann i, er flasken full av bakterier, så vasker jeg flaskene godt flere ganger i uken. 10 sekunder med såpe er bakteriedrepende.
Men kjøpe ny hver gang er høyst miljøfiendtlig, så jeg bruker hver flaske lenge, stort sett til jeg glemmer den en sted.
Men litt bakterier får jeg klart i meg hvis jeg skal unngå å vaske de flere ganger hver dag, og det gidder jeg ikke. Så jeg er ikke så nøye med meg selv, imunforsvaret skal jo også boostes.
Men til avkommet er jeg nøye, Sigg flasken hennes vaskes hver dag, og da er den bare brukt en gang.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 17:35   #31
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Vasker flaskene daglig her i huset. Drikker ikke imsdal lenger, så det blir flasker som går i oppvaskmaskinen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 17:35   #32
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Inspirert av denne tråden skylte jeg farrisflasken min med tevann fra automaten – mot normalt bare under springen – før jeg fylte på kaldt vann igjen. Det tok nok knekken på bakteriene for de kommende ukene tenker jeg.

Ben "føler seg tryggere og friskere allerede" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 03-09-07 kl 17:40. Årsak: staveflei
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:01   #33
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

skyller av og til, mest :bakteriersmachterier: Sjelden eller aldri syk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:01   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg bruker forhenværende brusflasker (har en hang til Cola Zero) som jeg skyller med vann og gjenbruker på ubestemt tid. Det blir vel kanskje mest bakterier-schmakterier. Jeg er kjernesunn og har veldig bra immunforsvar.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:02   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg bruker flaskene igjen og igjen. Skyller eller vasker.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:39   #36
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Litt for glad i PepsiMax, jeg.

Men drikker vann endel også. Jeg skyller flasken og bruker den om igjen et par tre ganger før jeg panter og kjøper ny.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:46   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Oisann! Jeg er nok megasløv for jeg kjøper Powerade 1/2liters flaske og fyller opp med vann hver morgen. Skyller kun i kaldt vann og bruker omatt og omatt... magen er fin, den selv om vi er hjemme i dag fordi lillebror har magesyke.. hehe.

Er supernøye med storebror sin flaske da. Han har begynt på skole og har hver dag med en sånn blå metallflaske som navnet hans står på. Sikkert sånn SIGG flaske som er nevnt. Den vasker vi i oppvaskmaskinen hver dag sammen med tuten. Lillebror sin flaske vaskes også hver dag i oppvaskmaskinen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:09   #38
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Litt for glad i PepsiMax, jeg.

Men drikker vann endel også. Jeg skyller flasken og bruker den om igjen et par tre ganger før jeg panter og kjøper ny.

Jeg også.
Guttenes flasker vasker jeg før bruk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:31   #39
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg er en gris, jada. Mine treningsflasker har aldri sett en vaskekost, men det hender jo de fyser til is i dem i bilen om vinteren
Vannflaska på jobben kaster jeg sånn hver 14. dag. Kjøper nok mer vann enn hva bra er også, men jeg elsker Imsdal med pæresmak, og drikker ikke brus.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:39   #40
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Ja vi har vist sigg-flasker (aldri hørt om det før). Bruker den ikke så ofte synes det er så kjedelig å skru av og på korken. :ekstremtlat:

Stemts for skyller og fyller på. Det gjelder min egen.
Guttens går i vaskemaskinen innimellom (ikke etter hver gang den er i bruk, men ganske ofte).
Panter flaskene og kjøper nye når det er på tide, evt når jeg har glemt å ta den med en dag.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no