Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

[8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-21, 15:28   #61
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg har bare fått en tredjedel av barna min mor til sammen har klemt ut av seg. Og halvparten av hva mine ekssvigers har. Jeg var egentlig bestemt på tre, men så skilte jeg meg. Og var bare ikke klar for noen ny mann i mine fruktbare år. Jeg er nok fruktbar enda, men anser meg selv for å blitt frakjørt av toget likevel.

Så hva som skulle fått meg til å få ett til barn akkurat nå? Uflaks.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:30   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Så alle er enige om at ikke staten kunne gjort noe for å vippe dere over på flere barn?

Kontanttilskudd? Gratis bil? Gratis barnehage og SFO? Et ekstra års permisjon som kunne tas ut som deltid i hele førskolealderen? Ettergitte studielån? Skattefradrag? Husmorvikarer?

Det er mye staten kunne ha gjort for å gjøre det enklere hvis jeg hadde fått et barn til selvsagt, men i tillegg måtte jeg hatt lyst på en til. Og det har jeg på ingen måte. Jeg var skikkelig fed up av baby- og småbarnsmas etter tvillingene, og har ingen følelsesmessige behov for å oppleve det igjen. Hadde jeg blitt uplanlagt gravid så hadde jeg selvsagt greid det, jeg hadde nok ikke tatt abort. Men jeg måtte gått igjennom en lang og tung mental prosess før jeg hadde greid å se det positive i det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:31   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så hva som skulle fått meg til å få ett til barn akkurat nå? Uflaks.

Ja, eller det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:34   #64
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så hva som skulle fått meg til å få ett til barn akkurat nå? Uflaks.

Samme her, akkurat nå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:36   #65
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg ønsket meg aldri barn, så jeg har fått 2 mer enn jeg planla. Jeg ble gravid ganske uventet med nr 1(jeg hadde nemlig fått beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid, isåfall måtte det være prøverør e.l), når jeg først hadde fått en tenkte jeg at det var likegreit at han fikk et søsken.

Så jeg tror egentlig ingenting kunne vært gjort for å få flere barn, og det er for sent nå uansett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:41   #66
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er for øvrig ikke få forhold jeg kjenner til, der kvinnene vil ha barn en god stund før mannen ønsker det samme. Så Erna må gjerne snakke til menn også.

Vet du, det tror jeg faktisk er et viktig poeng. Min mann var totalt uinteressert i å få barn nummer to (for ikke å si tre), men "ble med på det" etter en stund. Jeg tror kanskje at tilrettelegging og kommunikasjon mot ham hadde gitt vel så gode resultater.

- utvidet permisjon, med full fleksibilitet
- husmorvikar med avlasting i hjemmet
- mulighet for barnepass et par ganger i året
- utvidet fradrag for barnepass og utvidet barnetrygd for barn nr 3, 4, 5

hadde nok i så fall vært argumenter som hadde gått hjem her.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:43   #67
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Rent bortsett fra en tidsmaskin?

- lavere ventetid for adopsjon. Sistemann tok over 4 år og det var en ekstrem psykisk belastning, særlig de siste 13 mnd hvor vi egentlig kunne få telefonen hvilken dag som helst - og ikke fikk den.

Jeg har en arvelig sykdom med 50% sjanse for videreføring. I tillegg til kraftig allergi (som også han jeg ville ha fått disse barna med, hadde). For meg var det fullstendig uaktuelt å føde barn selv (tette eggstokker og dårlige egg gjorde jeg uansett måtte hatt prøverør).

Jeg er veldig fornøyd med de to ungene jeg fikk.

Dont’t get outnumbered by your kids.

Dessuten er der ekstremt navlebeskuende å si det må fødes flere nordmenn - der er jo totalen barn i verden som betyr noe, og sånn i et miljøperspektiv er jo det å få flere barn noe av det minst miljøvennlige man kan gjøre. Man må heller flytte om på de som allerede finnes på jorden.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:50   #68
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Det toget har nok gått. Men den gang da, da måtte det blitt bedre helse slik at et evt tredje barn ikke ville ha tatt livet av meg eller bli født så tidlig at det ville fått spesielle behov. Jeg ble direkte frarådet flere barn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:58   #69
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Tidligere utredning av ufrivillig barnløshet er nok den største faktoren. Jeg har tre barn, så Erna er sikkert fornøyd med meg. Men jeg hadde gjerne sluppet alle spontanabortene og kommet igang raskere. Med tanke på hvor greie svangerskap jeg har hatt til tross for at jeg har vært betegnet som høyrisikogravid hver gang, hadde noen sikkert klart å lure meg til et fjerde barn om jeg hadde vært yngre.

Jeg er også med Serafin om barn uten diagnose. Jeg har én og det har vært veldig slitsomt, men har gått stort sett greit. Jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre samme jobben igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 16:00   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Vi kunne jo henta noen flere barn fra Moria da. Eller Jemen. Eller Syria. Hvis hun er så desp liksom. Eller det er kanskje ikke sånne barn Erna er ute etter?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 16:01   #71
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Feil type barn, det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 16:06   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Eg er sjølvsagt drømmedama til Erna med mine fire born. Men fleire? Neppe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 16:08   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Så alle er enige om at ikke staten kunne gjort noe for å vippe dere over på flere barn?

Kontanttilskudd? Gratis bil? Gratis barnehage og SFO? Et ekstra års permisjon som kunne tas ut som deltid i hele førskolealderen? Ettergitte studielån? Skattefradrag? Husmorvikarer?

Jeg ønsker meg flere barn og det er for tiden en aldri så liten sorg at det neppe blir slik. For vår del er det mye staten kunne gjort for å øke sannsynligheten for at vi fikk flere barn:

- garantert barnehageplass der vi bor når permisjonen var over
- lenger permisjon (og jeg sier ikke at vi ikke har en vanvittig bra permisjon i Norge, men den er likevel for kort for meg)
- mer fleksibel permisjon (f.eks. mulighet til å ha deltidspermisjon frem til barnet er 2) som enklere kunne endres på kort varsel
- boligprisene slik at vi hadde hatt råd til større bolig (neida, jeg MÅ ikke bo i Oslo, men det er viktigere for meg å bo i Oslo enn det er å få flere barn)
- fast jobb fremfor idiotisk regelverk som gjør at en ferdig utdannet lektor kan drive ordinær undervisning i ordinære klasser på ordinære skoler midlertidig under dekke av "midlertidig behov" som i praksis gjør at man er på et fuckings fire år langt jobbintervju

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 16:10   #74
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg er enig med Maverick og Milfrid: enklere og raskere adopsjon/ sørge for å ivaret de barna som allerede er født. Noen familier blir rett og slett for gamle i prosessen til at de kan ta i mot barn når det blir deres tur. Og ikke minst god og helhetlig ivaretakelse av barn og familer med særskilte behov. Det er ikke særlig god reklame for "flere barn til Erna" når vi ser hvor utilstrekkelig hjelp disse familiene får.
For vår del ønsket vi oss et tredje barn, men måtte stikke fingeren i jorda og erkjenne at vår kapasitet var ikke tilstrekkelig til enda en baby, kombinert med de to vi hadde og krevende karrierer. Tid og overskudd var det utgjørende for vår del.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 17:17   #75
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg kunne nok fått et barn til uten at ønsket har vært intenst - har mannen hatt mer iboende omsorgsevne, så har det kanskje vært mer aktuelt. Han er en super pappa, altså - men det er mye som falt på meg. (Evt som jeg tok på meg) - nå skal det sies at mine «barn-nummer-tre-blaff» har vært korte. På tross av latterlig enkle svangerskap og fødsler, har psyken min vært frynsete i svangerskapene.

Ingenting som Erna kunne gjort, men synes at småbarnsforeldre har større utbytte av 6.ferieuke enn 60-åringene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 17:18   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Hva skal til for min del? Et mirakel.

Bare tanken på å få et barn nå, gjør at jeg får litt panikk, men siden jeg er 51 år og på god vei inn i overgangsalderen, og jeg i tillegg har et ikkeeksisterende sexliv, føler jeg meg bra trygg på at det mirakelet går forbi meg med god margin.

Skulle vi dog hatt en tidsmaskin... Mannen og jeg var enige fra helt i starten av forholdet at vi ønsket oss to barn, og det fikk vi. Vi fikk veldig mye barn med minstemann, noe som gjorde at vi valgte at mannen steriliserte seg etter at han var kommet til verden. Det hadde vært en katastrofe for både familie og parforhold om vi skulle fått et barn til å ta vare på i det kaoset vi levde i både fysisk og psykisk da vi hadde Lillemann. Ja, vi fikk hjelp og støtte nærmet kasta etter oss, i et omfang andre bare kan drømme om, vi trakk virkelig vinneloddet med tanke på kommune å bo i når man får et barn med så store utfordringer som Lillemann hadde,men nei, det hadde på ingen måte gått bra om vi hadde fått et barn til.

Jeg er utrolig glad vi var så samstemte på at to barn var nok for oss, og at Lillemann kom sist, for da sitter vi ikke igjen med vemodet og savnet etter barnet-/barna vi aldri fikk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 08-03-21 kl 19:21.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 17:24   #77
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Mannen hadde en datter på 9år da jeg traff han. Hun var hos oss annenhver helg og halve uka andre uka så jeg ble kastet tidlig inn i oppdragerrollen. Alt dreide seg om henne og vi lekte og gjorde barneaktiviteter fra første stund jeg ble kjent med de.
Hun var alltid med når vi fikk eldste og bodde hos oss fast da minsten kom så føler at vi har hatt 3 barn store deler av samlivet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 19:08   #78
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg har født fem, mistet det ene og har tre fosterbarn. Så vi har sju som skal følges opp i større eller mindre grad (de eldste er 21, 25 og snart 28 så de er heldigvis relativt selvgående). Flere egenfødte blir det ikke, men kan nok finne på å ta i mot et fosterbarn eller to til litt på sikt.

Hvis jeg hadde hatt en tidsmaskin ville jeg uansett ikke fått flere egne barn. Orker ikke tanken på flere graviditeter.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 19:10   #79
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Reinnsettelse av livmor må til for min del

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 20:35   #80
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Eg tenker eigentlig at få barn per kvinne er eit symptom på at likestillinga har komt ganske langt. Vi har mulighet til å realisere oss sjølv og derfor velger vi i stor grad det framfor å få mange barn. Eg ønska meg tre barn og har fått det. Kunne absolutt ikkje tenkt meg fleire uansett kva slags tilrettelegging staten hadde gitt både praktisk og økonomisk. Sånn hadde det vore om det opprinnelige ønsket var to barn også. Eg ønsker rett og slett å ha litt tid til meg sjølv. Og seks-timers dag vil eg ikkje ha! Likar jobben min og ønsker ikkje å jobbe mindre.
Norge har allereie veldig gode permisjonsordninger og gode arbeidsvilkår for barnefamiliar samanlikna med andre land. Så eg trur ikkje det er der skoen trykker!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no