Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 19:59   #141
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

En venninne sier fremdeles "omløbere".

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:01   #142
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg sier forresten også overforsvømmelse.

Min farmor var fra Ålesund, avholdskvinne, men veldig glad i brusen Sprite. Uttalt rett fram, på norsk, med kraftikg Ålesunds-R.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:44   #143
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Og på tirsdager ser man Grey's atonomy.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:54   #144
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Da jeg var liten, snakket jeg om tippepukonger.

Me too!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.



Jeg sier nok noe feil, jeg også, men irriterer meg likevel over slike ord: Ekspresso (for ikke å snakke om kafé laté!), gelantin, triologi og forhåndsregel. :grøss:

Disse grøsser jeg over også!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:00   #145
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.


Jeg sier vistnok Sudoko. Tunga mi vil absolutt ikke være med på sudoku.

Og jeg sier Soduko

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:05   #146
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Det tok ganske mange år før jeg fant ut at det ikke het oljeuhyre....
(fant det ut for et par år siden... )

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:16   #147
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det tok ganske mange år før jeg fant ut at det ikke het oljeuhyre....
(fant det ut for et par år siden... )

Hæhæ! Så hver gang det regnet sprang Mams inn i kottet for å ikke bli tatt av de skumle oljeuhyrene

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 21:48   #148
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Mange gode ord i denne tråden her!

Hun som er gift med pappaen min liker å ta litt insjinativ (initiativ), og så har jeg ei venninne som sa hun skulle ta et par fag som prevantist for å forbedre karakterenen!

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:23   #149
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg tar aldri feil.

Bortsett fra når man skal sette ord sammen til uttrykk, da.

(Hjemmets lune vrede. Å havne på skråplanet. (Planet som i Saturn, f. eks. ) Lusa på gangen. (Gangen som i entréen.) )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:44   #150
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tar aldri feil.

Bortsett fra når man skal sette ord sammen til uttrykk, da.

(Hjemmets lune vrede. Å havne på skråplanet. (Planet som i Saturn, f. eks. ) Lusa på gangen. (Gangen som i entréen.) )

Og når man har fått skjegget fullt av postkasser, som jeg sa i går - og min svigermor ble litt i stuss og sa at "det heter da vel ikke det??"

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:43   #151
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Persenning istedetfor presenning.. Må tenke meg om hvergang jeg skal bruke ordet...

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:57   #152
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

En klassiker er Hennig Olsen. Det heter ikke Henning Olsen. Jeg startet en spørreundersøkelse angående Hennig Olsen i et annet forum en gang, og da viste det seg at kun 19,48% alltid hadde brukt riktig navn.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Rørleggeren som skulle montere oppvaskmaskin i hytta til foreldrene mine ble oppriktig forbauset da han skjønte at det ikke het koppvaskmaskin. Jamen, den vasker jo kopper..?

Var han fra nordre deler av landet? En tidligere kollega av meg sa "kopphandukka" til kjøkkenhåndkler. Jeg digger det ordet.

Jeg får skikkelig dårlige vibber av "fotokamera" og "overigår".

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:01   #153
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En klassiker er Hennig Olsen. Det heter ikke Henning Olsen. Jeg startet faktisk en spørreundersøkelse angående Hennig Olsen i et annet forum en gang, og da viste det seg at kun 19,48% alltid hadde brukt riktig navn.

Jeg fikk vondt i petimeteret da voiceoveren i en reklame for en ny is fra Hennig Olsen snakket om "HenniNg Olsen" (og i tillegg "sjirsebærsaus", men det er en annen diskusjon) ...
Jeg mener, når man faktisk reklamerer for et produkt, burde man da i det minste klare å uttale navnet på produsenten riktig?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:09   #154
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En klassiker er Hennig Olsen. Det heter ikke Henning Olsen. Jeg startet en spørreundersøkelse angående Hennig Olsen i et annet forum en gang, og da viste det seg at kun 19,48% alltid hadde brukt riktig navn.



Var han fra nordre deler av landet? En tidligere kollega av meg sa "kopphandukka" til kjøkkenhåndkler. Jeg digger det ordet.

Jeg får skikkelig dårlige vibber av "fotokamera" og "overigår".



Jeg har sagt Henning, og har lært noe nytt nå, hehe.

Jeg sier overigår eller i forgårs, samt kopphånduk. Hva er så rart med kopphåndduk, egentlig?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:11   #155
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg har sagt Henning, og har lært noe nytt nå, hehe.

Jeg sier overigår eller i forgårs, samt kopphånduk. Hva er så rart med kopphåndduk, egentlig?

Jeg har ikke sagt at det er noe rart med kopphåndduk? Jeg henviste til koppvaskemaskin. Jeg synes ordet blir festlig med skikkelig heftig dialekt fra langt nord.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:12   #156
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg har sagt Henning, og har lært noe nytt nå, hehe.

Jeg sier overigår eller i forgårs, samt kopphånduk. Hva er så rart med kopphåndduk, egentlig?

Ingenting - om man er nordfra, som vi.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 28-01-08 kl 00:25.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:17   #157
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Okey, da forstår jeg. ja, det kan være noen festlige uttrykk nordpå. Nå så jeg plutselig for meg kopp-hånd-dukke. Altså ei hånddukke oppå koppen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:21   #158
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg må konsentrere meg for ikke å si krokranis og jeg sliter skikkelig med navnet til en kamerat, for han heter jo ikke Rolf Harar...

Ellers blir vi farget av guttene, og jeg kan ikke lenger si annet en Star Wash, Dasj Vaider, og skurken i Utrolige heter Bongo Jash.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:26   #159
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Kom på at svigermor alltid drar på abboteket når hun trenger medisiner og moren til en venninne som låner bøker på bikloteket.

Her i byen er det en bar som heter Abboteket

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:29   #160
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Da jeg var liten var jeg veldig redd for vannpyramider! (Vampyrer)

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010

Sist redigert av Ekorn : 28-01-08 kl 00:37. Årsak: skriveleif
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no