Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 22:00   #101
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kål og fennikel kan fryses bare det forvelles først. Stek i litt olje eller smør og frys ned. Men kål har LANG holdbarhet, altså. Ingen grunn til panikk. Kål er også knall i salat sammen med eple, appelsiner, rosiner, kanskje nøtter og litt juice som dressing.


Ok, skal unngå kålpanikk og heller se det litt an (men kålen fyller hele den ene grønnsaksskuffen min *trenger nytt kjøleskap*).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:20   #102
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

"kålpanikk", herlig ord!
"Jeg fikk bare HELT kålpanikk, altså!"

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:19   #103
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg også vil ha kasse på døren.

Endelig er vi litt landfaste og har mulighet til å få kasse på døren.
Fikk første på torsdag.
Veldig fornøyd med den iallefall, mandarinene som var oppi var utrolig gode, de gikk ned på høykant.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror jeg ville prøvd ratatouille neste gang jeg fikk aubergine, om jeg var deg.

2 ss olje
2- 3 fedd hvitløk
2 løk rød eller gul
1 stk. grønn squash

1 aubergine i biter
2 stk. rød paprika eller et glass med hermetiske skinnfrie
½- 1 ts salt (smak)
½ ts pepper

1 ss sukker (brunt)
1 boks hermetiske tomater
Friske eller tørkede urter; rosmarin, basilikum, timian er veldig provence


Ha olje i en kjele og tilsett hvitløken. La den surre litt før du tilsetter grønnsakene. La alt surre litt før du heller over de hermetiske tomatene. Rør forsiktig av og til mens retten småputrer i ca. 15 minutter. Smak til med krydder.

Glitrende tilbehør til lam eller hva som helt. det er supergodt!

Kan denne lages uten aubergine, liker ikke den den er også krysset av for skal aldri ha listen min. Bør jeg evt erstatte den med noe annet i oppskriften?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no