Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I kategorien "har du en mann som..."

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 22:08   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Teomannen er en av de flinkeste (hobby)kokkene jeg vet om. Han lager alltid maten, og han liker ikke ferdigmat, så vi spiser alltid mat som er laget fra grunnen av. Han er skikkelig flink både på hverdagsmat og på skikkelig avansert selskapsmat.

Kan bekrefte at Teofelia snakker sant! *Litt misunnelig på den mannen der*

Mannen er helt OK til å lage hverdagsmat. (Les: steke pølser og lage tilbehør) Ellers er han flink til å lage lasagne + skinkebiff. Noen mesterkokk er han dog ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:09   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Det hender at gubben lager mat, men det er IKKE gourmetmat på bordet da.
Da er det de enkleste retter gitt.

Det hender han glimter til medlitt mere krevende ting da, det skal han ha.

Vi har vært sammen i 18 år og i løpet av de årene har han bakt 1 heeelt gang.
Det var faktisk i år, da kom jeg hjem til nybakte muffins på bursdagen min.
(det var posemuffins da)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:14   #43
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Helten er god til å lage mat! Og eksperimenterer ofte. Det er ofte han som lager middager når vi har gjester.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:16   #44
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

For en dum tråd!










Så for å svare på spørsmålet, nei - mannen min lager ikke mat

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:24   #45
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

For en dum tråd!










Så for å svare på spørsmålet, nei - mannen min lager ikke mat

Heeeelt enig! Ikke mye skjebnesfellesskap her i gården nei.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:26   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Far kan lage mat, men er ikke spesielt raffinert.
Det går mye i pølser

Men han er flink til å hjelpe til og flink til å utføre ordrer

Og han er en fantastisk flott fyr å lage mat til, han smaker og spiser alt og er raus med komplimentene.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:31   #47
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Han lager grei nok hverdagsmat etter et beskjedent repertoir et par dager i uken, og så har han noen signaturretter han varter opp med en og annen søndag. Ovnsbakt laks er han god på, og lammesteken han serverer er snadder. Og det er alltid han som står for fårikålen.

Det er stort sett jeg som lager den varierte hverdagsmaten, og det er jeg som lager de mislykkede og noen ganger vellykkede eksperimentmåltidene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:50   #48
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann er en racer på å lage mat. Han har også fått meg til å tørre å lage middager. Vi har kjørt oss litt fast på maten i og med at det er matrestriksjoner i huset, så vi har sluttet å bake brød. Men kjøpebrødene er ganske gode de også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:08   #49
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min mann er virkelig sjanseløs på kjøkkenet. Dessverre.

Han er også lite motagelig for gode råd, tips og vink fra meg siden han selv er rett så fornøyd med resultatene av egen kokkelering. Pasta serveres med oppskjærte Gildekjøttkaker og en klatt dolmio tomatsaus for eksempel ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:19   #50
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

han klarer å lage grandi, pølser og pomm fri. Så det er jeg som lager mat her. Til gjengjeld gjør han alt det andre husarbeidet - grei deal syns nå jeg

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:38   #51
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jeg har en mann som er veldig flink til å lage mat. Det hender folk sier at han burde åpne eget spisested.

Akkurat nå nyter jeg nybakte, lunkne rundstykker med gresskarkjerner og linfrø.

Det er som regel han som lager middag hos oss.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:29   #52
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Bill mrk. Drømmer om kokkekjæreste...

:har kokkemann:

Min mann er kokk. Kjøkkensjef på en hotellrestaurant, faktisk. (Stolt av gubben min. ) Han har kommet opp med hele konseptet, og alle menyer osv. Han har også vært med i noen konkurranser, og jobbet litt histen og pisten med "kjente" kokker. Han er kort sagt veldig flink i yrket sitt.

Hjemme derimot. Her går det gjerne i grandiosa, pommes frites, posemat, og den ultimate favoritten: Brødskive med nugatti!

Han er altså veldig flink til å lage spennende gourmetmat, men jeg får sjelden glede av det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:33   #53
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Min kjære er baker, så på det området er han flinkere enn meg
Når det gjelder gjærbakst

Når det gjelder middag er han ikke veldig flink eller oppfinnsom
Jeg blir mildelst talt litt småsur når jeg har en av mine lange på-kontoret-i-oslo-dager og må lage middag når jeg kommer hjem

Dersom jeg har satt frem alt på forhånd og tegnet og forklart går det greit.
Skal han lage saus har han ennå ike skjønt poenget med kraft for å få smak etc etc
Vann duger lik egodt for han som kraft, og det smaket pyyyy....

Men, han har så mange andre gode sider at det spiller igrunne ikke så store rollen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:35   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Mannen min er en utmerket kokk. Maten han lager er helt fantasktisk.

MEN ..... den tar så inni hampen lang tid å lage. Det skal være så mye fancy tilbehør, og det skal alltid være så avansert. Kjøkkenet ser helt bomba ut etterpå (noe jeg har bestemt at han får rydde opp i selv). Jeg blir helt matt, og veldig mett.

Så det blir mest til at jeg står for hverdagsmaten og så lager han de gode middagene på de dagene hvor vi har nok tid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:45   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Jeg har en mann som liker å lage festmat, men hater hverdagsmaten. Han er flink når han er inspirert, men heller middelmådig når han "må". (hvis jeg er på jobb en ettermiddag, kan han finne på å ta med seg barna til den lokale varianten av McDonalds både titt og ofte )

Men når det kommer til søndagsmiddager eller selskapsmat er han min ener og det kan jeg igrunnen leve godt med.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:46   #56
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ja, jeg har en mann som er flik til å lage mat. I ukedagene lager han (god)middag ca halvparten av dagene og jeg de resterende. I helgene og til fest tryller han frem de deiligste retter

Bill mrk "mett, tjukk og fornøyd"

Kunne ikke sagt det bedre selv. Det jeg må påpeke er at det tar atskillig lenger tid å rydde opp etter ham i kjøkkenet enn etter meg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:19   #57
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Far kan lage mat, men er ikke spesielt raffinert.
Det går mye i pølser

Men han er flink til å hjelpe til og flink til å utføre ordrer

Og han er en fantastisk flott fyr å lage mat til, han smaker og spiser alt og er raus med komplimentene.

Kjenner meg igjen.

Min manns reportoar er kanskje litt mere raffinert enn din da gulletFor han kan lage Chilli con carne (Den er god) Fårikål og en type pastasaus (Med bønner, bacon og kjøtt) men skal han lage mat så trenger han hele dagen og ofte ender det med at jeg tar over pga sult

Han er superflink til å bake brød/boller de få gangene i året han gjør det for der også bruker han laaaaaang tid på å planlegge og å gjennomføre. Typisk forsker.

Når han holder på så er han svært ryddig. Det skal han ha.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:53   #58
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kategorien "har du en mann som..."

Ja, her kan jeg skryte. Sambo har hovedansvar for middagslaging hjemme hos oss. En arbeidsdeling som stammer fra en teit krangel om hvem som gjør mest. I dag er klimaet godt, så vi hjelper til der det trengs - men på middagsfronten er han en god husfar.

Han er en utmerket helge og hverdags-kokk! Lager god mat fra bunnen av, men til hverdags jukser vi rett som det er begge to.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no