Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tørker du benken når du har laget mat?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Tørker du benken etter du har laget mat?
Ja, selvsagt! 102 66,67%
Noen ganger/ kommer an på hva slags mat jeg har laget 49 32,03%
Nei, hva skulle det være godt for? 2 1,31%
Kun ved mat laget av brokkoli 0 0%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 21:11   #81
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Blir det ikke smuler hos dere? Jeg hater smuler.

masse smuler. jeg driter i smuler.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:22   #82
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Blir det ikke smuler hos dere? Jeg hater smuler.

Jeg har fullstendig smuler-på-benken-fobi. Helt på OCD-nivå. Gjett om jeg sleit da jeg bodde i kollektiv med ni stykker.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg tørker over benken i løpet av en dag, men det er helt klart mange. Jeg er ikke spesielt sølete, men det blir jo smuler, løkskallbiter, vannsøl, sprut fra gryta og stekepanna, smør fra unger som legger kniven på benken, klin fra unger som legger bananskallet på benken etc etc etc. Når folk sier at de ikke tørker av benken hver dag tenker jeg at de umulig kan spise mat hjemme.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:29   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Jeg tørker av benken mellom 10 og 30 ganger en normal dag. Har jeg ikke tørket har jeg ikke vært hjemme. Jeg beundrer dere som ikke søler, hos oss søles det noe innmari. Men mulig de som ikke søler er de samme som mener at det er ryddinga som tar tid, ikke vaskinga.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:30   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har fullstendig smuler-på-benken-fobi. Helt på OCD-nivå. Gjett om jeg sleit da jeg bodde i kollektiv med ni stykker.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg tørker over benken i løpet av en dag, men det er helt klart mange. Jeg er ikke spesielt sølete, men det blir jo smuler, løkskallbiter, vannsøl, sprut fra gryta og stekepanna, smør fra unger som legger kniven på benken, klin fra unger som legger bananskallet på benken etc etc etc. Når folk sier at de ikke tørker av benken hver dag tenker jeg at de umulig kan spise mat hjemme.

Jeg er helt lik deg. Nøyaktig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:35   #85
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er ikke spesielt sølete, men det blir jo smuler, løkskallbiter, vannsøl, sprut fra gryta og stekepanna, smør fra unger som legger kniven på benken, klin fra unger som legger bananskallet på benken etc etc etc. Når folk sier at de ikke tørker av benken hver dag tenker jeg at de umulig kan spise mat hjemme.

Eventuelt at de både lager og spiser mat, men ikke blir så stresset av litt smuler eller noen vanndråper at de synes det er nødvendig å vaske umiddelbart. (Jeg børster sammen og kaster f.eks. løkskallbiter, enten med hendene eller litt tørkepapir, men føler ikke at benken blir så skitten av slikt at det er nødvendig å vaske den.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:40   #86
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Løkskallbiter, bananskall og skitne kniver på kjøkkenbenken?

Vannsøl tørker av seg selv, sprut fra gryter tørker jeg opp, men det er sjelden det skjer egentlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:47   #87
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eventuelt at de både lager og spiser mat, men ikke blir så stresset av litt smuler eller noen vanndråper at de synes det er nødvendig å vaske umiddelbart. (Jeg børster sammen og kaster f.eks. løkskallbiter, enten med hendene eller litt tørkepapir, men føler ikke at benken blir så skitten av slikt at det er nødvendig å vaske den.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:50   #88
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

jeg mistenker skilpadda for å ha for tørr løk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:53   #89
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

jeg mistenker skilpadda for å ha for tørr løk.

Skal løkskallet være vått og skittent, mener du?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:56   #90
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skal løkskallet være vått og skittent, mener du?

Da kan man jo tørke av det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:59   #91
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Vi skal forresten spise frokost, lunsj, middag og kvelds hjemme i morgen. Vurderer og ikke vaske benken i løpet av dagen og legge ut bilde på FP i morgen kveld og høre om det er noen som ikke ville ha vasket av den benken for å få sove om natta.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 05:02   #92
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi skal forresten spise frokost, lunsj, middag og kvelds hjemme i morgen. Vurderer og ikke vaske benken i løpet av dagen og legge ut bilde på FP i morgen kveld og høre om det er noen som ikke ville ha vasket av den benken for å få sove om natta.

Gjør det! Jeg tørker og tørker, vi tørker i grunnen alle sammen, men det er jo ikke fordi vi synes det er så fint og viktig å tørke den pene rene benken, men fordi vi søler og griser og smuler så mye. Jeg søler, mannen søler, og tenåringene våre - de søler mye, de! Vi smører skiver og får smuler, steker mat og spruter fett over benken, kutter og hakker grønt og småbiter ligger igjen på benken, vi lager grøt og søler havregryn, mannen og eldstesønnen søler kaffe når de lager kaffe og i det hele tatt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 08:25   #93
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Jeg er en ekstrem benk-tørker. :innrømmer:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:50   #94
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Sånn ser benken ut etter at fem av seks har spist frokost i dag uten at jeg har ryddet underveis og de to eldste har ryddet av bordet ved å lesse over på benken fordi oppvaskmaskina var full og det angivelig var en umenneskelig byrde å måtte tømme den.



Og ja, jeg skal vaske av benken. Og komfyren. Og vasken.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:16   #95
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Synes du skal la det være og fortsette sånn i dag. Ta nytt bilde i kveld.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:22   #96
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Dere har avanserte frokoster, ser jeg.

Gresk yoghurt, avocado, egg .. :misunnelig:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:23   #97
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Dere har avanserte frokoster, ser jeg.

Gresk yoghurt, avocado, egg .. :misunnelig:

Vi har fremdeles ferie.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:35   #98
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Cuyahoga - du har nesten stjålet kjøkkenet mitt! Samme kjøkkenbenk, farger, skuffehåndtak, glass OG fjøl! Til og med Marimekkoboksen, bare at jeg har hvit.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:41   #99
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Cuyahoga - du har nesten stjålet kjøkkenet mitt! Samme kjøkkenbenk, farger, skuffehåndtak, glass OG fjøl! Til og med Marimekkoboksen, bare at jeg har hvit.

Hvis det er kjøkkenet ditt kan du jo få komme og rydde det, siden døtrene mine har gitt benken litt påfyll av granola og kesam.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:49   #100
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørker du benken når du har laget mat?

You wish.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no