Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når fortelle om halvsøster?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 14:56   #1
Linita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Linita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når fortelle om halvsøster?

Litt usikker på om dette er riktig plass å spørre dette, men jeg prøver.
Min mann fikk en datter for 11 år siden, det ble sånn på den tiden at moren ikke ville at han skulle ha kontakt med datteren, han betaler barnebidrag men har ikke sett datteren på 11 år.

I ettertid har vi fått to barn en som nå er 5 og en som er 8, de vet ikke at de har en halvsøster en plass og dette blir ikke snakket om, mannen min klarer ikke å snakke om dette temaet engang. Nå føler jeg det er på tide at våre barn får vite at de har en halvsøster, selvom de ikke vil kunne møte henne. Jeg tenker på dette hver eneste dag da jeg føler jeg skjuler noe så pass viktig for dem, og får så dårlig samvittighet.
Når tror dere det er riktig for oss å fortelle dem det, jeg er så redd for reaksjonene, men jo lengre tid det går jo verre blir det føler jeg.

Linita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:00   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.218
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om stesøster

Jeg synes "så snart som mulig" er riktig tidspunkt å fortelle det. Hva slags reaksjoner er det du ser for deg som du er redd for? Har du og mannen snakket om å prøve å ta kontakt med 11-åringen? Det synes jeg kanskje dere burde snakke om i forkant av å fortelle barna om henne, da jeg kan se for meg at det er en ting de vil kunne spørre om.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:07   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg sier også "så snart som mulig". Jeg var 13 år da jeg fikk vite at jeg hadde en halvbror, og jeg følte meg ført bak lyset over at foreldrene mine ikke hadde fortalt meg tidligere. For hva annet kunne de ikke holde skjult for meg? Mamma mente alltid at jeg hadde rett til å vite, mens pappa holdt igjen, og jeg er fortsatt enig med mamma at jeg hadde taklet det bedre hadde jeg visst det hele livet.

Jeg hadde heller ingen konktakt med broren min (ikke før jeg ble 40), men det var likevel viktig for meg å vite at han fantes.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:07   #4
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg skjønner dette er sårt og vanskelig for dere.
Jeg tror også at du har rett i at det vil bli verre, jo lengere tid det går. Det verste er vel dersom det går så lang tid at de oppdager det selv. Det ville kunne skade tilliten de har til dere. Jeg tror derfor det er lurt å fortelle dem det snarest mulig, men samtidig være forberedt på mange spørsmål rundt dette. Derfor er det nok også best at mannen din er enig og åpen for det.
Håper det går bra for dere

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:11   #5
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Så snart som mulig blir mitt svar også.
Jeg var 26 da jeg fikk vite om halvsøsken. Brukte lang tid på å komme over at jeg følte meg lurt.
Lykke til, jeg tror det går bedre enn dere forventer.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:16   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg er enig med de andre. Så snart som mulig og helst i går, men jeg tror det viktigste er at dere har dere en ordentlig prat om hvilken rolle hans datter skal/kan ha i livet deres. Mulig dere burde tatt kontakt med moren slik at også 11 åringen får vite som SINE halvsøsken?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:22   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.218
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

I første omgang bør du vel uansett snakke med mannen din om dette. Hva er grunnen til at han ikke klarer snakke om temaet? Er det fordi han synes det er vondt, synes han det er flaut i forhold til deg eller andre, vil han helst late som han ikke har en datter? Jeg synes barna - også 11-åringen, som Myrsnipa så riktig sier - absolutt bør få vite om at de har søsken de ikke kjenner. Dette er ikke noe hverken mannen din eller eksen hans har enerett på å bestemme om, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:23   #8
Linita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Linita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Det er vel alle disse grunnene dere nevner jeg er så redd for, at de skal miste tilliten til oss og føle seg lurt, uff blir så lei meg av å tenke på det
Problemet er vel det at det vil bli mange spørsmål ang. dette og min mann har store problemer med å snakke om datteren da det er et veldig sårt tema for han, og han vil ikke si det da han ikke vil klare alle spørsmålene og bli minnet på dette hele tiden. Men jeg forventer nesten at vi forteller det til dem så snart som mulig.Uff får helt vondt i magen av å tenke på at jeg igjen må nevne for mannen min at vi MÅ fortelle det, han blir skikkelig lei seg og sur.
Det er nok ikke snakk om at dem vil kunne treffe henne selvom vi bor i samme by, da mannen min tydeligvis ikke orker å tenke og å snakke om det.

Linita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:26   #9
Linita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Linita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Veldig enig med deg skilpadda, ja mannen min synes det er vondt å tenke på at han har en datter som han ikke kjenner, sist han så henne var hun nyfødt. Moren til denne jenten har ikke fortalt henne hvem som er faren hennes så vidt jeg vet.
Utenom dette er vi så lykkelig og alt er perfekt, men er så redd mannen min vil bli deprimert hvis dette blir tatt opp igjen.

Linita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:34   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

En bekjent av meg er frisør og oppdaga ved ei veldig tilfeldighet at ho i fleire år hadde klippa sin egen halvbror. Med andre ord, tidligast mulig er aldri feil.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:40   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Men du, dette er verst for mannen din. Ganske sikkert.
Det er ikke sikkert ungene syns det er noen superstor sak, og det kan hende at de takler det helt fint. Ikke psyk deg/dere ned på forhånd.

Fortell at mannen hadde en kjæreste før dere møttes, og at de fikk et barn sammen.
Kanskje er det til og med lurt å si at "pappa syns dette er litt vanskelig å prate om, men vi må jo prate om de vanskelige sakene også" Så skjønner de litt bedre om han er helt fjern, liksom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:42   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.218
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Kirsebær sier det veldig fint. Si for all del gjerne til barna at pappa synes dette er litt trist og vanskelig, ja. Og jeg ville ikke gjettet på at barna kommer til å ta dette negativt; jeg skjønner at du gruer deg til å ta det opp med mannen, hvis han ikke ønsker å snakke om det, men akkurat praten med barna ville jeg ikke gruet meg så veldig til. Det er jo en fin og spennende ting å få høre om en ukjent søster? (Hvis de rekker å bli ti år eldre før dere sier noe, tror jeg risikoen for en negativ reaksjon er mye større. Går det an å vinkle det sånn i forhold til mannen din?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:46   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.019
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Det blir jo vanskeligere jo lengre dere venter. Å være ærlige er nok det beste. Er ikke sikkert dere får så mange komplisserte spørsmål med en gang, men de vil nok komme etterhvert. Kanskje spørsmålene fra barna også på en merkelig måte kan hjelpe mannen din i dette. Skjønner godt at det er vanskelig for han, og at han sikkert føler både skyldfølelse og skam. Men det vil nok komme fram en gang uansett, siden han på papiret er faren.

Ønsker dere lykke til!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 16:56   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Min samboer hadde to barn fra før av da jeg traff han. Han hadde da ingen kontakt med dem. Våre to barn har alltid visst om sine halvsøsken.

Kan jo også legge til at i dag har faren kontakt med disse to barna, og det kom da selvsagt ikke som noe sjokk på noen da barna hans tok kontakt. Tvert i mot ble våre to barn veldig glade. Plutselig hadde de to eldre søsken!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:05   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Fortell det så snart som mulig. Jeg har kusiner som er halvsøstre og hvor de to yngste ikke visste om den eldste, mens jeg hadde kontakt med alle tre. Hvordan foreldre og tante klarte å stoppe kjeften på Acsa 8-16 år er litt uklart. De fikk vite det da de var 15 og 18.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:08   #16
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Denne jenta kommer en eller annen gang til å finne ut hvem faren hennes er, enten før eller senere. Hun kommer nok til å ville ta kontakt, og da er det bedre at de vet hvem hun er enn å få det "sjokket" som voksen. En kompis av meg fikk vite at han hadde en voksen storesøster da han var 12-13, eldstemann i flokken var 16, og yngstemann var bare baby, tror jeg. De yngre i søskenflokken tok dette myyyye penere enn eldstemann, for å si det sånn. For dem ble hun en naturlig del av familien med en gang hun tok kontakt, for den eldste tok det ganske lang tid før "den nye" ble akseptert.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:13   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.216
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Så snart som mulig. Hadde jeg vært dere ville jeg ikke brukt begrepet halvsøster, men søster.
Halvsøster er et avlegs begrep som ikke hører hjemme i 2012.
Man har en søster, ikke en halv søster.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:33   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Er jo ganske rart om man rekker bli voksen og innser at hele oppveksten ikke var helt som man trodde. Man kan begynne lure på om det er flere hemligheter.....

Pappa fikk vite at han hadde en eldre halvsøster da jeg var ca 10 år. Jeg husker jeg var med farfar for å hilse på henne og kusinene mine, og det føltes veldig rart og fremmed. Jeg tror det er viktig å være ærlig på at man antagelig ikke kommer til å ha noen relasjon, men at det er fint om det likevel skulle skje. Da er de i det minste forberedt og de føler ikke at noe veldig viktig har blitt holdt borte fra dem.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:48   #19
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Definitivt så fort som mulig,ja.
Fikk vite at jeg hadde en annen far da jeg var 32 år.
Møtte han første gang i fjor og har ennå ikke møtt "halvsøsteren" min.
Nå bor den andre familien min i et annet land og snakker et helt annet språk enn oss,så det blir jo en dobbel utfordring.
Håper og tror at jeg får møte "halvsøsteren" min i løpet av 2012.Det er i allefall planen.Skulle ønske jeg hadde sluppet å bli 40 år før det skjedde for å si det sånn...
Så fortell barna dine dette mens de enda er små.Unger tar ting mye lettere enn voksne som regel.Det er vi voksne som mange ganger dramatiserer og gjør ting verre enn de trenger være.
Lykke til!!

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:07   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg slutter meg til resten og anbefaler deg å fortelle det så snart som mulig. Det nytter ikke å vente på "et passende tidspunkt" for å fortelle noe slikt, du/dere må nok bare ta sats å gjøre det.
Men dette handler jo ikke bare om deres felles barn og deres rett til å få vite at de har en storesøster, det handler jo også om din manns datter og hennes rett eller ønske om å få vite mer om og bli kjent med sin biologiske far og hans familie.
Og så handler dette for dere nå kanskje først og fremst om mannen din, om hans opplevelse av sorg, eller at han har sviktet, blitt avvist eller hva det nå enn er han føler. Det er nok på tide å snakke ordentlig sammen, tenker jeg. Og ikke være så redd for sannheten.
For dette vil jo ikke forsvinne med tiden, slike hemmeligheter bare vokser og vil bli vanskeligere og vanskeligere å leve med.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no