Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 11:51   #141
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg ble også rørt av Dudley.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 11:58   #142
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ble også rørt av Dudley.

Jeg og.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:05   #143
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Ferdig. Fornøyd. Må fordøye alle inntrykkene og tankene litt før jeg har noe å tilføre diskusjonen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:05   #144
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere


Bare tester spoilertag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 13:11   #145
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

En dame som heter Maya på LiveJournal pleier å skrive morsomme og innsiktsfulle parodier og fanfictions om (primært) Harry Potter, og jeg har sett frem til å lese omtalen hennes av DH. Her er den:

http://mistful.livejournal.com/102591.html#cutid1

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:00   #146
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Utrolig morsom anmeldelse! "… I've never liked the twins at all, but when Fred died my heart broke for George. Poor, poor George. No ear! No twin! That Rowling, she is cold. I love it."

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:13   #147
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Utrolig morsom anmeldelse!

Jeg hadde svært stor sans for beskrivelsen av Grindlewald som Dumbledores: "evil, blond (Yet Strangely Attractive) friend"

Ben "and todays spell is: Innuendo!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:26   #148
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Utrolig artig anmeldelse!
"Draco, please surrender the mastery of the Elder Wand to me," continued the Dark Lord.

"I totally and absolutely surrender," Draco Malfoy said promptly. " - to Potter, that is. Oh, come on. He saves my life, you kill my teacher and make me torture people. Evil minionhood is no good for my nerves. This is not actually a hard decision."

"You dare defy me, boy!" Voldemort roared. "Stand and fight!"

"Ahahahaha," said Draco. "I find no shame in screaming and running away. Watch me duck and weave among the corpses. Watch me flee. I'm like the wind!"


lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:52   #149
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Enig, morsom anmeldelse.

Jeg fulgte ei lenke i kommentarene og fant ei side der det lå en fortsettelse av epilogen. Den var også morsom. Harry forlater Ginny pga Draco. Fikk inntrykk av at det har vært mye skriverier rundt forholdet mellom de to på akkurat den sida.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 19:07   #150
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg fulgte ei lenke i kommentarene og fant ei side der det lå en fortsettelse av epilogen. Den var også morsom. Harry forlater Ginny pga Draco. Fikk inntrykk av at det har vært mye skriverier rundt forholdet mellom de to på akkurat den sida.

Ja det virker som om de har brukt mye tid på H/D. Det tok litt tid før jeg i det hele tatt skjønte hva de snakket om.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 19:12   #151
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja det virker som om de har brukt mye tid på H/D. Det tok litt tid før jeg i det hele tatt skjønte hva de snakket om.

Samme her - men en del av avatarene var jo til god hjelp etterhvert.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:45   #152
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg fulgte ei lenke i kommentarene og fant ei side der det lå en fortsettelse av epilogen. Den var også morsom. Harry forlater Ginny pga Draco. Fikk inntrykk av at det har vært mye skriverier rundt forholdet mellom de to på akkurat den sida.

Det aller meste Maya har skrevet av HP-ting har vært Draco/Harry-slashfiction, ja. Hun er (som det også står i omtalen) veldig begeistret for Draco, og hvis man i det hele tatt kunne tenke seg å lese slikt, er absolutt hennes ting verdt å se på. Hun er både morsom og smart og flink til å skru sammen overbevisende plott.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:45   #153
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja det virker som om de har brukt mye tid på H/D. Det tok litt tid før jeg i det hele tatt skjønte hva de snakket om.



Ben "Embrace the dark side" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:52   #154
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Så klart måtte jeg tjuvtitte.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 08:31   #155
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Vanilja da :fy:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 10:53   #156
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg leste den ferdig i natt. Jeg likte den godt, selv om jeg ikke er sentimental nok til å sette pris på en epilog. Selv om epilogen kan danne grunnlag for flere bøker senere, denne gangen om den nye generasjonen?

Jeg ble imponert av Nevilles heltemot, av at Rowliing turte å ta livet av en av tvillingene og av den rørende relasjonen mellom Lily og Snape. Den sannsynliggjorde mye av det det dårlige forholdet mellom James og Snape. Jge likte også det med at Dumbledore ble "avkledd" og faktisk viste seg som en person som har sine feil og et for stort begjær etter makt, i hvertfall i unge år. Og at han anerkjenner Harrys evne til lederskap ved å si at de beste lederne kanskje er de som får lederskapet tvunget på seg mot sin vilje og bare MÅ være ledere. Jeg synes også at Harry er blitt en mer voksen og klok trollmann. Men jeg irriterer meg over at han alltid vil gjøre ting alene og skyver Hermione og Ron vekk fra seg, når de er fullt og fast bestemt på å hjelpe og han trenger dem. Jge likte også den scenen der Ron ødelegger Horcruxen, for han må der møte sine egne mindreverdighetskomplekser, og det er vel så mye de kompleksene han dreper som Horcruxen. Jeg skjønte ikke helt hvorfor den teltturen måtte være så langtekkelig, og jeg reagerte på at Hermione ble overlatt alt huslig ansvar. :feminist:

Jeg savnet en tydeligere og mer tilstedeværende Snape og Draco. Jeg har hatt glede av kampen mellom det gode og det onde mellom mennesker og inni mennesker, mer enn mellom grupperinger. Jeg synes også det er rart at Harry kan ta spaserturer inn i Voldemorts hode og ikke omvendt, selv om han visstnok skal kunne blokke ut mye bedre enn før.

Men altså, god underholdning, spennende og rørende lesning og definitivt en av de beste bøkene. Men ikke den beste. Azkaban er def. den beste.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 12:07   #157
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Akkurat ferdig.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)

Sist redigert av Senna : 29-07-07 kl 22:29.
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 22:11   #158
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg kan signere mye av det dere skriver. Starten var litt "treg", mye camping, og den siste delen av boka var glitrende og spennende.

Jeg likte epilogen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 22:23   #159
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Mim sier mye bra, og det at Hermione gjorde så mye husarbeid (eller teltarbeid?) irriterte jeg meg også over .

Nå er boken overtatt av 11-åringen, som utrolig nok allerede er på side 81 (han begynte i kveld). Det blir spennende å se hvor mye han får med seg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:11   #160
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg har forøvrig alltid trodd at Snape var god.

Jeg er egentlig litt trist for at det er over.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no