Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-09, 10:51   #101
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så spennende :-)

Jeg tror det er en klar fordel å øvelseskjøre med flere forskjellige biler, for en bil er ikke en bil. De er nesten små personligheter alle sammen og responderer forskjellig på lik behandling.

Gled deg til glattkjøringstime!



Glattkjøring er kjempegøy!!

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 20:25   #102
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Dersom du har anledning til å kjøre intensivt med lærer, f.eks. 2 dobbeltimer i uka, så har du lappen i løpet av noen mnd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 21:26   #103
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg brukte drøyt fire måneder på å ta lappen og jeg hadde ikke tatt i et ratt før første kjøretime. :datapunkt:

Lykke til, glitter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:47   #104
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Du kan låne Ruby hvis du vil, hun har både brekk og gir, og ikke minst såpass mange skjønnhetsfeil at en ripe eller to til ikke er noe jeg legger merke til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:48   #105
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Ja, og så er hun faktisk veldig god å kjøre. No shit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 21:17   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Har du hatt lappen lenge nok til å øvelseskjøre med meg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 21:25   #107
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg vil bare nevne at det er noe helt annet å lære å kjøre i Oslo enn utenfor, så ikke sammenlign hvor lang tid det tar. Jeg tok lappen i Oslo og brukte ørtifjørti år lenger enn en venninne som tok på hjemstedet vårt. Nå var jeg sikkert teit som et brød også, men det var ikke bare det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:54   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tok lappen i Oslo og brukte ørtifjørti år lenger enn en venninne som tok på hjemstedet vårt. Nå var jeg sikkert teit som et brød også, men det var ikke bare det.

Jeg er sikker på at det ikke var det det sto på.
Jeg skjønner at det er vanskeligere å kjøre i Oslo enn på et sted med en rundkjøring og et lyskryss. Jeg kan jo bare forberede meg på Sinsenkrysset først som sist, det er med på alle oppkjøringsrutene. Kjørelæreren vår estimerte rundt 100 timer med kjøring før man fikk lappen. Det var både skole og privat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:57   #109
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er sikker på at det ikke var det det sto på.
Jeg skjønner at det er vanskeligere å kjøre i Oslo enn på et sted med en rundkjøring og et lyskryss. Jeg kan jo bare forberede meg på Sinsenkrysset først som sist, det er med på alle oppkjøringsrutene. Kjørelæreren vår estimerte rundt 100 timer med kjøring før man fikk lappen. Det var både skole og privat.

Jeg er ikke særlig praktisk anlagt altså. Men jeg ble god til å kjøre, og jeg klarte greit å ta opp igjen bykjøringen etter omtrent 10 år uten da jeg fikk meg bil som 28-åring - tror mye sitter igjen takket være alle timene jeg hadde.
En ting er at det er vanskeligere å kjøre her, men en annen ting er man blir mindre effektiv i kjøretimene fordi det er så mye biler. Dersom du har mulighet til å ta timer midt på dagen, ville jeg gjort det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:57   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Første gangen jeg kjørte gjennom Sinsenkrysset var jeg livredd. Det tok mange turer gjennom den rundkjøringa før jeg ikke satt med hjertet i halsen. Jeg vurderte seriøst å skrive en stor lapp som jeg festet i bakruta. På den skulle det stå: "Je e itte frå Oslo!"

Men søren heller, du blir sikkert et råskinn til å kjøre bil når du har all opplæringa i den byen, da.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 23:27   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har du hatt lappen lenge nok til å øvelseskjøre med meg?

Nei, det fant jeg ut her om dagen, jeg har ikke hatt den i fem år ennå. Men, bilen får du låne, altså. Du vet jo hvor du finner den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 09:44   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Selvfølgelig er det vanskeligere å ta lappen i Oslo enn de fleste andre steder i landet.

Jeg tok lappen hjemme som 18-åring. Selv om jeg kommer fra en middels stor by i Norge, så hadde den bare to lyskryss og et håndfull rundkjøringer. Mannen min er fra et lite sted som ligger langt fra det meste. Han var helt satt ut det første året han skulle kjøre bil i Oslo. Han var IKKE vant til å følge skilting.

Det som er sikkert er at når du tar lappen i Oslo, så er du rustet for det meste av norsk trafikk. Stå på!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:50   #113
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Selv om jeg tok lappen i Oslo, så ble det ikke mye bykjøring. En gang på Majorstua, og et par ganger på Tøyen og Grønland. Sinsenkrysset er en fryd sammenlignet med Carl Berner krysset, særlig hvis det litt graving og gul blink samtidig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:58   #114
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg kjørte opp i Trondheim, og har kjørtveldig mye bykjøring her, men å kjøre bil i Oslo vil jeg ikke forsøke meg på om jeg ikke må. :Oschlo er best til beins:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:02   #115
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kjørte opp i Trondheim, og har kjørtveldig mye bykjøring her, men å kjøre bil i Oslo vil jeg ikke forsøke meg på om jeg ikke må.

Jeg kjørte også opp i Trondheim, og var vettaskremt da jeg begynte å kjøre i Oslo. Jeg tror at kjørelærerne i Trondheim legger vekt på at du til en hver tid skal vite i hvilken fil du skal ligge, hvilke veier som er enveiskjørte osv, for det var ingen fokus på å lese skilt, bare å KUNNE VEIEN. Så det tok meg litt tid å skjønne at jeg faktisk kunne komme meg fra punkt a til punkt b i Oslo uten å kunne ruta i hodet. Det FANTES jo tross alt noe som het skilt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:11   #116
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Hehe, jeg kjørte opp i Trondheim, og jeg lærte å lese skilt. :datapunkt: (Det er absolutt mer stress å kjøre i Oslo sentrum enn Trondheim.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:13   #117
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, jeg kjørte opp i Trondheim, og jeg lærte å lese skilt. :datapunkt:

Ikke jeg. Men jeg lærte ikke å rygge eller lukeparkere heller, så da så.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:41   #118
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg kjørte opp på et lite fisested utenfor Trondheim hvor kjørekulturen er generelt så aggressiv at Trondheim, Oslo eller Milano var helt grei å kjøre i. Oslo er slett ikke ille å kjøre rundt i synes jeg, bilistene her oppfører seg relativt pent, de gir plass om man må inn i en fil og ligger ikke bumper på bumper.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:14   #119
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Heh... kjørte selv opp på et middels stort sted (ca. 25K med innbyggere). Ganske mange rundkjøringer, men ingen med flere felt. Bare ett sted i byen det kunne være feltskifte, så man viste liksom hva man måtte gjøre der (og sjeldent særlig med trafikk der).

Blir temmelig svett ennå av å kjøre i Oslo. Har blitt en del bedre etter at man fikk GPS...
For de som kjører opp i "distriktene" skulle storbykjøring vært et krav - måtte en tur til Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger, Oslo o.l. i løpet av oppkjøringen for å ha lov til å kjøre der senere

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:24   #120
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

100 timer? Det var da mye..? Jeg tror jeg hadde 20 kanskje. I Oslo. Jeg synes det er skumlere å kjøre på landeveier enn i byen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no