Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-17, 13:22   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Vi har byttet kjøredag på en av knertens aktiviteter. Det var egentlig vår tur denne uka, og jeg tilbød meg å levere til fots (det er strengt talt gangavstand hvis man vil), men jeg fikk beskjed om at vi kunne bytte dag.

Disse andre foreldrene er ikke like regelryttere som meg, så gudene skal vite om de har bensinbil eller bare velger å kjøre allikevel. Jeg velger å ikke forholde meg til akkurat det. (Og så håper jeg at dette er over innen neste tirsdag.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 13:38   #82
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har byttet kjøredag på en av knertens aktiviteter. Det var egentlig vår tur denne uka, og jeg tilbød meg å levere til fots (det er strengt talt gangavstand hvis man vil), men jeg fikk beskjed om at vi kunne bytte dag.

Disse andre foreldrene er ikke like regelryttere som meg, så gudene skal vite om de har bensinbil eller bare velger å kjøre allikevel. Jeg velger å ikke forholde meg til akkurat det. (Og så håper jeg at dette er over innen neste tirsdag.)

Å begynne å gå eller sykle strekninger som er gangavstand ville monnet mye mer enn å forby dieselbiler én eller to dager.

Tall fra gammel artikkel, men jeg tror det er en realitet fremdeles:

Sitat:

- Rundt 50 prosent av alle bilturer den norske befolkningen tar, er på under fem kilometer. Veldig mange av oss kan da enten gå, som er godt for helsa, sykle eller komme oss fram på annet vis, sa hun til Dagsavisen.

Det er varige endringer i hverdagen som er viktig å få på plass. Ikke ment direkte til deg, Tjorven (du foreslo jo også å gå), men et sukk. Vi kommer ingen vei hvis vi mener bilen skal brukes over alt hele tiden. (Eller at vi mener vi kan fly på ferie flere ganger i året, men det er en annen sak.)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 13:50   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Greia er at treninga er ferdig kl 20.30 og det er ganske seint for 9-åringen. Så når vi kan spare 25 minutter på å kjøre, så blir det sånn. Hadde treninga vært ferdig en time tidligere så hadde vi gått med mindre det var skikkkelig drittvær.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 14:37   #84
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men nå snakket jeg om denne fyren, som altså driver sitt eget selskap og det han skal ha med er sitt eget hode og en pc. Kan han utstede fullmakt for seg selv? Hvem bestemmer hvem som kan utstede fullmakt til næringsformål?

Hos oss har alle som driver i salg fått utstedt en bekreftelse på at vi kjører dieselbiler i næringsvirksomhet og kan unntas kjøreforbudet. De aller fleste som driver i samme bransje som meg har fått tilsvarende som vi må ha i bilen.
Det er HR som har utstedt dette hos oss. Jeg vet ikke om noen av de andre har blitt stoppet i dag og fått noen problemer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 14:44   #85
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hos oss har alle som driver i salg fått utstedt en bekreftelse på at vi kjører dieselbiler i næringsvirksomhet og kan unntas kjøreforbudet. De aller fleste som driver i samme bransje som meg har fått tilsvarende som vi må ha i bilen.
Det er HR som har utstedt dette hos oss. Jeg vet ikke om noen av de andre har blitt stoppet i dag og fått noen problemer.

Men hvilken myndighet har deres HR-avdeling til å utstede dette? Hvor stort skal selskapet være for at de skal få lov til å utstede kjøretillatelse til selgerne sine? Enkeltmannsforetak vil kunne utstede til seg selv, eller?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:02   #86
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hvilken myndighet har deres HR-avdeling til å utstede dette? Hvor stort skal selskapet være for at de skal få lov til å utstede kjøretillatelse til selgerne sine? Enkeltmannsforetak vil kunne utstede til seg selv, eller?

Det vil jeg tro, for hvordan skal f.eks en håndverker som driver for seg selv dokumentere sitt eget behov?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:07   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Da skyter jo regelen seg fullstendig i foten. Da kan alle bare skaffe seg et enkeltmannsforetak (det er helt gratis og lett som en plett), så så har man kjøretillatelse neste gang dette inntreffer. Det eneste som stopper folk da er moral.

Og moralen er jo høyst varierende.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:11   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Så bare kjapt at dieselbileantaller var ned 31%? Så det er tydeligvis mange som kan eller velger å kjøre.

Og andre biler var opp 15%.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:15   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg er ikke imot forbudet på dager som har vær hvor dette er nødvendig. Jeg er imot at det skal være så lett å omgå forbudet når det først er der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:57   #90
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg har en sønn som må til legevakta. Det er ikke langt, men han kan jo ikke gå når han har så vondt som han har. Og legevakt-mannen ville ikke sende sms og bekrefte at han hadde bedt oss om å komme.
What to do.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:03   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har en sønn som må til legevakta. Det er ikke langt, men han kan jo ikke gå når han har så vondt som han har. Og legevakt-mannen ville ikke sende sms og bekrefte at han hadde bedt oss om å komme.
What to do.

Syketransport er da et av unntakene, er det ikke?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:03   #92
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har en sønn som må til legevakta. Det er ikke langt, men han kan jo ikke gå når han har så vondt som han har. Og legevakt-mannen ville ikke sende sms og bekrefte at han hadde bedt oss om å komme.
What to do.

Da hadde jeg dratt, og eventuelt fått en bekreftelse på legevakten. Om du skulke trenge det. Mest trolig skjer det ingen ting.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:05   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har en sønn som må til legevakta. Det er ikke langt, men han kan jo ikke gå når han har så vondt som han har. Og legevakt-mannen ville ikke sende sms og bekrefte at han hadde bedt oss om å komme.
What to do.

Det er jo ingen som har fått bot i dag, bare advarsel. Så i et slikt tilfelle hadde jeg helt klart reist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:10   #94
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har en sønn som må til legevakta. Det er ikke langt, men han kan jo ikke gå når han har så vondt som han har. Og legevakt-mannen ville ikke sende sms og bekrefte at han hadde bedt oss om å komme.
What to do.

Kjøre og håp på det beste, selvsagt. Dere kan sikkert få en bekreftelse på at dere har vært der, så da er hjemreisen safe, i hvert fall.

Forøvrig synes jeg faktisk ikke man bare kan gjøre slik på kort varsel. Folk har hverdagslogistikk. Klart mange sikkert kan ta hjemmekontor på kort varsel, eller dra utenom rushtiden. Men mange må faktisk være på arbeidsstedet for å få gjort jobben sin. Kirurgen som skal operere kl 0830 og har formøter før hen kan sette igang, har også barn som skal i barnehage/SFO og reisevei til jobb. Sykepleierne må likefullt møte på jobb 0730. For mange er hverdagslogistikk noe de klarer fordi de kjører noen strekninger til og fra jobb eller skole. Å plutselig sende ut kjøreforbud, er kontroversielt. Jeg tenker at vi kanskje bør vurdere andre tiltak neste gang det blir faretruende høye verdier av forurensning. Og klart man må kompensere med mer kollektivtilbud - evt. oppsamligsbusser fra knutepunkter.

jeg skjønner at man må gjøre noe når luftkvaliteten blir dårlig. Jeg bor midt i et av de mest forurensede områdene i hovedstadsområdet, så jeg kjenner det på kroppen og ser det på huset mitt.

Men å si fra 36 timer før man forbyr noen å kjøre, er ikke spesielt kult, synes jeg.
(Disclaimer: At utspillet i tillegg kommer fra de som gir beng i all forurensingen jeg og ca 15 000 andre i nabokommunene utsettes for hver dag, kan påvirke min innstilling til hele prosjektet.)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:21   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Slike tiltak må jo nødvendigvis komme på kort varsel, Pøblis. Man kan ikke spå bæret særlig langt frem i tid og tiltaket har jo vært varslet. Og det mener jeg til tross for at vi har dieselbil selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:45   #96
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Slike tiltak må jo nødvendigvis komme på kort varsel, Pøblis. Man kan ikke spå bæret særlig langt frem i tid og tiltaket har jo vært varslet. Og det mener jeg til tross for at vi har dieselbil selv.

Tja. Det ble varslet på søndag, så det er ikke så veldig lang varsel. Og så synes jeg ærlig talt at man ikke bare kan si til folk at de må vurdere å kjøre på andre tider/ta hjemmekontor fordi de ikke ruster opp det kollektivtrafikken for å ta av for dette. Jeg kjnner ingen som kjører bare fordi, men mange som kjører for å rekke første undervisningstime samtidig som de må ha unger i barnehagen. Det er mange som bor på en helt annen kant av byen enn de jobber. Og mange som har fast arbeidstid. Jeg stemmer for en annen løsning - slik som datokjøring, feks. SÅ mye mer forurenser ikke dieselbilene at ikke det ville hatt like bra effekt på luften.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:51   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg synes også forutsigbarheten har vært for dårlig her, men det gjelder jo helt fra tidlig tid. Det er selvsagt et problem at forbrukere har vært oppmuntret til å kjøpe dieselbil av CO2-hensyn, til tross for at andre instanser også da kommenterte NOX-økningen. Det har også vært sagt at de nyeste bilene med Euro 6 skulle fritas for dieselforbud, så antall dieselbiler har økt frem til ganske nylig. Det har vært skissert fullstendig forbud innenfor ring 1, så delvis innenfor ring 2, så fossilfritt på ring 3 - også kommer dette litt merkelige kompromisset på kun kort varsel.

Jeg tror absolutt ikke det kommer som noen overraskelse på byrådet at såpass mange får dokumentasjon på at de kjører i næring. Det var akkurat det samme som skjedde i Bergen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:51   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Det har vært varslet lenge at dette forbudet kanskje kunne komme, så veldig overraskende er det ikke. Oppfordringer om å bruke hjemmekontor og å reise utenom rushtid gjøres for at de som har alternativer kan bruke dem, og dermed frigjøre kapasitet på kollektivtransporten for de som ikke har alternativer.

Og relativt mange kjører bil til jobb uten å ha behov for det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:53   #99
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg er forøvrig helt enig i at datokjøring hadde vært et bedre og mer kontrollerbart alternativ.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:53   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Det har vært varslet at det kunne komme dieselforbud, men ikke hvor og for hvem. Det kom definitivt som en overraskelse for meg at det gjaldt på Tryvann og i Sørkedalen, liksom.

Det hadde vært mye enklere å etterleve hvis det gjaldt der det faktisk er et kollektivt alternativ.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no