Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mye ga dere for bilen(e) deres?
Under 60 000 30 11,63%
60 000-119 000 31 12,02%
120 000-179 000 48 18,60%
180 000-239 000 33 12,79%
240 000-299 000 27 10,47%
300 000-359 000 24 9,30%
360 000-429 000 18 6,98%
430 000-500 000 11 4,26%
Mer enn 500 000 19 7,36%
Har ikke bil/vil bare se svarene. 17 6,59%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 13:02   #81
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Krysset av har ikke bil, da svigermor akkurat har overtatt vår bil.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 07:54   #82
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Jeg er ikke speiselt opptatt av biler, det er en praktisk dings som får meg til jobb og hjem igjen. Tror ikke jeg noen gang vil gidde å bruke 1/2 million på bil. Ut over det er jeg villig til å bruke mye penger på det meste

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 08:08   #83
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi har to biler. (eller: en bil og ett brum)

En Volvo v40 '99 modell som vi kjøpte i 04 for 100.000 og En Opel Vectra '91 modell som vi betalte 10.000 for nå i sommer.

Volvoen var et varp - den har ikke hatt noe plunder med seg selv om den har gått fryktelig langt. Opelen var en dyd av nødvendighet da jeg fikk jobb på motsatt side av byen enn hva mannen jobber.

Jeg bor sammen med en mann som mekker og som det ser ut til å ha som mål å bruke minst mulig penger på bil. - Selv har jeg ikke takket nei til en nybil

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 09:54   #84
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi har en bil, Landrover kjøpt i 2002 til litt over 300.000 kr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 23:52   #85
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Jeg kjører over 1,5 timer om dagen og må ha en ordentlig bil .

"Min" Volvo XC70 kostet 445.000 ferdig fortollet fra Sverige da jeg kjøpte den i januar (etter at mannen krasjet vores V70 ).

"Mannens" Subaru Legacy er arvet etter min mor, vi betalte 55.000 i fortolling for den i 2004.

Lånet til Volvoen er bakt inn i huslånet, det ble mye rimeligere og så kan man ikke ha pant i biler som skal kjøpes i utlandet.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 23:43   #86
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Jeg har aldri hatt "billån". Har bare kjøpt billige biler ved hjelp av feriepenger + forbrukslån på ti-tyve tusen.

Nå har jeg steget i gradene og for tre år siden kjøpte vi Legacy for 250'. Da lånte vi noe med pant i bolig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 11:39   #87
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi har en snill, gammel Citroën som vi bruker lite. Den ga vi 67 000 for i 2003.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:47   #88
Kristin@
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 6
Kristin@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi får snart vår nye Passat som koster 320.000 (ikke den flotteste modellen mao). Fra før har vi en gammel opel som vi håper å få solgt for 40-50.000.

__________________
Storebror (04) og Lillebror (07)
Kristin@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:51   #89
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

har toyota corolla stv diesel bil. ga 89 for den for tre år siden..

men det er snart på tide med ny bil

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 11:54   #90
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Bilen vår ( en 03-mod VW Sharan 4WD med 7 seter ) kostet over 400 000 da vi kjøpte den for 3,5 år siden.
Vi kjører mye og er ofte på langtur, så det er viktig for oss å ha en bil med god plass. Ekstra seter var også et sterkt ønske.

Vi hadde en annen bil som vi solgte, og tok et lite lån som er nedbetalt nå.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 11:56   #91
Marian
29 år
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 218
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

To biler, tilsammen ca 660.000.-

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 12:21   #92
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi har en Hyundai Elantra, 1995-modell. Er ikke i stand til å huske hva vi ga for den for sju år siden. Den henger knapt nok sammen, men har gått og går fortsatt som ei klokke. Vi er på biljakt nå. Vurderer Toyota Avensis stasjonsvogn, 2003 eller 2004-modell. Vi må dessverre ta opp lån.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:52   #93
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Jeg har brukt 60.000 på en 93-modell peugeot 306. Kjøpt i 2002, innbakt i huslån

  Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:47   #94
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Hele 32000

Den får holde 1-2 år til.
Neste bil kommer vi nok til å bruke godt over 200tusen på, hvis vi kjøper drømmebilen.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:18   #95
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Ordentlig bil innkjøpt i dag! Mercedes A 1998-modell. 93000 kroner. Vi har aldri hatt en bil som har kostet mer enn 30000 før. *fyker av gårde for å hente*

  Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:29   #96
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Kjøpte 2005 modell i 2006 så vi måtte ut med 280 000 for vår Toyota.

Jeg frakter sønnen min i bilen, jeg frakter meg selv og mannen i bilen - sønnens omsorgspersonen. Derfor ønsker jeg meg en relativt ny og sikker bil og tar med lett hjerte opp billån for å finanisiere dette.

Jeg lurer litt på hvorfor dere er så opptatt av å ikke finansiere bilkjøp med lån?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:32   #97
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Den ene bilen ga vi 200.000 for, eller var det 199.000.. hmm.. uansett.. den andre bilen ga vi 2.500 for.. så man kan si det er en liten klasseforskjell på de to bilene..

Men skal bytte ut den dårligste nå, og har sett på en til rundt 25.000..

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:12   #98
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg lurer litt på hvorfor dere er så opptatt av å ikke finansiere bilkjøp med lån?

Fordi det er flere ganger dyrere enn å betale den kontant?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:55   #99
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg lurer litt på hvorfor dere er så opptatt av å ikke finansiere bilkjøp med lån?

Jeg lurer litt på hvordan man ellers skal finansiere den? Lottogevinst?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 15:30   #100
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Har ikke bil og har aldri hatt det.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no