Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor billig kan jeg få en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-15, 19:09   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Volvo, mye motor og bil for pengene. Skal være sikker og driftssikker. Kan repareres for en god penge i Sverige.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...feedback=false

Audi A3
http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=49877000

Peugeot 308SW med panorama og litt større motor. Denne var dyr, og lite kjørt. Men det er nok flere.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 19:13   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Sikkert fine de, Lavender, men nå skrev jeg ganske tydelig at den ikke skulle koste over 100.000.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:41   #43
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Nå er du jo ute etter svært rimelig bil da men har du regnet på å droppe egen bil og heller leie bil i ferier og evt de gangene dere virkelig trenger bil siden dere ikke bruker den så ofte?

Har ikke sjekket så veldig men her koster det 8-9-10 tusen å leie bil, stasjonsvogn 3 uker i juli. 410/dag.
http://www.rentalcars.com/DriverExtras.do?showdeexp=1

Etter at jeg byttet jobb for 2 år siden og bruker kollektivt og vi solgte bil 2 så sparer/slipper vi utgifter på 5000 i måneden på det ift før. Og det merkes.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:51   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Bil til 80 000 gir kapitalkostnader på noen tusenlapper i året. Så kommer forsikring (5000 for en så gammel bil? ), veiavgift: 3500. "Vedlikeholdsfond", minimum 5000 per år, antagelig 10 000 etter hvert. Bare servicer og EU-kontroller er jo grisedyrt.

Det skal litt til å komme opp i bilkollektivbruk på 15 000 i året, skal det ikke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:56   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Vi fikser ikke den gamle bilen vår for 10.000 i året. Ikke 5 heller. Når en ukes Danmarksferie kommer opp i minst 5500,- med bilkollektivet blir det lett over 15.000,- med helgeturer til hytta, til høvdingens hjemby, annen familie utenfor Oslo, et par turer til Gøteborg, grensa, kanskje en Stockholmstur og noen IKEA-runs.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:57   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Det skal litt til å komme opp i bilkollektivbruk på 15 000 i året, skal det ikke?

Vi brukte 30 000 i året på bilkollektivet de to siste årene vi var med. Da kjørte vi typisk én eller to turer i uka, noen helgeturer, samt to ferieturer i året (til sammen to-tre ukers ferie). Hvis de fortsatt opererer med samme prismodell som da vi var medlem, er det hinsides dyrt å bruke kollektivbil på ferietur, og det høres jo ut som de fortsatt bruker samme modell i Oslo, i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:59   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Bilkolkllektivet er billig om vi hadde brukt bilen på timesbasis i Oslo. Dagsraten er ganske stiv, og har man bilen over fem dager blir det veldig dyrt.

Det er synd de har den modellen. Jeg vil tro mange byboere som oss i hovedsak ønsker bil til de litt lengre turene. I byen har vi jo godt kollektivtilbud.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:07   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

<reklame>
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=56746335
</reklame>

;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:10   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

<reklame>
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=56746335
</reklame>

;-)

Din?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:11   #50
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Din?

Ja.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:22   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Nå viser det seg at droget vårt overlevde en reparasjon til, så det blir ikke noe nytt på denne siden av sommeren. Herregud, den bilen dør ALDRI! Men jeg skal begynne å spare til en ny, for å ha litt i bakhånd.

Men så grei den bilen så ut, mrc! Utrolig mange smarte løsninger. Er en slik bil et godt kjøp? Kommer de med automatgir?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:27   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ja.

Nå gikk det opp et lys for meg her... Du er jo kongen!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:30   #53
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men så grei den bilen så ut, mrc! Utrolig mange smarte løsninger. Er en slik bil et godt kjøp? Kommer de med automatgir?

Vi har i hvert fall vært veldig fornøyd med vår Touran. Er å få kjøpt med automatgir ja (DSG). Jeg må vel dog si at jeg hadde hatt litt betenkeligheter med å kjøpe en eldre bil som har gått langt med DSG-kasse. Hvis det skulle bli problemer, så er det temmelig dyre reparasjoner når det gjelder moderne kasser som DSG o.l. (og for så vidt også andre automatkasser).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:32   #54
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nå gikk det opp et lys for meg her... Du er jo kongen!

;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:33   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Hva regner du som en eldre bil?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:40   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Jeg ville gått for en Toyota av en eller annen type (og jeg ville lært meg å gire igjen slik at jeg hadde mer å velge mellom. Det er ikke vanskelig).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:40   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Dere har jo tydelgvis vært heldige med den bilen dere har nå, så da tenker jeg "man vet hva man har, men ikke hva man får".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:43   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Høvdingen er som deg, Poly.

Bilen var en toppmodell Audi i 1991, så det er absolutt en kvalitetsbil. Vi vil jo ike ha råd til en ny bil av samme kvalitet. Jeg har trodd at den skulle dø i hvertfall fem år, men den gang ei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 10:14   #59
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ikke service på 6 år? Men olje skiftet regner jeg med, eller?

For en eldre bil trenger nødvendigvis ikke servicehistorikk være så sentralt, men dokumentasjon for evt. skifte av registerreim og når det har vært utført oljeskift ville jeg ha sett på som meget sentralt uansett. En bil som hadde gått såpass mange år uten oljeskift hadde jeg i hvert fall styrt veldig unna....

Ja, må vel ha skiftet olje. Jeg vet ikke. Mannen min mekker. Jeg er ikke helt inne i detaljene. De som kjøpte hadde peiling på bil og det at den ble solgt på en uke til "askingprice" tyder vel på at ting var i orden vil jeg tro. Den har vært på verksted et par ganger det jeg kan huske. Og Yarisen min hadde ikke registerreim!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 14:48   #60
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det går jo etter bilnummeret, gjør det ikke? Når den skal EU-godkjennes?

Det er riktig, men det kan likevel være lurt å ha i bakhodet at mange som legger ut bilen for salg like før den skal EU-godkjennes, gjør det fordi de vet at det ville krevd for mye penger og/eller tid å fått bilen godkjent.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no