Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil - valgets kval

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-15, 16:01   #81
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, jeg ser også for meg at i det daglige vil det være kun hjemmelading, og at borte-lading vil bli i spesielle tilfeller.

Vi veksler veldig mellom Zoe og E-up, men dere er jo ikke de eneste som sier at elbilen fort blir hovedbilen. Da tenker jeg det er lurest å kjøpe Zoe, og så heller bytte ut den vi har med en bitteliten annen bil. Men det er mannen skeptisk til, i forhold til hypotetiske danmarksturer langt inn i fremtiden.
Zoe virker på flere måter som det lureste valget, men følelsene sier at e-upen var klart den kuleste. Den er jo sånn vi leter etter - en snerten liten spretten bybil.


Det er ikke noe problem, i Danmark er ladenettet bedre utbygd enn i Norge.
Vi har kjørt til legoland uten problemer,med to hurtigladinger.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:16   #82
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vi leter og leter. Eller vi tenker og tenker, er vel mer riktig.

Har en e-up hjemme på prøving nå i kveld, så vi har fått prøvd den litt "ordentlig". Jeg kunne fint levd med den, men mannen synes den blir litt enkel, pinglete og litt svigermoraktig.

Vet ikke helt hva vi tenker om Zoe nå. Var der i går, og jeg fikk så dårlig inntrykk av han vi snakket med at jeg mistet lysten på hele bilen.

Nå har vi snakket om at vi kanskje må prøve Golf... Den er egentlig uaktuell pga prisen, men en får vel gjerne til det en vil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 19:54   #83
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Renault Zoe-selgere kan man slett ikke stole på. De mener nordmenn må tilpasse seg bilen, ikke at bilen må tilpasse seg norske forhold. Det tok flere år å få dem til å forstå at nordmenn ikke er interesserte i å lease batteriene, de vil eie hele bilen. Det skal bygges ut mye type2-ladere, men svært få av dem vil kunne brukes av Zoe uten spesialbygd adapter. Zoe kan kun bruke 3fase-strøm, og i Norge vil det i realiteten si 400 volt. En leaf, e-UP, Tesla, mitsubishi, Peougot, egentlig alt annet enn Zoe, kan man i nøden plugge i enhver stikkontakt. Står du på Dombås og har feilberegnet strømforbruket så er jeg jaggu ikke sikker på hvor du kan gå for å få ladet med en Zoe. Med en e-UP kan du spørre på campingen, eller ringe på hos nærmeste gamle dame og smile pent. Evt kjøre til Nordfjordeid og gå på fest hos ordføreren (var det ikke Pele som fortalte om det?).

Jeg tror de fleste småbyer og tettsteder etterhvert vil ha 1-2 ladepunkter som Zoe kan bruke. Og 3-4 vanlige ladepunkt, 5 gamle motorvarmere, 20 utendørs stikkontakter, og 3 industrikontakter på baksiden av bensinstasjonen og samvirkelaget. Med en E-up vil du ha ca 30 lademuligheter, ett av dem sannsynligvis rett utenfor der du er. Med en Zoe må du kjøre til andre enden av byen og lade på den dedikerte laderen.

Jeg håper ZapTec-laderen vil endre hele bildet, men ville ikke kjøpt Zoe før
a) jeg får med ZapTec i prisen
og
b) noen andre har testet at ZapTec virker overalt hele tiden.

Personlig vurderer jeg seriøst en Nissan e-NV200 akkurat nå. Grei rekkevidde, svært romslig, behagelig å kjøre. De kan hurtiglades på ChaDeMo, normallades på alt annet, og du får dem med 6,6 kW-lader slik at du delvis får utnyttet Renault sin ladeutbygging. Finnes noen få av dem på bruktmarkedet, så prisene er ikke helt avskrekkende.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 20:10   #84
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Hvis man bestiller Zoe nå, får man med universal-ladekabel som skal kunne plugges rett i vanlig stikk. Jeg går ut fra at den fungerer, det gjør jeg faktisk. (Men den har ikke kommet enda, den kommer etter 1.august.)

Jeg er i dårlig humør over hele elbil-driten. Ja, jeg vil ha bil. Jeg vil ha ny bil. Jeg vil ha ny elbil. Men jeg er litt gjerrig og/eller fattig, og kravstor. Vi er bortskjemte med ny bil vi har hatt de siste årene nå, med nydelige seter, rask varme i rumpa, varmetråder både i frontrute og bakrute, multifunksjonsratt, bluetooth som fungerer akkurat som det skal med både telefonsamtaler, musikk og podcast-overføring til anlegg. God kjørecomfort, god plass til unger, seter og litt bagasje, selv om den er liten og hendig. Lett å parkere, oversiktlig og fin.



Brukt e-golf går kanskje?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 20:14   #85
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er i dårlig humør over hele elbil-driten. Ja, jeg vil ha bil. Jeg vil ha ny bil. Jeg vil ha ny elbil. Men jeg er litt gjerrig og/eller fattig, og kravstor. Vi er bortskjemte med ny bil vi har hatt de siste årene nå, med nydelige seter, rask varme i rumpa, varmetråder både i frontrute og bakrute, multifunksjonsratt, bluetooth som fungerer akkurat som det skal med både telefonsamtaler, musikk og podcast-overføring til anlegg. God kjørecomfort, god plass til unger, seter og litt bagasje, selv om den er liten og hendig. Lett å parkere, oversiktlig og fin.

Skjønner at kanskje eGolf er tingen, men jeg synes eUP treffer på mange av punktene?
Bortsett fra det med "litt bagasje" og multifunksjonsratt?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 20:20   #86
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ja, det er ikke det, og vi har fortsatt go-bilen. Vi kvittet oss med et vrak av en stasjonsvogn for litt siden, så det er den vi skal erstatte. Jeg trenger ikke å ha en som er så innmari lik den vi har. Men det hadde vært lettere om jeg var vant til å kjøre en 25 år gammel haug, slik jeg var for noen år siden. Da føltes ALT som var laget etter år 2005 som himmelen.

Det vil være meg som er sjåføren i elbilen, stort sett. Pga avstander og fremtidig bomring. Og som sagt kunne jeg fint funket med e-up. Men det føles litt som å gå fra koffert til plastpose, og det blir litt tassent. Men her er mannen verre enn meg, altså. Jeg kunne fint kjøpt i-miev eller en av de andre trillingene og, jeg... Tror jeg. Men det vil ikke han for alt i verden. En venner seg vel til alt.

Det er så mye å tenke på. Lading, lademuligheter, rekkevidde, komfort, gjensalgsverdi, osv. Det er spesielt rekkevidde og gjensalgsverdi som er de store hodepinene, føler jeg. Ja, og penger, da. (Som God Mor har jeg sagt opp SFO-plassen til yngste for å kunne forsvare bil-kjøp. )

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 09-04-15 kl 20:28.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:21   #87
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Hva med Leaf - da får du vel en større bil for omtrent samme pris? Og en bil som er veldig fleksibel mtp lading. Og det er relativt godt utvalg av dem pent brukt også.

Jeg har en e-Up og er kjempefornøyd, så det er ikke sånn at jeg avbefaler den, men det virker ikke helt som at det var bilen for dere.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:23   #88
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Det er ikke noe problem, i Danmark er ladenettet bedre utbygd enn i Norge.
Vi har kjørt til legoland uten problemer,med to hurtigladinger.

Nå har jeg akkurat vært i Danmark, rett ved Legoland, og jeg var glad jeg ikke kjørte elbil. Med de veiene der, blir man en sinke om man skal kjøre energiøkonomisk. Det går jamt i 130 km/t. Men greit å vite at det går. Pussig nok så vi knapt en eneste elbil der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:24   #89
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Kanskje vi må prøve leaf igjen. Ingen av oss like den da vi prøvde første gang. Foreløpig plan nå er å prøve golf til lørdag og så prøve zoe igjen til uka. Nå når det blir varmere er det lettere å klare seg med bare en bil og, så det er ikke sååå stress med å få ny.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:29   #90
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg bare tenkte på Leaf ut fra "kravspec-en", dere vil ha mye funksjoner til en lav pris, og da er den vanskelig å komme utenom.

Når det gjelder annenhåndsverdi så tenker jeg at min elbil er inntjent i løpet av 5 år, og så lenge planlegger jeg å ha den. Den hadde sikkert vært mer verdt om jeg hadde Golf i stedet for e-Up, men den er i praksis 40-50% dyrere, så jeg sparte heller de pengene i forkant.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:33   #91
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Hva er det dere ikke likte med Leaf?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 07:49   #92
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vet ikke helt. Men er åpen for å prøve den igjen, altså.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:13   #93
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Du får egentlig alt det du ønsker deg i en Leaf, bortsett fra at du ikke blir unik på veien. Jeg elsker den bilen over alt på jord og gruer meg allerede til at gubben og jeg skal bytte på hvilken bil vi kjører til jobb.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:21   #94
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg er også kjempeglad i Leafen min, så tommel opp for den.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:46   #95
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nå har jeg akkurat vært i Danmark, rett ved Legoland, og jeg var glad jeg ikke kjørte elbil. Med de veiene der, blir man en sinke om man skal kjøre energiøkonomisk. Det går jamt i 130 km/t. Men greit å vite at det går. Pussig nok så vi knapt en eneste elbil der.

Det er fordi EL-bil er dyrere enn fossilbiler i Danmark, det var det vi ble fortalt av lokale ,som for første gang så laderen i bruk.

Vi ladet i Ålborg og Viborg, kjørte motorveien til Ålborg, lå jevnt i 120km/t. Fra Ålborg og videre kjørte vi andre veier. (Vi var innom flere ladepunkter, men det er fordi jeg bor sammen med en som er overentusiastisk når det gjelder EL-bil)
Man må bestille ladekort fra www.clever.dk minst to uker før man skal dra.
Kart over ladestasjoner i Danmark. http://services.clever.dk/pcmapr.html

Jeg er også veldig glad i Leafen vår, og har lært at når vi er på tur med EL-bil da er vi på tur. Det tar litt lengre tid,men man får opplevd plasser en ellers aldri hadde kommet til å kjøre til.


Sist redigert av carmenzita : 10-04-15 kl 09:52.
carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 13:30   #96
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ja, nå er vi enige om å prøvekjøre Leaf igjen en dag til uka.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:33   #97
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Det er fordi EL-bil er dyrere enn fossilbiler i Danmark, det var det vi ble fortalt av lokale ,som for første gang så laderen i bruk.

Nei, elbiler har hatt delvis avgiftsfritak i Danmark. Fossilbiler ellers er mer eller mindre som på prisnivået som i Norge - tildels faktisk dyrere for en del.

Men innen utgangen av 2015 kan avgiftsfritaket forsvinne i Danmark: http://www.tu.no/samferdsel/2014/10/...n-eneste-elbil

I Danmark er det imidlertid moms på elbil.

En Leaf koster tilsvarende 230 000 NOK i Danmark etter listepris. Altså omtrent nøyaktig det samme som i Norge, etter listepris. Dette selv om man betaler moms i Danmark på denne.

Tesla derimot har blir en del dyere pga. momsen utgjør såpass mye mer.

Sett ut i fra bilprisene generelt, er elbiler billige i Danmark. Men som sagt, de har ikke de andre fordelene i tillegg til avgiftsreduksjoner.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 00:01   #98
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ser at Leaf har kampanjepris nå 223 900 kr, med metallic-lakk 6000 kr ekstra, så er den fortsatt billigere enn Zoe. Og den er nok kanskje mer "safe" enn Zoe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 14:39   #99
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ai ai, Golfen var bare helt fantastisk!!!

For dyr, da... Ser det går an å spare noen titusener på å kjøpe brukt, men hvordan gjør man med betaling til privatperson, egentlig?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 10:38   #100
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ai ai, Golfen var bare helt fantastisk!!!

For dyr, da... Ser det går an å spare noen titusener på å kjøpe brukt, men hvordan gjør man med betaling til privatperson, egentlig?

Litt forskjellige metoder kan benyttes. Når jeg nå nettopp solgte bil ringte vi banken og fikk veiledning for hvordan vi kunne gjøre det. I kjøpers nettbank kunne det gjøres en innstilling som gjorde at betalingen ikke kunne stoppes - fikk da veiledning hos kundeservice hos banken for hvordan denne ble aktivert.

Ikke helt den løsningen jeg ønsket i utgangspunktet, men siden det var i forbindelse med påske var det ikke "bankdager" hvor man ellers kunne få bekreftelse på at penger var gått ut av konto.

Løsning ellers da vil være å signere kontrakt og la kjøper betale, og videre ha overlevering av bilen etter at pengene er bekreftet inn på selgers konto. Har man samme bank(gruppe) kan dette i noen tilfeller gjøres på minutter.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no