Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil - valgets kval

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-15, 17:40   #61
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Nei, det er nok Zoe som er mest aktuell, føler jeg. Samtidig tenker jeg at det er veldig pluss på VW at det er 8 års batterigaranti, da.

Det er visst gjort avtale med både Kiwi og McDonalds om utbygging av ladestasjoner på alle disse i løpet av 2016 eller når det var. Ja, av den typen som Zoe bruker, var det...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 18:17   #62
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Det er isofix i Leafen også.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 19:42   #63
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.


Renault Zoe. Du nevner "problematikken" med at en ikke kan lade i vanlig stikkontakt. Det selgeren sa til oss er at den bruker den type lading som er satt som EU-standard, lik som Tesla bruker, noe som betyr at det er den typen som blir mest utbygd og dermed er (eller blir) lettest å finne. I tillegg følger det med installasjon av ladepunkt hjemme. Den var veldig god å kjøre.

Selgeren hos Renault sa at bagasjerommet på Zoe har større volum enn Leaf. Det var vanskelig å vurdere på øyemål, men det er iallfall helt annerledes form enn på Leafen, og jeg vil absolutt tro det er mulig å få plass til rullestol baki der (men jeg har ingen erfaring med rullestol, altså).


På både Leaf og e-up kan en velge hvor mye den bremser (og dermed lader) når en slipper gassen, noe en ikke kan på Zoe. Selgeren så ikke ut som han hadde hørt om det engang, da vi spurte.

På den Zoen vi prøvde var det isofix, det så jeg ikke om det var på de andre.


Jeg blir ikke helt klok på det med ulike ladestasjoner, prøver å lese meg opp på det, men det synker liksom ikke helt inn.

Det er nesten sånn. Tesla og Zoe kan bruke samme løsning, men tesla har to ladeløsninger og den ene løsningen som tesla bygger ut selv, kan ikke Zoe bruke.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 20:34   #64
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Etter en ettermiddag tilbragt på elbilforum.no er jeg mer forvirret enn noensinne.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 20:41   #65
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Nei, nei! Dit må du ikke finne på å gå! Man kan bli småsprø av mindre.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:19   #66
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Da har vi prøvekjørt litt.

Leaf - for stor synes jeg. Den er omtrent i størrelse som den vi har nå, som er familiebilen. Den var rett og slett litt for mye "vanlig bil" for meg. Nei, vet ikke helt hva det var, men den traff oss ikke.

VW e-up! Helt fantastisk snerten liten bybil, jeg ble helt forelsket. Det drar ned (for mannen) at det er 4-seter, selv om vi bare er 4 i familien og jeg ikke ser behovet for flere seter, vi har tross alt en annen bil som jeg tenker vil være "familiebilen". Den var utrolig god å kjøre. Vinduene i baksetet kan ikke åpnes ordentlig, det var lik type åpning som de bakerste vinduene på Ladaen jeg vokste opp med på 80-tallet.

Renault Zoe. Du nevner "problematikken" med at en ikke kan lade i vanlig stikkontakt. Det selgeren sa til oss er at den bruker den type lading som er satt som EU-standard, lik som Tesla bruker, noe som betyr at det er den typen som blir mest utbygd og dermed er (eller blir) lettest å finne. I tillegg følger det med installasjon av ladepunkt hjemme. Den var veldig god å kjøre.

Selgeren hos Renault sa at bagasjerommet på Zoe har større volum enn Leaf. Det var vanskelig å vurdere på øyemål, men det er iallfall helt annerledes form enn på Leafen, og jeg vil absolutt tro det er mulig å få plass til rullestol baki der (men jeg har ingen erfaring med rullestol, altså).

Vi er impulskjøpere de luxe, og jeg synes det er rart at vi ikke har kjøpt en bil allerede i dag. Men vi prøver å ha litt is i magen, vi skal i teorien kunne klare oss med 1 bil frem til september, nå som sykkelsesongen er i gang.

På både Leaf og e-up kan en velge hvor mye den bremser (og dermed lader) når en slipper gassen, noe en ikke kan på Zoe. Selgeren så ikke ut som han hadde hørt om det engang, da vi spurte.

På den Zoen vi prøvde var det isofix, det så jeg ikke om det var på de andre.


Jeg blir ikke helt klok på det med ulike ladestasjoner, prøver å lese meg opp på det, men det synker liksom ikke helt inn.

Det er isofix i e-up. Ikke tro at den andre bilen forblir hovedbil når du kan velge å kjøre e-up altså. Fine bilen! De gangene vi kjører flere unger, er sjelden to voksne med.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:47   #67
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vi har endt med å bruke eupen mye mer enn det vi trodde på forhånd. Hovedbilen står i ro mange dager i uka.

Nå skal vi pusse opp, så mulig eupen må selges. Det sitter litt langt inne, for jeg er blitt veldig glad i den. Så har er lite håp om å beholde den.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 09:28   #68
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi har endt med å bruke eupen mye mer enn det vi trodde på forhånd. Hovedbilen står i ro mange dager i uka.

Nå skal vi pusse opp, så mulig eupen må selges. Det sitter litt langt inne, for jeg er blitt veldig glad i den. Så har er lite håp om å beholde den.

Vi har også e-up som hovedbil i hverdagen. Den andre har blitt langturbil.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 11:35   #69
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

I dag er både jeg og mannen mest gira på e-up igjen.

Jeg er midt i en 38-siders diskusjon på elbilforum.no angående om elbil-plasser er ladeplasser eller parkeringsplasser med lademulighet.



Sitter igjen med inntrykk av at det er kjekt å kunne lade bare hjemme.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 23:26   #70
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg lader 95% av tiden hjemme. Forstår jo at ikke alle har samme kjøremønsteret som oss, men funker bra det.
Men selv om den viser kapasitet på 120 km når den er fulladet, er vi stort sett nede på 60-70 nå på vinteren med 20 km kjøring på 1 dag. Det går fort nedover.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 09:36   #71
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg lader 95% av tiden hjemme. Forstår jo at ikke alle har samme kjøremønsteret som oss, men funker bra det.
Men selv om den viser kapasitet på 120 km når den er fulladet, er vi stort sett nede på 60-70 nå på vinteren med 20 km kjøring på 1 dag. Det går fort nedover.

Ja, det stemmer, men jeg vil balansere bildet litt. Den bruker mest strøm i starten. Og hvis man er litt rekkeviddeutfordret så lærer man seg å kjøre økonomisk. Anbefaler alle å sette seg inn i lademuligheter i nærheten samt å skaffe seg ladebrikker og nøkkel til ladestasjoner. Selv om man ikke har bruk for det så ofte så sparer man mye tid når man først behøver det

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 10:34   #72
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ja, jeg ser også for meg at i det daglige vil det være kun hjemmelading, og at borte-lading vil bli i spesielle tilfeller.

Vi veksler veldig mellom Zoe og E-up, men dere er jo ikke de eneste som sier at elbilen fort blir hovedbilen. Da tenker jeg det er lurest å kjøpe Zoe, og så heller bytte ut den vi har med en bitteliten annen bil. Men det er mannen skeptisk til, i forhold til hypotetiske danmarksturer langt inn i fremtiden.

Zoe virker på flere måter som det lureste valget, men følelsene sier at e-upen var klart den kuleste. Den er jo sånn vi leter etter - en snerten liten spretten bybil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 10:48   #73
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, det stemmer, men jeg vil balansere bildet litt. Den bruker mest strøm i starten. Og hvis man er litt rekkeviddeutfordret så lærer man seg å kjøre økonomisk.

Jepp, sant det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 11:30   #74
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, jeg ser også for meg at i det daglige vil det være kun hjemmelading, og at borte-lading vil bli i spesielle tilfeller.

Vi veksler veldig mellom Zoe og E-up, men dere er jo ikke de eneste som sier at elbilen fort blir hovedbilen. Da tenker jeg det er lurest å kjøpe Zoe, og så heller bytte ut den vi har med en bitteliten annen bil. Men det er mannen skeptisk til, i forhold til hypotetiske danmarksturer langt inn i fremtiden.

Zoe virker på flere måter som det lureste valget, men følelsene sier at e-upen var klart den kuleste. Den er jo sånn vi leter etter - en snerten liten spretten bybil.

Zoe er kanskje på en måte en litt undervurdert bil. Og generelt mener jeg at når man kjøper elbil i dag, må man tenke at verdien om noen år vil være bortimot 0.

Dette tror jeg i større grad kan være gjeldende for Zoe enn for f.eks. Leaf og eGolf som jeg ser den mer aktuell å sammenligne med på en måte, selv om de er noe lengre og bredere. eGolf blir jo imidlertid en del dyrere i utgangspunktet.

Renault har i utgangspunktet høyt verditap og elbiler ligger an til å få høye verditap. At de trolig får høye verditap kan imidlertid være helt ok for mange, ettersom driftskostnadene gir store besparelser.

Lavt salgsvolum kan også være et element som på sikt også kan gjøre bilen generelt mindre populær. Det kan også ha betydning for kostnader for deler o.l.
Leaf, som vel i utgangspunktet er ganske likt priset, kan jo sies å være et mer uttestet produkt også. Det har vel vært så om så med erfaringene med Renaults forhandlere. Selv om importør nå ble endret for noen år siden, er det vel fortsatt mange av de samme forhandlerne.

Om man skulle selge bilen om f.eks. 5 år vil vel ellers da VW sin 8 årige garanti på batteriene nok være litt mer verdifull på bruktmarkedet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 11:34   #75
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I dag er både jeg og mannen mest gira på e-up igjen.

Jeg er midt i en 38-siders diskusjon på elbilforum.no angående om elbil-plasser er ladeplasser eller parkeringsplasser med lademulighet.



Sitter igjen med inntrykk av at det er kjekt å kunne lade bare hjemme.

Det er zoe som ikke har lademuligheter andre steder enn hjemme, er det ikke?
Vi har hatt e-up'en i et år nå. Vi har en skoda stasjonsvogn i tillegg til "kjøpe ting på IKEA, kjøre med henger, dra på langtur osv osv" Jeg er glad for at vi har den og altså.

Vi lader hjemme og på mannens jobb. Jeg kan og lade på min jobb, men jeg må spørre om det er greit først. - Det er utrolig greit å kunne lade når vi er på besøk hos folk f.eks også - ikke at det er normen, men godt å ha muligheten. Likedan på Ikea og lignende.

Vi har brukt hurtiglader kun en gang - og da var det mest for å ha prøvd det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 11:53   #76
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jo, Zoe får en ladet mange plasser, og "alle" nye punkter som kommer, vil ha lading for zoe. Type 2, heter det vel. (Hvis jeg har forstått det rett...)

mrc, takk for svar. Ja, den 8 års batterigarantien hos VW er et veldig pluss. Og up finnes jo som diesel eller bensinbil i tillegg, noe som gjør deler lettere tilgjengelig enn for zoe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 14:46   #77
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jo, Zoe får en ladet mange plasser, og "alle" nye punkter som kommer, vil ha lading for zoe. Type 2, heter det vel. (Hvis jeg har forstått det rett...)

Men er det ikke slik at man må ha med seg en (ikke så helt liten) trafo når denne skal lades på en del typer elnett? Det har vært litt fram og tilbake på disse bilene med løsninger. Eller har de lagt om hele greia nå for å gjøre det enklere?

Det at man enten må drasse med seg denne trafoen fortsatt gjør det jo litt tungvindt. Hjemmeladerinstallasjonen er vel inkludert i prisen, men det er jo også et element som kan gjør det litt vanskeligere når man skal selge bilen og det da ny eier helst bør få installert hjemmeboksen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 14:54   #78
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Den nye ladertypen som Zoe kan lade på har blitt veldig raskt utbygd, ettersom jeg skjønner. Tesla bruker samme type, noe som har sammenheng med den raske veksten, troooor jeg. Dessuten kan flere andre biler også bruke den typen, uten at de får like god effekt. (Tror Zoe kan dra 22 kw mens f.eks e-up kan dra 7 kw fra samme.)

Men dette med lading er fortsatt en jungel, føler jeg.

I dag er vi begge mest gira på e-up. Tror vi må prøvekjøre begge en gang til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 15:16   #79
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men er det ikke slik at man må ha med seg en (ikke så helt liten) trafo når denne skal lades på en del typer elnett? Det har vært litt fram og tilbake på disse bilene med løsninger. Eller har de lagt om hele greia nå for å gjøre det enklere?

Det at man enten må drasse med seg denne trafoen fortsatt gjør det jo litt tungvindt. Hjemmeladerinstallasjonen er vel inkludert i prisen, men det er jo også et element som kan gjør det litt vanskeligere når man skal selge bilen og det da ny eier helst bør få installert hjemmeboksen.

Nå finnes det bare en ganske stor trafo for lading på vanlig el-nett, men det kommer snart en ny som er liten, omtrent bare som vanlige ladeledninger. På de type to ladepunktene bruker man bare vanlig ladeledning. (Type to finnes ved en del Kiwi og Mcd nå, og vil bli bedre bygd ut.)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 15:20   #80
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg elskerelskerelsker e-upen, etter å ha eid en i snart tre uker. Den er så fiiin! Og veldig god å kjøre.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no