Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 20:16   #81
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan gjøre det og de første åra vi hadde bil, gjorde vi det sammen, men nå har jeg overlatt det til mannen. Jeg synes det er kjedelig, mens han virker ikke som å ha noe imot å gjøre det, så da kan han få gjøre det i fred.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 21:24   #82
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Eg har gjort det nok gonger til at eg veit kordan det gjerast, og dei siste par åra har eg vel stort sett gjort det - Mannen har beleileg nok vore bortreist når det var på tide å skifte (og vi har p.t. piggdekk kombinert med trøndersk haust og vår, så fristane bør tøyast). Men i år fiksa han det, medan eg og Ungen trilla dekk og leika i sandkassa. Ikkje så behagleg å kravle rundt på bakken med jekk med denne magen heller.

Eg synes det er eit poeng å gjere det hyppig nok til at eg framleis kan gjere det, i staden for å vente eit par timar på NAF om eg punkterer. Bensinstasjonen vi er nabo med skal ha 500 for å bytte dekk, og det er litt meir enn eg synes det er verdt.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 21:28   #83
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Da vi fikk vår første bil, insisterte mannen på at vi skulle skifte to dekk hver - rett og slett for at vi begge skulle kunne gjøre det om det ble nødvendig.

Etter det (1998) har jeg ikke skiftet dekk. Mannen gjør det fordi han synes det er en helt grei ting å gjøre. Jeg synes ikke det er det minste morsomt, og gjør heller annet arbeid i heimen som han ikke liker. Arbeidsfordeling heter det.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 21:57   #84
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det er en ting jeg ikke gidder å gjøre!
Far er rimelig mye mer interessert i bil og bilhold enn hva jeg er, og han skifter dekk, polerer bil, vasker bil osv, osv.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Gjør det selv, for samtidig få sjekket tilstand på dekk, bil, felger, rengjort der man ellers ikke kommer til når dekkene er på etc. Etterpå er det skikkelig dekkvask og fjerning av en del steiner som sitter i dekkene. Lar dekkene tørke godt før de legges inn i plastposene...

Akkurat sånn gjør han det, og koser seg i garasjen mens han holder på(og spiller gammel svensk dansbændsmusikk mens han holder på :grøss.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:13   #85
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nei, det er en ting jeg ikke gidder å gjøre!
Far er rimelig mye mer interessert i bil og bilhold enn hva jeg er, og han skifter dekk, polerer bil, vasker bil osv, osv.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Gjør det selv, for samtidig få sjekket tilstand på dekk, bil, felger, rengjort der man ellers ikke kommer til når dekkene er på etc. Etterpå er det skikkelig dekkvask og fjerning av en del steiner som sitter i dekkene. Lar dekkene tørke godt før de legges inn i plastposene...


Akkurat sånn gjør han det, og koser seg i garasjen mens han holder på(og spiller gammel svensk dansbændsmusikk mens han holder på :grøss.

jeg var helt med, helt til musikkvalget, der støtter jeg deg. :grøss:

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:13   #86
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kjøper tjenesten. Det samme gjør min mann.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:15   #87
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg gjør det hvis jeg må. Gubben er sjømann, så en sjelden gang klaffer det slik at jeg får gleden. Men er han. Hjemme, så er det han som gjør det.

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:17   #88
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg skifter ikke selv, kjøper tjenesten.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:21   #89
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg hadde en svært oppegående far som var opptatt av å få døtre som kunne klare seg selv. Når jeg fikk førerkort sa han at hvis jeg var i stand til å kjøre bil, var jeg også i stand til å skifte dekk selv. Han forklarte hvordan og sendte meg så i garasjen for å prøve.

Samme metode ble brukt i alt fra vedhogst til snekring og reparasjon av vaskemaskina. Jeg lærte å håndtere verktøy og redskap fra jeg var liten og det er jeg evig takknemlig for.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:31   #90
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Er det en ting jeg ikke gidder å styre med så er det å skifte dekk. Koster 250 kr for å få det gjort og det er vel anvendte penger. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at samboer skulle skifte dekkene heller.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:36   #91
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Fant ikkje svar som passa egentlig...

Eg kan godt skifte, men på jobben til gubben har dei sånn dings som gjer at det går kjappare/enklare, og så har me alle dekka lagra der, så da har det blitt slik at han gjer det på jobb.
Før han byrja der gjorde me det stort sett i lag.

Og så vaskar han bilen både inni og utanpå på jobb, eg er meir glad for å slippe den jobben eigentleg.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:37   #92
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Gjør det selv eller betaler for det. Og hvis jeg er skikkelig vill og gal et år, så tar jeg i mot hjelp til å gjøre det.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:47   #93
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg og mannen har hver vår bil. Og hver vår og høst har vi konkurranse om hvem som klarer og skifte dekk fortest! Jeg vinner alltid, og må vel føye til at det var jeg som innførte denne konkurransen også.
I tillegg skifter jeg på mammas bil og gjorde det også for min bestefar da han hadde førerkort. Jeg har skiftet dekk på 2-3 biler 2 ganger i året i 20 år, så klart jeg er best på det området!!!
Synes det er gøy jeg!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:56   #94
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg kan, men gidder ikke. Jeg kjøper denne tjenesten.

Samme her.
Mannen pleier å skifte dekk. Jeg tror ikke han synes det er så gøy, men han vil visst heller gjøre det selv enn å betale for det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:38   #95
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Krysset av på "Nei, jeg kjøper denne tjenesten"

Det betyr ikke at jeg ikke kan, men at jeg rett og slett ikke gidder når naboen gjør det på 5 min med sine powertools.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 05:58   #96
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Nei. Jeg kan hvis jeg må, men jeg må aldri for mannen tar seg av det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 06:51   #97
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg savner alternativet: "Ja, når jeg får lyst til å gjøre det." Hvilket i grunn ikke er ofte. Jeg kan skifte dekk, men siden mannen synes dette er helt grei tidtrøyte, og jeg synes det er en møkkajobb, blir det til at han gjør det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 06:59   #98
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Det er en dritjobb jeg gladelig lar mann og svigerfar ta.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 07:06   #99
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg har gjort det mange ganger, men akkurat i år måtte vi kjøpe nye dekk. Digg å få dem satt direkte på Det Røde Lynet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:02   #100
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Vis mannen ikke gjør det så fikser jeg det ja.
Men jeg står gjerne over om det er mulig og bytter heller så han skifter dekk og jeg lager god middag til han.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no